آغاز عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک از آخر هفته جاری

فروش و عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک
فروش و عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک

به گفته مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل ( آمیکو )، عرضه آسنا اتوماتیک که به نوعی تک خال آمیکو است، از اواخر هفته جاری آغاز خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

دلایل تاخیر در معرفی آسنا اتوماتیک

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، شهرام فدارکار درباره اینکه چرا معرفی این محصول به رغم آماده بودن زیر ساخت ها طولانی شده است، گفت: « آنچه بیش از اندازه در این باره برای آمیکو مهم بود زمان عرضه و زودتر روانه بازار کردن محصول نبود، بلکه مهم این بود که ابتدا بتوانیم خود را شماره گذاری و بعد از آن آغاز به فروش کنیم. از سوی دیگرتاخیر بوجود آمده برای عرضه و رونمایی این خودرو، تمهیدات لازم برای تامین قطعات جهت خدمات پس از فروش بود و حال تمامی قطعات برای ارایه خدمات خوب برای این محصول موجود است ».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وی در خصوص اینکه چرا آمیکو ادعا می کند این خودرو بسیار خاص است، گفت: « تمام محصولاتی که آمیکو تا به حال عرضه کرده است به نوعی خاص و از ویژگی های خاصی نیز برخوردار هستند ».

این فعال صنعت خودروسازی اضافه کرد: « به عنوان مثال خودرو آسنا هنگامی که به بازار عرضه شد هیچ خودرویی در این سگمنت دارای قابلیت قفل دیفرانسیل اتوماتیک نبود. آسنا اتوماتیک نیز قابلیت هایی دارد که می توانیم آن را تک خال بازار پیکاپ ها بدانیم. در واقع این ادعا نیست، بلکه یک واقعیت است ».

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی آمیکو آسنا دنده ای در اسب بخار

فروش و عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک
فروش و عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک

عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک با ویژگی های خاص

مدیر عامل شرکت ارس خودرو دیزل با اشاره به اینکه آمیکو تسهیلات ویژه ای برای هنرمندان و ورزشکاران در نظر خواهد داشت ادامه داد : « در حال حاضر کدام پیکاپ را می توان سراغ داشت که دارای مشخصات آسنا اتوماتیک آمیکو باشد. ضمن اینکه وقتی یک محصول را به طور محدود در حد ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه عرضه می کنیم، مجبور هستیم  خودمان را با شرایط مشتری هماهنگ کنیم و این کاری است که در مورد خودروهای خاص انجام می شود ».

گارانتی بیشتر برای آسنا اتوماتیک

مدیرعامل ارس خودرو دیزل درباره گارانتی این محصول نیز گفت: « گارانتی آمیکو آسنا اتوماتیک ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر است اما اضافه کردن یک سال دیگر به مدت زمان گارانتی از دیگر برنامه هایی است که برای این محصول در نظر داریم ».

فداکار در ادامه درباره بازار هدف آسنا اتوماتیک گفت: « مشتری اصلی آمیکو آسنا اتوماتیک برخلاف نسخه دنده‌ای اشخاص خواهند بود و ارگان‌ها هدف اصلی نیستند. ضمن اینکه در کنار نسخه اتوماتیک، همچنان مدل دنده‌ای آسنا تولید خواهد شد ».

جعبه دنده پانچ پاورگلید استراس بورگ برای آمیکو آسنا اتوماتیک

وی همچنین با بیان اینکه پلتفرم این خودرو همان آسنا دنده‌ای است که ویژگی‌های آن ارتقا یافته و تریم داخلی کاملاً تغییر پیدا کرده است، اظهار کرد: « آسنا اتوماتیک اولین پیکاپ دو کابین است که با ویژگی های خاص و گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد. این محصول مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی ۲.۴ لیتری‌ توربو شارژر با توان ۲۱۸ و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است. این پیشرانه از خانواده ۴K22 میتسوبیشی به حساب می آید و فناوری نسل چهارم این کمپانی ژاپنی در حوزه قوای محرکه، در آسنا اتوماتیک دیده می شود ».

مدیرعامل‌ آمیکو نقطه قوت آسنا اتوماتیک را گیربکس اتوماتیک پانچ فرانسوی دانست و گفت: « این جعبه دنده ۶ سرعته روی محصولات نشان هایی همچون جنرال موتورز و BMW استفاده شده است ».

فروش و عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک
فروش و عرضه آمیکو آسنا اتوماتیک

خودرویی راحت در جایگاه یک پیکاپ

فداکار یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول را راحتی سواری آن در مقایسه با تویوتا هایلوکس دانست و گفت: « دوکابین بودن آسنا اتوماتیک و راحتی سرنشینان در ردیف دوم نیز علاوه بر قابلیت های آفرود، امکان مصرف برای خانوارها در جاده‌های شهری را هم فراهم می‌کند ».

فداکار با بیان اینکه این خودرو سورپرایزهای بسیاری خواهد داشت اضافه کرد: « با توجه به ویژگی های خاصی که دارد قطعاً خدمات خاصی نیز ارائه خواهد شد که در زمان رونمایی به آن ها اشاره خواهد شد ».

وی اضافه کرد: « از سال گذشته آمیکو برای ارائه خدمات با کیفیت تر، سریعتر و بهتر در راستای تکریم مشتری، شبکه امداد سیار خود را راه اندازی کرده و آن را نیز گسترش داده است. این مساله همچنان در دستور کار قرار دارد. تمام تلاش آمیکو این است که مشتری در بحث فروش و خدمات پس از فروش کمترین دغدغه را داشته باشد. تا جایی که ممکن است سعی می کنیم بسیاری از خدمات را در محل ارائه کنیم. چرا که مشتری این خودرو همانند خود آن ویژه هستند ».

خودرویی با قیمت مناسب و ارزش افزوده

مدیرعامل ارس خودرو دیزل همچنین در خصوص این که آیا قیمت این خودرو به نوعی خواهد بودکه برای مصرف کننده ارزش افزوده ایجاد کند؟، توضیح داد: « مقوله قیمت یکی از حساس ترین مقوله هایی است که تولید کنندگان با آن همراه هستند. در واقع قیمت گذاری می تواند برگ برنده یک محصول و شرکت باشد ».

وی ادامه داد: « بنابراین قیمت گذاری مناسب نیز برای آمیکو بسیار مهم است. این محصول بر اساس تمام متغییرهای سیاسی اقتصادی حال حاضر کشور و رقبا و همچنین وضعیت بازار قیمت گذاری شده است که در روز نمایی اعلام خواهد شد. ولی قطعاً قیمت گذاری به نوعی خواهد بود که هم این محصول جای خوبی در بازار پیدا کند، هم محصول دیگر را تحت الشعاع قرار ندهد و هم چنین آن ارزش افزوده را با یک قیمت منطقی ایجاد کنیم ».

آسنا اتوماتیک با قابلیت های یک شاسی بلند واقعی

مدیرعامل ارس خودرو دیزل همچنین تصریح کرد: « آسنا اتوماتیک به دلیل قابلیت ها و امکاناتی که دارد، علاوه بر توانمندی های یک پیکاپ می تواند به دلیل اندازه کابین بزرگ تر از همه رقیبان، قابلیت های یک SUV را هم به مشتریان ارائه کند ».

فداکار ادامه داد: « تولید آسنا اتوماتیک محدود خواهد بود و به همین دلیل در نظرسنجی هایی که انجام شده است، ما می توانیم به صورت سفارشی سازی نیز خودرو را به مشتری تحویل دهیم که به نوعی ورود آمیکو به حوزه تیونینگ نیز به حساب می آید ».

گارانتی ویژه برای گیربکس آمیکو آسنا اتوماتیک

فداکار در خصوص خدمات پس از فروش این خودرو نیز گفت: « آسنا اتوماتیک در بخش های موتور و گیربکس گارانتی ویژه دارد. به این معنی که این سعی داریم بخش ها رادر زمان گارانتی تعمیر نکنیم و تعویض کنیم ».

وی همچنین درباره میزان ساخت داخل این محصول بیان کرد: « در ساخت داخل آمیکو بسبار پیش رفته است. به طور مثال اکسل از جمله موارد داخلی سازی است که هر برندی وارد آن نمی شود. رینگ آسنا نیز با سرمایه گذاری آمیکو داخلی سازی شده است و امروز داخلی سازی آسنا به ٣٠ درصد رسیده است ».

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا جبلی / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.