اعتراض مشتریان آذویکو ادامه دارد

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۴ دقیقه

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
اعتراض مشتریان شاکی آذویکو و ام جی 360
اعتراض مشتریان شاکی آذویکو و ام جی ۳۶۰

با آغاز هفته کاری جدید، تعدادی از مشتریان شاکی شرکت آذویکو مقابل وزارت صمت تجمع کردند و نسبت به وضعیت پیش آمده برای خود و این خودروساز اعتراض نمودند.

هدف اصلی مشتریان آذویکو

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، به گفته برخی افراد حاضر در این تجمع، درگیری کوتاهی میان معترضان و نیروهای انتظامی اتفاق افتاد. اما این مسئله باعث نشد تا هدف اصلی تجمع کنندگان فراموش شود و این بار مشتریان شاکی آذویکو به عدم توجه وزارت صمت به مشکلات پیش آمده انتقاد داشتند. در حال حاضر مشتریان این شرکت خواستار آن هستند که وزارت صمت به عنوان صادرکننده مجوز فعالیت این شرکت، به پرونده مشتریان آذویکو ورود کند و تکلیف حواله دارانی که از سال ۱۳۹۷ به خودروهایشان نرسیده اند را مشخص نماید. صحبت مطرح شده از سوی این معترضان، پشتوانه منطقی دارد و بدیهی است که باید دستگاه های نظارتی پس از این همه مدت تکلیف مشتریان آذویکو را به صورت شفاف مشخص کنند.

مشکل تامین قطعات آذویکو

شرکت خودروسازی آذویکو در سال ۱۳۹۷ با مشکل تامین قطعه ام جی ۳۶۰ در پی بازگشت تحریم ها مواجه شد و در طول این سال ها به مشتریان خود وعده داده بود که با تحویل محصولات لوکسژن، دانگ فنگ و… تعهدات این حواله داران را پاسخ دهد. اما با وجود اینکه تعهدات مدیران آذویکو به صورت کتبی به دستگاه های نظارتی در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شده بود، می بینیم که پس از گذشت ماه ها دوباره این شرکت در پاسخ به تعهدات خود سکوت کرده و فعالیت محسوسی را برای رفع مشکلات مشتریان انجام نمی دهد.

چند هفته قبل بود که خبرنگار پایگاه خبری اسب بخار پیگیری های مختلفی را از دستگاه های نظارتی برای پرونده آذویکو انجام داد. در پی این پیگیری ها مشخص شد که مدیران آذویکو تمایل دارند تا مشتریان ام جی ۳۶۰ را به واسطه تامین دنا پلاس توربو اتوماتیک از ایران خودرو و تحویل این خودروها راضی کنند. اما با گذشت چند هفته همچنان شاهد هستیم که مدیران این شرکت پاسخ شفافی را به مشتریان ام جی ۳۶۰ نداده اند و هنوز حواله داران آذویکو نمی دانند که امکان رسیدن به خودروهایشان و حفظ حقوق از دست رفته شان ممکن است یا خیر؟ در این بین هم شنیده می شود که بحث واگذاری آذویکو مطرح شده و یک شرکت خصوصی جدید تمایل دارد تا خط تولید این خودروساز را خریداری کند. البته که این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

در حال حاضر با گذشت مدت ها از پرونده مشتریان شاکی شرکت هایی چون آذویکو، ریگان خودرو، شهر خودرو، کارمانیا و… همچنان شاهد هستیم که حواله داران این شرکت های خصوصی پاسخ شفاف و دقیقی را از نهادهای نظارتی دریافت نکرده اند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.