چه خبر از تحویل خودروهای جدید؟

شرایط فروش ایران خودرو

این روزها بسیاری منتظر هستند که خودروهای ثبت نامی خود را تحویل بگیرند. همچنین قرار بوده تا در اوایل سال ۹۹، خودروهای جدید و یا نسخه های جدید برخی محصولات به بازار بیایند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ خودروهایی مانند سورن پلاس، رانا پلاس، پژو ۲۰۷i پانورامیک، دنا پلاس توربو اتوماتیک، سمند بهینه، سایپا شاهین، ساینا ۹۹ و… قرار بود تا در سه ماه اول سال ۱۳۹۹ به بازار معرفی و عرضه شوند. حتی برخی از این خودروها مانند دنا پلاس اتوماتیک (دنا پلاس توربو اتوماتیک) و پژو ۲۰۷i پانورامیک در سال گذشته پیش فروش شده بودند و باید این روزها فرایند ارسال دعوتنامه هایشان آغاز می شد.

اما رخ داد یک قصه تکراری این احتمال را ایجاد کرده که خودروسازان در ماه های ابتدایی سال جدید دوباره با مشکلات تاخیر در تحویل خودروها مواجه شوند و از سویی مشتریان برخی خودروها محکوم به تحمل تاخیرهای نامشخصی باشند.

وقتی مطرح می شود که باید خودروها توسط کمیته قیمت گذاری رسمی، ارزش گذاری شوند، بدیهی است که احتمال وجود هرگونه تاخیری به وجود می آید. بیشترین تمرکز اینگونه نهادهای نظارتی، تعیین قیمت خودروها در ابتدای سال جدید است و اکثر فعالیت این کمیته ها برای محصولات سایپا و ایران خودرو خواهد بود. وقتی بحث قیمت گذاری خودروها و محصولات جدید می شود، بدیهی است که در این میان اختلاف نظرهایی به وجود می آید. سابقه نشان داده که گاهی تصویب قیمت خودروها تا تیر ماه آن سال هم طول می کشد و برای همین شرکت های خودرویی نمی توانند تا پایان این جدال محصولی را به بازار عرضه کنند. رخداد این ماجرا برای تحویل پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3، پژو ۲۰۷i صندوقدار، دنا و… نشان داده که گاهی به خاطر دعواهای قیمت گذاری، حتی تحویل خودروهای آماده با شش ماه تاخیر هم انجام شده است.

حال ماجرای تحویل نسخه های اتوماتیک دنا پلاس، رسیدن پژو ۲۰۷i پانورامیک به دست خریداران و حتی عرضه محصولات جدید ایران خودرو و سایپا در وضعیت نامشخص قرار گرفته است و معلوم نیست که چه زمانی قیمت گذاری و فرایند عرضه آن ها مورد تایید نهادهای تصمیم گیر قرار می گیرد.

به گفته یک منبع آگاه در یکی از خودروسازی ها، این احتمال وجود دارد تا بحث قیمت گذاری های جدید، فرایند ارسال دعوتنامه خودروهای جدید را تا ۴ ماه به تاخیر بیایندازد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.