پرونده قضایی عدم ایفای تعهدات برای شرکتی که واردکننده خودرو انتخاب شده

پرونده قضایی ایرتویا
پرونده قضایی ایرتویا

با توجه به لیست شرکت های اعلام شده از سوی وزارت صمت ابهاماتی در خصوص تایید شرکت‌های واردکننده خودرو ایجاد شده است، در شرایطی شرکت ایرتویا مجوز واردات خودرو گرفته است که پرونده باز قضایی دارد و رضایت کلیه مشتریان خود را جلب نکرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از برنا، با اضافه شدن ۵ شرکت به فهرست واردکنندگان خودرو، تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو تا امروز به ۱۲ شرکت رسیده است. شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا – سیتروئن، کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا، بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو ۱۲ شرکتی هستند که با احراز شرایط لازم مجاز به  واردات خودرو خواهند بود.

ابهام در تایید شرکت های واردکننده خودرو

با توجه به لیست شرکت‌های اعلام شده از سوی وزارت صمت ابهاماتی در تایید شرکت‌های واردکننده خودرو ایجاد شده است. در شرایطی ایرتویا مجوز واردات خودرو گرفته است که این شرکت پرونده باز قضایی دارد و رضایت کلیه مشتریان خود را جلب نکرده است و برای خودروهای فروخته شده خود تعهد معوق دارد. همچنین دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در ۲۶ مهرماه سال جاری درباره آخرین وضعیت پرونده‌های «ایرتویا» اعلام کرده بود، در خصوص پرونده ایرتویا و یک شرکت دیگر، تاکنون ۲۳۴ خودرو را تحویل مشتریان شده است و ۱۸۰ نفز از مشتریان در انتظار دریافت خودرو هستند و پرونده ایرتویا به عنوان یکی از پرونده های خاص این دادستانی به صورت هفتگی در دستور کار قرار داشته است.

با توجه به عملکرد شرکت ایرتویا در خصوص قراردادهای خود با مشتریان و مشکلات قضایی این شرکت مشخص نیست وزارت صمت بر چه اساسی به این شرکت مجوز واردات داده است.

همچنین با توجه به شروط سخت‌گیرانه مصوب در آیین‌نامه واردات خودرو غایبان واردات خودرو شرکت‌هایی هستند که قبلا فعالیت‌های در زمینه واردات و همچنین سابقه همکاری با برندهای شناخته‌شده‌ای را داشتند که اتفاقا خودروهای این برندها در محدوده مجاز واردات جا می‌گیرند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.