ستاد امر به معروف اظهارات غیرکارشناسی خودرویی نکند

اظهارات خودرویی ستاد امر به معروف
اظهارات خودرویی ستاد امر به معروف

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف بیان کرد: «با اظهارنظرهای غیرکارشناسی فضای جامعه را ملتهب نکنیم.»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اظهارات اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: با توجه به اینکه صنعت خودرو صنعتی جامع و فراگیر در سطح کشور است، ضروری است که تمام مسوولان و تصمیم گیران برای حل مشکلات این صنعت پیش قدم شوند و راهکار ارایه دهند نه با بیان نظرات غیرکارشناسی فضای جامعه را ملتهب کنند.
امیرحسن کاکایی با بیان این که اظهار نظرهای سیاسی در تصمیم گیری صنعت خودرو یکی از چالش های فعلی این صنعت است که تاثیر منفی بر عملکرد آن خواهد داشت، افزود: خودروسازان در موقعیت سختی قرار دارند و اگر در این شرایط گروه ها و طیف های مختلفی که حوزه کاری آنان ارتباطی به صنعت خودرو ندارد و از تجربه، تخصص و اطلاعات لازم برخوردار نیستند از تریبون هایی که در اختیار دارند نظرات غیر کارشناسی و غیر منصفانه ارایه کنند، فضای ذهنی جامعه دچار آشفتگی خواهد شد و نتیجه دیگری نخواهد داشت.
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم مسوولان و مدیران که در راس امور هستند پاسخگویی چالش های حوزه کاری خود باشند و به حل موانع و مشکلات وظیفه محوله خود اقدام کنند.
استاد دانشکده مهندسی خودرو با یادآوری این نکته که یک اظهار نظر منفی باعث لغو قرارداد صادارت خودرو می شود، افزود: در مدت اخیر یکی از مسوولان در خصوص خودروسازی و کیفیت محصولات تولیدی این صنعت اظهارنظری غیرکارشناسی کرد که باعث لغو صادارت و عدم حضور محصولات یکی از شرکت ها در بازارهای صادراتی شد.
کاکایی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو براساس یک سیستم و ارایه اطلاعات انجام می شود افزود: مکانیزیم قیمت گذاری خودرو براساس قوانین کاملا شفاف و مشخص است و خودروسازان تمام اطلاعات لازم را در اختیار نهادها و سازمان متولی صنعت خودرو قرار می دهند و بنابراین تحلیل غیرکارشناسی جایگاهی در این فرآیند ندارد.
وی افزود: در چند سال اخیر با توجه به تورم و شرایط شاهد افزایش قیمت خدمات و محصولات متعددی مانند خودرو بودیم ولی در این شرایط با بیان حرف های فاقد مدرک و سند شرایط را ملهتب نکنیم، قیمت گذاری خودرو در ایران شفاف و مشخص از طریق مراجع قانونی اعلام می شود.
کاکایی با بیان اینکه اظهار نظر مردم و مسوولان در حوزه های مختلف متفاوت است، ادامه داد: مردم می توانند نظرات خودرو را مطرح کنند ولی مسوولی که در حوزه غیرمرتبط با خود اظهار نظر می کند باید قبل از طرح در رسانه ها از طریق مراجع قانونی اقدام کند زیرا بیان چنین نظراتی که فاقد اطلاعات کارشناسی است و نتیجه معکوس خواهد داشت.
وی ادامه داد: نتیجه چنین نظراتی آب بر آسیاب دشمن ریختن است، آیا این امر به معروف و نهی از منکر است؟

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.