پیشرانه جدید خودروهای ملی توسط «تیوان» معرفی شد + مشخصات فنی

پیشرانه های تیوان

شرکت توسعه قوای محرکه «تیوان» به عنوان یکی از زیر مجموعه های «گروه بهمن»، به تازگی پیشرانه های خود را به خودروسازان کشور معرفی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ این شرکت در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده و همکاری را با کمپانی AVL اتریش آغاز نموده است. بر اساس شنیده ها، خط تولید و مونتاژ سری اول پیشرانه های مشترک «تیوان» (T-one) به ایران رسیده و مراحل نصب و راه اندازی را پشت سر می گذارد. چند روز قبل یکی از مدیران تیوان و گروه بهمن در همایش موتورهای درون سوز ساپکو سخنرانی را ارائه داد و اعلام کرد که فاز اول پیشرانه های این شرکت قابل استفاده از محصولات داخلی سواری است. چند سال قبل، پیش از آغاز تحریم ها تیوان و مگا موتور این پیشرانه جدید را برای محصولات سایپا معرفی کردند و حال با آغاز فرایند تولید این موتور، امکان دارد که در آینده نزدیک، قوای محرکه خانواده SP100 سایپا از این دسته پیشرانه ها تامین شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
پیشرانه های تیوان

مشخصات اولیه پیشرانه های تیوان T-one

شرکت تیوان در گام نخست یک پیشرانه یک لیتری ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ را به خودروسازان ایرانی معرفی کرده است. این پیشرانه مهندسی AVL اتریش را دارد و در سال های گذشته استانداردهای بازار اروپا را پشت سر گذاشته است. پیشرانه شرکت تیوان در دو نسخه بنزین سوز و دوگانه سوز معرفی شده و هر کدام از این سری موتورها، می توانند برای سه کلاس فنی خودرو معرفی شوند.

پیشرانه ۱٫۰L PFI تیوان:

این پیشرانه یک لیتر حجم دارد و با سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ تولید می شود. در این پیشرانه کم حجم از تنفس طبیعی استفاده شده و می توان ۷۵ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور را از آن بهره برداری کرد. نمونه دوگانه سوز این پیشرانه ۶۷ اسب بخار را با گشتاور ۸۴ نیوتن متر تولید می نماید. ۱٫۰L PFI تیوان دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و برای خودروهای کلاس A سواری معرفی شده است.

پیشرانه ۱٫۰L TPFI تیوان:

این پیشرانه نمونه ارتقا یافته نسخه تنفس طبیعی است و به فناوری توربو مجهز شده است. ۱٫۰L TPFI قدرت تولید ۱۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می کند و می تواند حداکثر گشتاور را از ۱۷۰۰ دور در دقیقه تولید کند. نمونه دوگانه سوز این پیشرانه ۹۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. این پیشرانه یورو ۶ برای خودروهای کلاس B در نظر گرفته شده است.

پیشرانه ۱٫۰L TGDI تیوان:

این پیشرانه در کنار اصول مشابه با پیشرانه های قبلی، به فناوری توربو و پاشش سوخت مستقیم مجهز است. ۱۲۲ اسب بخار قدرت با گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه، از ویژگی های ۱٫۰L TGDIبه حساب می آید. نمونه دوگانه سوز این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. این پیشرانه کم حجم و مشترک میان AVL اتریش و تیوان ایران، استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و برای خودروهای سواری کلاس C طراحی شده است.

نسل دوم پیشرانه یک لیتری شرکت تیوان در راه است:

شرکت تیوان، به تازگی معرفی اولیه نسل جدید پیشرانه یک لیتری خود را انجام داده است. این پیشرانه یک لیتری سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ، با قابلیت توربو و پاشش سوخت مستقیم می تواند به صورت استاندارد و با ضریب خطر مناسب ۱۵۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید کند. این پیشرانه یورو ۶ قابلیت بهره برداری در خودروهای کراس اوور و سایر کلاس های فنی را دارد.

پیشرانه های تیوان

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.