پنج خودروی برتر جهان از نگاه ” جرمی کلارکسون “

پنج خودروی برتر جهان از نگاه " جرمی کلارکسون "
” جرمی کلارکسون ” را می توان سرشناس ترین و تأثیر گذارترین روزنامه نگار خودرویی در جهان دانست و بی شک می دانید نظرهای او در مورد خودروها، حکم کتاب مقدس را برای خودرو بازها دارد. حداقل در حال حاضر می توان چنین گفت! او به تازگی در ستون اختصاصی خود در روزنامه Sunday Times، فهرستی جمع و جور از خودروهای مورد علاقه اش را با وسواس همیشگی بریتانیایی ها منتشر کرده است که جای تأمل دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از میان بیش از ۲۸ خودرویی که تاکنون کلارکسون برای نشریه Sunday Times تست کرده است، پنج خودرو توانسته اند از نگاه سخت گیرانه جرمی عبور کنند و از سوی او مورد ستایش واقع شوند. در واقع خودروی محبوب بودن برای کسی که شلاق انتقادش، بی رحمانه بر بهترین خودروهای جهان کوبیده می شود، چندان کار راحتی به نظر نمی آید. اما نکته جالب این جاست که در رأس خودروهای مورد پسند کلارکسون، یک ایتالیایی، یعنی لامبورگینی هوراکان پرفورمنس ایستاده است. این سوپر اسپرت ایتالیایی – آلمانی در سال ۲۰۱۷ در نمونه پرتوتایپ توانسته بود چهار ستاره از پنج ستاره مورد نظر کلارکسون را از آن خود کند. اما در ارزیابی دوباره آن در سال ۲۰۱۸، این خودرو تمام پنج ستاره را دریافت کرد و جایزه خودروی سال Sunday Times را به خود اختصاص داد.
در این جا نقل قولی از کلارکسون را درباره هوراکان پرفورمنس می خوانیم:
پنج خودروی برتر جهان از نگاه " جرمی کلارکسون "


” لامبورگینی! دوست دارم به آن فکر کنم! شاید ده سال پیش بود که به آزمایش گروهی آن با خبرنگارها رفتم. شاید این روزها به مالکیت ژرمن ها درآمده باشد. اما مطمئن هستم که هنوز هوراکان با یک آئودی، به اندازه یک کهکشان فاصله دارد! ”
اما خودروی برتر بعدی، پورشه ۹۱۱ GT2 RS است. آن هم توانست پنج ستاره کلارکسون را به طور کامل دریافت کند. جالب این جاست که کلارکسون هرگز یک ۹۱۱ باز دو آتشه نبوده است! اما گویی او GT2 RS را دوست دارد. جرمی می گوید: ” GT2 RS را شاید بتوان الماس دنیای خودروهای اسپرت نامید و این را از سوی مردی می شنوید که هیچ گاه طرف دار پورشه نبود! ”
اما مقام سوم به آلپینا B5 می رسد. نسخه تیون شده از ب ام و سری ۵٫ این سدان اسپرت توانست امتیاز چهار ستاره از پنج ستاره را کسب کند. کلارکسون این گونه آن را توصیف می کند: ” نزدیک به عالی، همان چیزی که هر خودرویی می تواند باشد! ”
چهارمین خودروی برتر از نگاه جرمی، استون مارتین ونتیج جدید است. کلارکسون تنها چهار ستاره را برای ونتیج در نظر گرفت. در حقیقت او معتقد است این نسل از ونتیج به اندازه ای که باید، غافل گیر کننده ظاهر نشد و کلارکسون به عنوان یک هوادار قدیمی استون چنین نظری دارد.
اما فهرست خودروهای محبوب جرمی با بنتلی کانتیننتال جی تی بسته می شود. جرمی برای امتیاز دهی به خودروی همزادش، به چهار ستاره اکتفا کرد. او هرگز کانتیننتال جی تی را پیش از این دوست نداشته است، اما نسل جدید این کوپه اشرافی توانسته بخشی از قلب این روزنامه نگار محبوب را به دست آورد. همین که کانتیننتال به فهرست پنج خودروی پیشنهادی کلارکسون راه یافت، برای بنتلی کافی به نظر می رسد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.