چهره احتمالی نسل جدید داچیا ساندرو را ببینید

داچیا ساندرو
تصمیم «رنو» برای خرید «داچیا« در سال ۱۹۹۹ و تبدیل آن به یک برند اقتصادی قابل اعتماد و سرشناس در سطح دنیا، معامله ای برد – برد بود برای طرف فرانسوی و خودروساز رومانیایی.
چشم انداز تکنولوژیکی ای که در انتظار خودروهایی همچون «ساندرو» و «ساندرو استپ وی» است، نوید آینده ای متفاوت را برای داچیا می دهد. نکته جالب این است که پلت فرم و اساس ساخت مدل های کنونی ساندرو، درواقع به رنو کلیو ۲ که محصول ۱۹۹۸ رنو است، باز می گردد! نکته ای که کم تر کسی به آن توجه دارد.
درواقع خریداران محصولات داچیا کسانی هستند که تنها هدف شان از خرید خودرو، حرکت از نقطه A به نقطه B است! هدفی که داچیا آن را با قیمت بسیار مناسب برای آن ها فراهم می کند. نسل جدید ساندرو که در سال آینده معرفی می شود، از هر نظر، خودرویی متفاوت نسبت به مدل کنونی است. خودرویی که احتمالاً براساس پلت فرم اقتصادی CMF-B رنو که کلیو جدید هم بر روی آن ساخته شده است، بنا می شود. نسل نو خودرو مورد علاقه «جیمز می»، اکنون مراحل نهایی تست و بررسی را می گذراند و بارها با برچسب های استتاری شکار شده است. اکنون که زمان نسبتاً زیادی تا رونمایی از ساندرو جدید باقی مانده است، گرافیست ها دست به کار شدند و رندر جدیدی از چهره احتمالی ساندرو ۲۰۲۰ را به تصویر کشیده اند.
اگرچه شاید این رندر به اندازه کلیو زیبا و جذاب به نظر نیاید، اما با پیشرفتی شگرف در طراحی خارجی و داخلی همراه شده است. در بخش پیشرانه و ویژگی های فنی، به نظر می رسد که ساندرو جدید با حداکثر شباهت با همتای رنویی خود به تولید می رسد. آن طور که ما فکر می کنیم، پیشرانه ۱٫۳ لیتری توربو شارژ و جعبه دنده ۷ دنده دو کلاچه اتوماتیک، برای ساندرو ۲۰۲۰ انتخاب شده اند. اگرچه که در صورت تحقق این امر، رنو احتمالاً برای فروش کلیو با مشکل مواجه می شود!
اگر بخواهیم به گزارش اخیر منتشرشده از سوی یک مجله فرانسوی اعتماد کنیم، یک نسخه قدرتمند از ساندرو قطعاً در سبد انتخاب های مشتریان نسل جدید وجود خواهد داشت. همچنین آن ها می گویند مینی کراس اوور استپ وی هم به احتمال فراوان با یک پیشرانه هیبریدی در دسترس مشتریان قرار می گیرد. پیشرانه ای با قدرت احتمالی ۱۴۰ اسب بخاری که از ترکیب موتور ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی و یک واحد برقی ساخت بخش خودروهای الکتریکی رنو، تشکیل می یابد. پکیج باتری های لیتیوم یونی آن هم از نوع ۱٫۲ کیلووات ساعتی خواهد بود.
گفته می شود که داچیا نسل جدید لوگان و ساندرو را به طور همزمان، در اکتبر ۲۰۲۰ و در جریان نمایشگاه پاریس، معرفی می کند. البته ما امیدواریم که یک رونمایی مجازی هم به فاصله چند هفته زودتر از رونمایی رسمی، اتفاق بیافتد. باتوجه به قیمت پایین ساخته های داچیا، احتمال موفقیت ساندرو جدید همچون نسل های قبلی برقرار است و با تمام بهینه سازی ها، گزارش ها حاکی از آن هستند که ساندرو ۲۰۲۰، افزایش قیمتی بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو را به خود نمی بیند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.