آئولوس مکس در روسیه ؛ سدان وارداتی ایران خودرو به روس ها رسید

آئولوس یی شوئن مکس
آئولوس یی شوئن مکس

چندی پیش خطیبی، مدیرعامل برکنارشده ایران خودرو، خبر از واردات ۴۵۰۰ دستگاه سدان کلاس D از دانگ فنگ داده بود. خودرویی که دانگ فنگ آئولوس یی شوئن مکس نام داشت و اکنون سر از روسیه درآورده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
آئولوس یی شوئن مکس
آئولوس یی شوئن مکس

یی شوئن مکس با نشان آئولوس گروه دانگ فنگ به بازارهای هدف معرفی شده است و قرار بود توسط ایران خودرو در جایگاه یک سدان لوکس و بزرگ به بازار ایران عرضه شود. با برکناری مدیرعامل ایران خودرو گویا بسیاری از برنامه های این شرکت در خصوص مونتاژ و یا واردات برندهای چینی فعلاً دچار سرنوشت نامعلومی شده اند و مشخص نیست در نهایت برنامه های تانا، یی شوئن و… به کجا ختم خواهند شد.

در این بین، دانگ فنگ که فعلاً گویا از ایران برای واردات آئولوس مکس دل‌سرد شده است، به سراغ یکی دیگر از بازارهای تشنه در این منطقه، یعنی روسیه، رفته و از شرایط بد خودرویی در این کشور نهایت استفاده را برده است.

مشخصات فنی یی شوئن مکس

پیشرانه آئولوس یی شوئن مکس

دانگ فنگ آئولوس مکس در نسخه وارداتی به روسیه دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر با کد C15TDR با حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است. گیربکس این خودرو از نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر گتراگ است و نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلو می فرستد.

امکانات آئولوس مکس در روسیه

کابین آئولوس یی شوئن مکس

نسخه عرضه شده این خودرو در روسیه دارای امکاناتی همچون شش ایربگ، سیستم ترمز کمکی و ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رانندگی نیمه خودران، تریم چرمی داخلی، کلاستر دیجیتال، سیستم مالتی مدیا، صندلی برقی راننده به همراه ماساژور، گرم‌کن و سردکن جلو، یازده اسپیکر، سقف پانوراما به همراه قسمت بازشو، شارژر وایرلس و… است.

کابین آئولوس یی شوئن مکس

زمان فروش و قیمت

فروش آیولوس مکس طی هفته های آتی در بازار روسیه آغاز خواهد شد و قیمت این خودرو ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار روبل معادل با ۳۷۴۰۰ دلار برآورد شده است. عددی که با تبدیل آن به واحد پول خودمان به مبلغ حدودی ۲ میلیارد تومان خواهید رسید.

۳.۸ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.