قیمت 207 پانوراما و سقف فلز با گیربکس 6AT در بازار مشخص شد

قیمت 207 پانوراما و سقف فلز با گیربکس 6AT در بازار
قیمت ۲۰۷ پانوراما و سقف فلز با گیربکس ۶AT در بازار

پس از تحویل اولین ۲۰۷های سقف فلز و پانوراما با گیربکس ۶AT و موتور تیوفایو پلاس، که در ۸ آذر پیش فروش شده بودند، قیمت آن ها در بازار آزاد مشخص شد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار پس از اولین پیش فروش ۲۰۷های سقف فلزی و پانوراما با گیربکس ۶AT و موتور تیوفایو پلاس که در تاریخ ۸ آذر ماه انجام شده بود، قیمت این دو محصول در بازار آزاد مشخص شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طبق بررسی هایی که در سایت ها و تماس هایی که با آگهی های فروش داشتیم، مشخص شد که ۲۰۷ پانوراما با موتور و گیربکس جدید، در بازار حدود ۸۲۰ میلیون قیمت گذاری شده است و نسخه سقف فلزی هم که همین مشخصات فنی را دارد، قرار است در حدود ۷۳۰ تا ۷۴۰ میلیون به فروش برسد.

البته بهتر است گفته شود که طبق شرایط پیش فروش، این خودروها می بایست در اسفند ماه به مشتری ها تحویل داده می شدند، اما از آن جایی که در بورس کالا به فروش رسیده بودند و ایران خودرو تمام پول را دریافت کرده بود، بنابراین تصمیم گرفت ۲۰۷های جدید را زودتر از موعد به مشتریان تحویل دهد.

در این میان، تاکنون ۲۰۷های پانورامیک تحویل داده شده اند و الان در بازار موجود هستند، اما در مورد سقف فلزی ها گفته شده که دعوت نامه تحویل برای خریداران ارسال شده است و این خودروها نیز تا چند روز آینده در اختیار بازار قرار می گیرد. با این وجود، به دلیل مشخص شدن قیمت پانوراماها، قیمت سقف فلزی ها نیز مشخص شد.

نام خودروقیمت بازار
۲۰۷ پانوراما ۶AT۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ سقف فلز ۶AT۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی ۲۰۷های جدید چه تفاوتی با قدیمی ها دارد؟

۲۰۷های اتوماتیک قدیمی به موتور تیوفایو و گیربکس ۴ سرعته AL4 مجهز بودند که با وجود تقه های زیاد و همچنین کیفیت پایین گیربکس، در بازار به خوبی مورد استقبال قرار گرفتند. پس از مدتی، گروه صنعتی ایران خودرو تصمیم گرفت برای ۲۰۷ جدیدش که مولتی کالر نام داشت از موتور تیوفایو پلاس و گیربکس ۶ سرعته DAE استفاده کند تا این خودرو را از نظر فنی ارتقا داده باشد. پس از مدتی این کمپانی اعلام کرد قرار است موتور تیوفایو پلاس و گیربکس ۶ سرعته DAE خود را برای ۲۰۷های سقف فلزی تک رنگ و پانوراما هم استفاده کند.

اما در روزهای اخیر خبر رسید که برای تولیدات جدید، دیگر از گیربکس DAE استفاده نمی شود و یک برند چینی دیگر با نام LANDAI جایگزین آن شده است.

بیشتر بخوانید: تغییر و ارزان سازی گیربکس های اتوماتیک ایران خودرو

بنابراین به احتمال زیاد برای ۲۰۷های جدید اتوماتیکی که در بازار وجود دارند از موتور تیوفایو پلاس و گیربکس ۶ سرعته با برند LANDAI استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: موتور تیوفایو (TU5) + نسخه‌های مختلف و مشخصات فنی

قیمت ۲۰۷ پانوراما و سقف فلز ۶AT در بازار چه مقدار است؟

طبق بررسی هایی که در سایت ها و تماس هایی که با آگهی های فروش داشتیم، مشخص شد ۲۰۷ پانوراما با موتور و گیربکس جدید، در بازار حدود ۸۲۰ میلیون قیمت گذاری شده است و نسخه سقف فلزی هم که همین مشخصات فنی را دارد، قرار است در حدود ۷۳۰ تا ۷۴۰ میلیون به فروش برسد.

مشخصات فنی ۲۰۷های جدید چه تفاوتی با قدیمی ها دارد؟

۲۰۷های اتوماتیک قدیمی به موتور تیوفایو و گیربکس ۴ سرعته AL4 مجهز بودند که تقه های زیاد و کیفیت پایینی داشتند، اما در روزهای اخیر خبر رسید که برای تولیدات جدید، دیگر از گیربکس DAE استفاده نمی شود و یک برند دیگر با نا LANDAI جایگزین آن شده است. بنابراین به احتمال زیاد برای ۲۰۷های جدید اتوماتیکی که در بازار وجود دارند از موتور تیوفایو پلاس و گیربکس ۶ سرعته با برند LANDAI استفاده شده است.

۱ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.