پرطرفدارترین شاسی بلندهای چینی بازار رو در روی هم؛ جک s5 بخریم یا هایما s7؟

پرطرفدارترین شاسی بلندهای چینی بازار رو در روی هم؛ جک s5 بخریم یا هایما s7؟
نبرد جک s5 و هایما s7 یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها در بازار خودروهای چینی است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آمار خرید و فروش  جک s5 نشان دهنده این موضوع است که این خودرو همچنان محبوب‌ترین شاسی بلند چینی بازار است اما این لقب در آینده مدعیان بسیار زیادی خواهد داشت. یکی از اهداف اصلی هایما s7 این است که بتواند در رقابت مستقیم با این خودرو هم قیمت چینی، جایگاه مناسبی را در بین مشتریان ایرانی پیدا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی ویژگی‌های هر یک از این خودروها در بخش‌های مختلف مشخص کنیم که در بین گزینه‌های خرید جک s5 و هایما s7 کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند.

 

کیفیت ساخت و طراحی جک s5 و هایما s7
پرطرفدارترین شاسی بلندهای چینی بازار رو در روی هم؛ جک s5 بخریم یا هایما s7؟
هایما دارای یکی از شیک‌ترین طراحی‌ها در بین تمام خودروهای شاسی بلند چینی بازار است. این خودرو در نمای روبه رو جلوه با شکوهی دارد و در قسمت عقب آن نیز هماهنگی خوبی بین طراحی چراغ‌ها و خطو بدنه دیده می‌شود. کیفیت ساخت هایما نیز از استاندارد خودروهای چینی بازار است و با این که نمی‌توان آن را با بهترین خودروهای بازار مقایسه کرد اما در مجموع مشکل جدی در آن دیده نمی‌شود. در مقابل جک s5 به خودروی نسل جوان مشهور شده است. طراح اسپرت خودرو یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت جک s5 در بین نسل جوان است و از این لحاظ باید امتیاز مثبتی برای این خودرو در نظر بگیریم. کیفیت ساخت و مونتاژ جک s5 در سطح قابل قبولی است و می‌توان آن را جزو بهترین‌های بازار در این دسته بدانیم. به این ترتیب انتخاب بین این دو خودرو از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت تنها به سلیقه شما بستگی دارد.

مشخصات فنی جک s5 و هایما s7

در این بخش با دو خودرو پرتوان و نیرومند بازار در این رده قیمتی مواجه هستیم. جک s5 با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خود عملکرد درخشانی داشته است. این موتور توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۳۵ نیوتون بر متر گشتاور را دارد. شتاب ۱۱ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ۷٫۷ لیتری نیز حاصل همکاری و عملکرد بهینه این موتور نیرومند و گیربکس ۶ دنده اتومات دو کلاچه است. رانندگی پشت فرمان جک s5 به دلیل شتاب بالا و پاسخ گویی خوب گیربکس به دستورات راننده بسیار لذت بخش است. مشخصات فنی خوب یکی از عواملی است که امروز بازار خرید  جک s5 تا این حد پرطرفدار است.

در مقابل هایما s7 با دو موتور ۱٫۸ و ۲٫۰ لیتری به بازار عرضه شده است که ما موتور ۱٫۸ لیتری را به دلیل هم قیمت بودن آن با جک s5 انتخاب کرده‌ایم. موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر با خروجی ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲٫۰ نیوتون متر نشان گر آن است که هایما نیز شرایط بسیار خوبی در بحث فنی دارد. عملکرد بهینه‌تر گیربکس سبب شده است تا شتاب هایما ۱۰٫۵ ثانیه باشد به این ترتیب این خودرو از جک s5 حدود ۱ ثانیه سریع‌تر است. اما در مقابل هایما s7 مصرف سوخت چندان خوبی ندارد و ۱۰ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی برای آن ثبت شده است. در این بخش می‌توان گفت انتخاب برترین بسیار سخت است، با این حال با توجه به تجارب رانندگان می‌توان با ارفاق جک s را برنده دانست.

امکانات جک s5 و هایما s7
پرطرفدارترین شاسی بلندهای چینی بازار رو در روی هم؛ جک s5 بخریم یا هایما s7؟
در این بخش باز هم نتایج بسیار نزدیک به هم دنبال می‌شود. در طراحی داخل خودرو، داشبورد و صندلی‌ها به سختی می‌توان تفاوتی برای دو خودرو قائل شده و همه چیز کاملاً راضی کننده به نظر می‌رسد. اما در بخش امکانات جانبی تفاوت‌های مهمی در دو خودرو وجود دارد. طبق معمول کروز کنترل مانند همیشه بزرگترین ضعف جک s5 در مقابل رقبای هم قیمت آن است. علاوه بر این کنترل کشش، دی لایت، صندلی‌های ۸ حالته برقی (در مقابل ۶ حالته برقی جک) و آینه الکتروکرومیک از دیگر برتری‌های هایما نسبت به جک است. در مقابل جک نیز با امکاناتی مانند تهویه اتومات دوگانه، چراغ بدرقه، نویگیشن، سنسور جلو و سنسور باران، پشت سری فعال، ترمز پارک برقی و کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری نسبت به هایما برتری دارد. انتخاب در این بخش هم بسیار سخت است و به نیاز مشتریان بستگی دارد.

قیمت و ارزش خرید جک s5 و هایما s7

قیمت جک s5 و هایما s7 هردو در حدود ۳۱۵ میلیون تومان محاسبه می‌شود. در بخش‌های مختلفی که بررسی کردیم رقابت دوشادوشی میان این دو خودرو وجود داشت. با این حال در بازار خرید و فروش جک s5 دست دوم سایت دیوار تعداد آگهی‌ها و طرفداران جک s5 بیشتر است که نشان دهنده بازار مناسبت دست دوم‌های آن است. در مقابل هایما اسم و رسم دار شده است ولی هنوز نتوانسته است اعتماد مشتریان را همچون جک به دست آورد. پشتیبانی در هردو خودرو شرایط خوبی دارد با این حال جک به دلیل تولید و سابقه بیشتر شرایط بهتری نسبت به رقیب قابل اعتماد خود دارد.

 

منبع :  ویرلن

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.