ب ام و سری 7 های ترخیص شده با چه قیمتی آگهی می شوند؟

ب ام و سری 7 های ترخیص شده به چه قیمتی آگهی می شوند؟
ب ام و سری ۷ های ترخیص شده به چه قیمتی آگهی می شوند؟

یکی از خودروهایی که پس از قانون منع واردات در گمرک ها مانده بود و اخیراً ترخیص شد و به مزایده رفت، بی ام و سری ۷ با مدل های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ می باشد که این روزها و در این بازار بی در و پیکر، با قیمت هایی بسیار بالا آگهی می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، قبلاً در مورد سانتافه و توسان هایی که در گمرک مانده بودند صحبت کردیم و قیمت نسخه صفر آن ها در بازار روز را به اطلاعتان رساندیم. این بار اما با خودرویی روبرو هستیم که قیمتی بسیار فضایی دارد و از بدو ورودش هم بسیار مورد پسند افراد سرمایه دار وافع شده بود. با وجود خلاء چند ساله در وارد کردن سدان های لوکس، بالاخره مدل های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بی ام و سری ۷ وارد ایران شدند و نیاز این بخش از بازار را تا حدودی رفع کردند.

تعداد زیادی از این خودروها همچنان در پروسه ورود به کشور بودند که ناگهان دستور منع واردات خودروها آمد و حتی آن هایی که در گمرک کشور بودند هم ترخیص نشدند. این اتفاق موجب افزایش قیمت های شدید در بازار خودروهای خارجی شد و حالا می بینیم که ترخیص شده های مانده از همان روزها هم با قیمت های عجیب و غریبی آگهی می شوند. از طرفی با وجود رسیدن قیمت خودروهایی مانند ۲۰۷ و تارا به ۱ میلیارد، نمی توان سری ۷ با قیمت ۲۰ میلیارد را هم غیرعقلانی دانست. 

حتما بخوانید : قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

بازار امروز را می توان کاملاً کاهشی دانست زیرا همه خودروها از دیروز ارزان تر شدند و هیچ اختلافی در روند تغییر قیمت ها میان خودروها وجود نداشت. شدت این کاهش قیمت ها بین محصولات ایران خودرو در حدی است که فقط رانا پلاس پانوراما و دنا پلاس حدود ۸ میلیون ارزان تر شدند و مابقی خودروها با کاهش قیمت هایی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون همراه بودند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
سورن پلاس۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۳۵۶۳,۰۰۰,۰۰۰۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما۶۱۱,۰۰۰,۰۰۰۶۰۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو ۶ دنده۸۱۲,۰۰۰,۰۰۰۸۰۴,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای مشکی۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

افت قیمت امروز شاهین بسیار قابل توجه تر از دیگر ایرانی ها بود زیرا حدود ۲۰ میلیون ارزان تر از دیروز شد. این درحالی است که خودروهای گران تری از ایران خودرو هم چنین افتی را تجربه نکردند. همان طور که گفته شد در میان محصولات سایپا بیشترین افت مربوط به شاهین و کمترین هم مربوط به تیبا صندوق دار با ۵ میلیون کاهش قیمت می باشد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید وانت (۱۵۱)۲۸۱,۰۰۰,۰۰۰۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۱۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین سفید۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

کاهش قیمت ارز، دامن چینی های مونتاژی را هم گرفت و منجر به افت آن ها در بازار آزاد شد. در این کاهش ها محصولات بهمن، آرین موتور و مدیران با شیب بیشتری نسبت به مونتاژی های کرمان موتور و ایران خودرو، کاهش قیمت داشتند. برای مثال در بین محصولات گروه بهمن، فیدلیتی حدود ۸۰ میلیون، در بین محصولات مدیران خودرو، فونیکس FX حدود ۵۰ میلیون و تک محصول آرین موتور، لاماری هم ۸۵ میلیون ارزان تر از دیروز شد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما ۸S مشکی۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T8۲,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی ۷ نفره سفید۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX اکسلنت۲,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
لاماری سفید۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۳.۵ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.