هر آن چه از آئودی A3 مدل ۲۰۱۹ می دانیم

هر آن چه از آئودی A3 مدل ۲۰۱۹ می دانیم
به تازگی نسل جدید خودروی آئودی A3 Sportback در حال تست و ملبس به برچسب های استتاری مشاهده شده است. خوشبختانه برای ما بخش عمده طراحی زیر این برچسب های استتاری قابل مشاهده است. پس فقط جزییات را به تصورات ذهنی مان می سپاریم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو که از سال ۲۰۱۲ در بازار حضور دارد، اکنون وارد نسل چهارم خود می شود و مدل ۲۰۱۹ جایگزین خودروی کنونی خواهد شد و یکی از نخستین خودروهایی بود که از پلتفرم با معماری قابل انعطاف MQB گروه فولکس واگن استفاده کرده است.
انتظار می رود آئودی A3 پاسخی برای آخرین نسخه از خودروی کلاس A مرسدس بنز باشد گرچه این خودرو تنها به صورت پنج در Sportback به بازار عرضه خواهد شد.
هر آن چه از آئودی A3 مدل ۲۰۱۹ می دانیم
همانند بسیاری از تازه واردین کمپانی آئودی تغییر رادیکالی در طراحی دیده نمی شود. نمای جلویی خودرو تحت سلطه جلوپنجره تک-قاب آئودی قرار دارد. کاپوت خودرو صاف است و چراغ های جلوی LED ماتریکسی خودرو در بخش زیرین، برش های بزرگ تری دارند. پوشش کناری در امتداد درها با خط سقفی اسپرت تر همراه شده و پنجره کوچک عقب باریک تر شده است، درست مانند نسل جدید آئودی Q3.
بخش بیرونی چراغ های عقب خودرو مانند چراغ های جلو است در حالی که سپر عقب با برش هایی دندانه دار حاوی لنزهای بازتابنده باریک است. در ضمن مدل های S3 از سر اگزوزهای نمایان برخوردار هستند.
گرچه هنوز باید برای دیدن طراحی کابین صبر کنیم اما انتظار می رود درون این خودرو از نظر اندازه کمی رشد داشته باشد و تنها معضل این خودرو یعنی جای پای سرنشینان عقب را مرتفع کند.
انتظار می‌رود ادوات تکنولوژیکی در این خودرو مانند آئودی Q3 باشد. پشت آمپر با حالت کابین خلبان مجازی، صفحه نمایش لمسی بزرگ، شارژر بی سیم، سیستم پشتیبان از اندروید و اپل و سیستم صوتی Bang & Olufsen با خروجی ۶۸۰ وات.
هر آن چه از آئودی A3 مدل ۲۰۱۹ می دانیم


همانند نسل گذشته این خودرو، مدل جدید نیز از پلتفرم با معماری قابل انعطاف MQB استفاده می کند. این پلتفرم مشترک در گروه فولکس واگن نیز به کار خواهد رفت و در خودروهایی مانند گلف Mk8 و سئات لئون جدید که سال آینده به بازار خواهند آمد نیز استفاده خواهد شد.
فن آوری های کمکی بیش تری در این مدل به کار رفته است، مانند کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ایست و حرکت، سیستم کمکی راه بندان، سیستم کمکی پارک و سیستم رادار فعال بین خطوط.
برای پیشرانه این خودرو انتظار می رود دو مدل موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۵ و ۲ لیتر در دسترس باشد که بازه خروجی آن ها بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ اسب بخار خواهد بود. البته مدل دیزلی نیز قابل سفارش خواهد بود.
قدرت توسط یک جعبه دنده ۶ دنده دستی یا یک جعبه دنده ۷ دنده اتوماتیک و دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل خواهد شد. در مدل های برتر این خودرو، گزینه چهار چرخ متحرک یا همان کواترو نیز موجود خواهد بود. مدل های e-tron هیبریدی و S3 توربوشارژ و البته RS3 با قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار معرفی خواهند شد.
از رقیب های این خودرو می توان به مرسدس بنز کلاس A و ب ام و سری یک و ولوو V40 اشاره کرد. دیگر رقیب های این خودرو را می توان مدل های برتر خودروهای زیر دانست:
سئات لئون، فولکس واگن گلف، رنو مگان، فورد فوکوس و مزدا ۳

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.