یک سوپر اسپرت ژاپنی، بهترین خودرو از دیدگاه جرمی کلارکسون

یک سوپر اسپرت ژاپنی، بهترین خودرو از دیدگاه جرمی کلارکسون
«جرمی کلارکسون» همچنان معتقد است لکسوس LFA، بهترین خودرویی است که او در سال های اخیر رانده است.
او که پیش از این بارها از دلایل انتخاب خود سخن گفته بود، اینک با لحنی عامیانه انگیزه خود از علاقه زیاد به LFA را برملا کرده است. کلارکسون این صحبت ها را در جمعی از دوستان و افراد نزدیک در خانواده خود به میان آورده است.
جرمی می گوید: «عمده دلیل جذابیت LFA از نظر من، صدای مهیب و طنین انداز آن است. آن صدای حاصل از نیروگاه ژاپنی ۱۰ سیلندری، ستون فقرات هر انسان ماشین باز و حتا هر فرد عادی را هم به لرزه در می آورد.» کلارکسون در ادامه می افزاید: «به عقیده من، باک بنزین LFA برای قوی ترین نسخه آن، خیلی کوچک است. قدرت زیاد این سوپر اسپرت، سوخت موجود در باک را به سرعت مصرف می کند. اما صندلی های LFA از استانداردهای لازم برخوردارند و آن قدر ارگونومیک هستند که در مانورهای ناگهانی، بدن شما را در خود نگه دارند.»
LFA از پیشرانه ۴٫۸ لیتری ۱۰ سیلندر استفاده می کند. پیشرانه ای که ۵۵۳ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. باوجود کشش و قدرت مانور زیاد، دور موتور خودرو تا ۹۰۰۰ rev پر می شود. در فرآیند توسعه این موتور، تویوتا و یاماها به طور مشترک بر روی آن کار کرده اند. لکسوس تولید LFA را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرد. اما این کمپانی همچنان در تلاش است تا برای باقی مانده های ۵۰۰ دستگاه تولیدشده از این خودرو، مشتری پیدا کند. به عنوان مثال در جولای ۲۰۱۹، کمپانی ژاپنی پس از مدت ها توانست ۳ دستگاه LFA صفر کیلومتر را در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند.
کلارکسون همچنین در آخرین صحبت های خود از احتمال حضور LFA در «گرند تور» خبر داده است. اتفاقی که برای دوست داران این برند ژاپنی، خبری خوش و مبارک محسوب می شود. کلارکسون تنها چالش پیش روی تیم گرند تور را یافتن لوکیشن مناسب برای فیلم برداری از LFA عنوان کرده است. چرا که تیم تولید این برنامه دیگر دوست ندارد تجربه تلخ مرگ افراد در زمان فیلم برداری به دلیل امنیت پایین لوکیشن، تکرار شود. احتمال داده می شود قسمت جدید گرند تور در مسیری از عربستان سعودی به سمت مصر ضبط شود. تیم گرند تور پیش از این هم برنامه حضور در عربستان را در سر داشته است که به علت وقوع حملات تروریستی، این برنامه به تأخیر افتاده بود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.