هاوال و جیلی؛ تازه واردهای که قدرتمند ظاهر می شوند

هاوال و جیلی؛ تازه واردهای که قدرتمند ظاهر می شوند
طبق اطلاعات به دست آمده، در سال جدید دو نشان تجاری هاوال و جیلی به عنوان خودروسازان مطرح چینی، برنامه های جدی و قوی خود را در بازار ایران آغاز می کنند.

مدیران 777 مدیران 777

با اینکه این دو برند سابقه حضور در بازار ایران را در گذشته داشته اند، اما هیچگاه نتوانسته اند تا قدرتنمایی اصلی خود را در بازار ایران نشان دهند. اما در سال ۱۳۹۷، با توجه به تغییرات بازار ایران، حضور این دو خودروساز چینی می تواند موفقیت های زیادی را برای شرکای ایرانیشان در بر داشته باشد. ولی توجه داشته باشید که پیش بینی های کارشناسان، موفقیت هاوال را در سال ۱۳۹۷ بیشتر از جیلی می دانند. زیرا برنامه هاوال احتمالا زودتر برای مردم قابل لمس خواهد بود و همچنین با توجه به سیاست های تولید در ایران، می تواند بخش های بیشتری مهمتری از بازار کشور را در اختیار بگیرد. اما از آن طرف جیلی اهداف خود را بر مبنا واردات گذاشته و در بحث تولید آنچنان نمی تواند با نشان هاوال رقابت کند.
حضور جیلی های جدید به صورت وارداتی نشان می دهد که طی ماه های آتی، این خودروساز چینی در کنار آرین خودرو پارس بازار رده ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان را هدف گرفته اند و می خواهند تا در این بخش خلوت خودروهای وارداتی، محصول چینی سرآمد را به بازار عرضه کنند. در بحث تولید تا به امروز GC6 به خط تولید خودروسازان بم رفته و حال قرار است که نسخه اکسلنت آن با نشان امگراند جیلی به تولید برسد. این نشان می دهد که هدف کلی جیلی در ایران، به دست آوردن بخش عمده بازار خودروهای ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است و نیم نگاهی هم به بازار خودروهای کمتر از ۶۰ میلیون تومان دارد. با توجه به رده قیمتی مدنظر آرین خودرو پارس، احتمال ها نشان می دهد که جیلی امگراند GS، NL3 و امگراند GT به بازار ایران می آیند.
در آن طرف میدان، در رقابت میان چینی ها برای موفقیت بیشتر در بازار سال ۱۳۹۷، هاوال تمام برنامه های خود را با گروه بهمن و بهمن موتور پیش می برد. این یعنی در بحث واردات خودرو و همچنین تولید، یک شرکت تمام سیاست های هاوال را اجرایی می کند و به احتمال زیاد با رویکردهای جدید بازاریابی و فروش، می تواند موفقیت یکپارچه ای را برای نشان تجاری خود فراهم کند. از طرفی روند ثابت برنامه تولید بهمن موتور در سابقه صنعت خودرو کشور به مراتب بهتر از خودروسازان بم است و مشتریان بیشتری را توانسته در سال های مختلف به سمت خود بکشاند.
با اینکه هاوال خودرویی برای رقابت با محصولات ارزان قیمت مونتاژ داخل جیلی در ایران ندارد، اما برنامه عرضه کراس اوورهای آن در کشور می تواند در هر رده قیمتی، نماینده ای از این خودروساز چین را داشته باشد.
آن طور که از سیاست های هاوال و شرکت بهمن موتور مشخص است، هاوال H2، H6 و H9 برای عرضه در کشور به واقعیت عمل نزدیکتر هستند. همچنین بر اساس اطلاعاتی که در دومین نمایشگاه خودور شهر آفتاب اعلام شد، H2 نیز به خط تولید بهمن موتور می آید. این یعنی به احتمال زیاد با این اتفاق، هاوال و بهمن موتور یک کراس اوور کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را در بازار خواهند داشت. از طرفی سایر محصولات هاوال نیز با قرار گرفتن بر روی خط تولید و عرضه به صورت واردات می توانند بازار خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان را هم در اختیار بگیرند.
در مجموع می توان گفت که با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی و رویکرد عموم نسبت به خرید کراس اوورها، نشان هاوال می تواند در زمان کمتری اعتبار لازم را در میان برندهای تازه وارد به دست آورد. از آن طرف سابقه تا حدی مثبت جیلی در بازار ایران، می تواند شرایط ابتدایی حضور محصولات این خودروساز چینی را در بازار فراتر از ۱۵۰ میلیون تومان آسانتر کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.