کارمانیا eK1 به صورت رسمی معرفی شد + تصاویر

رونمایی و معرفی کارمانیا eK1 سودا SA01
رونمایی و معرفی کارمانیا eK1 سودا SA01

ظهر امروز شرکت خودروسازی کارمانیا اولین خودروی برقی و مونتاژی بازار ایران را رونمایی کرد. معرفی کارمانیا eK1 همان سودا SA01 با برنامه تست درایو و نشست خبری همراه بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در کنفرانس خبری شرکت کارمانیا ، محسن برارزوان ، به عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شد. او در این مراسم اعلام کرد که مذاکره با دو برند چینی در حال انجام است و برنامه داریم تا در کنار سودا، محصولات بنزینی را با نشان های تجاری دیگر به ایران بیاوریم. همچنین همچنان مذاکره با بی وای دی ادامه دارد و تا به این لحظه همکاری با برخی خودروسازان چینی برای عرضه محصولات بنزینی به قطعیت رسیده است.

مدیران 777 مدیران 777

همچنین مدیران این شرکت اعلام کردند که با معرفی کارمانیا eK1 یا همان سودا SA01، پروژه ایجاد زیرساخت خودروهای برقی در تهران، رینگ شمال کشور و رینگ شمال به جنوب ایران آغاز شده است.

سودا SA01 یا همان کارمانیا eK1 یک سدان اقتصادی برقی در کلاس C و یا B پلاس به حساب می آید و بر اساس سوزوکی SX4 ساخته شده است. این خودرو قابلیت پیمایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ در نسخه های مختلف دارد و سامانه بازیافت انرژی و تهویه مستقل باتری ها در آن دیده می شود. البته که پیمایش در دسترس این خودرو یا همان eK1 حدود ۳۷۰ کیلومتر است. سودا SA01 جرمی حدود ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از ۱۰ تا ۸۰ درصد طی کمتر از ۴۰ دقیقه تکمیل می شود. همچنین با شارژر خانگی تک فاز SA01 به حدود ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری ها نیاز دارد.

کمپانی سودا سعی کرده تا SA01 را در بازه خودروهای اقتصادی نگه دارد و برای همین از امکان رفاهی زیادی در آن استفاده نکرده است و برای همین در معرفی کارمانیا eK1 با خودرویی اقتصادی طرف هستیم. نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی ، جلو آمپر دیجیتال و… از جمله امکانات کارمانیا eK1 است. کارمانیا اعلام کرده که گارانتی کلی ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال را برای eK1 درنظر گرفته و پیشرانه الکتریکی و مدار کنترل را ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است. از سویی باتری های خودرو گارانتی ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر را دارد.

در حال حاضر این شرکت تعهدات معوق زیادی را برای محصولات «بی وای دی» دارد و این احتمال مطرح شده که کارمانیا بخشی از تعهداتش را با معرفی eK1 پاسخ بدهد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.