نسل جدید مرسدس بنز کلاس S، بار دیگر مشاهده شد

نسل جدید مرسدس بنز کلاس S، بار دیگر مشاهده شد
سال آینده در چنین روزهایی، “مرسدس بنز” نسل جدید سدان پرچم دار خود را به بازار فرستاده است. این خودرو در سیستم نام گذاری “دایملر” با کد W223 شناسایی می شود. این پرچم دار جدید، به احتمال زیاد مهم ترین خودروی چند سال اخیر مرسدس بنز خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

افزون بر این، کلاس اس جدید، بستر تازه ای برای عملی کردن جدیدترین ایده ها و نوآوری های گروه دایملر است. ایده هایی که همچون نسل های پیش، پی و شالوده بسیاری از استانداردهای صنعت خودرو خواهند بود.
نمی توان انکار کرد که خودروی تسلا مدل S، بسیاری از استانداردهای خودروهای پریمیوم را دگرگون کرده است. همچنین تسلا با مدل ۳ کار مشابه ای را در سگمنتی پایین تر به ثمر رساند. اگر چه هزینه عملی کردن سیستم خودران در نگاه اول بسیار گران به نظر می رسد، اما این را هم در نظر داشته باشید که آلمانی ها همواره پروژه را با دقت و کیفیت بیش تری اجرا می کنند. البته درباره کلاس S جدید هم به گوش می رسد که با ازدحام تکنولوژی رو به رو است!
نسل جدید مرسدس بنز کلاس S، بار دیگر مشاهده شد
تصاویر جاسوسی جدیدی که از نمونه های اولیه W223 در آلمان گرفته شده است، تستی گروهی را برای سدان جدید بنز نشان می دهد و این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد، البته چیزی بیش تر از یک یا دو دستگاه پرتوتایپ در حال آزمایش هم دیده نمی شود. هدف اصلی مرسدس بنز در ساخت نسل جدید کلاس S، تأمین آسایش و بهره گیری حداکثری از فن آوری های رانندگی خودکار است. در واقع علت استفاده از دو خودرو در این تست، برقراری ارتباط میان آن دو و کار بر روی سامانه های خودران است. کلاس S جدید می تواند خود را با شرایط جاده ای وفق دهد، از جمله این شرایط می توان به چراغ های ترافیکی، دست اندازها و سرعت گیرها، میزان رطوبت موجود در جاده و هر نوع عامل دیگری اشاره کرد.
نسل جدید مرسدس بنز کلاس S، بار دیگر مشاهده شد
ممکن است در واکنش به وجود چنین فن آوری هایی بپرسید ” چرا؟ ” و ما در پاسخ می گوییم ” چرا نه؟! “. در واقع هنگامی که با یک سدان لوکس قرن بیست و یکمی سر و کار داریم، بی شک انتظار می رود آخرین فن آوری های به دست آمده در صنعت خودروسازی را درون خود جای دهد، به خصوص اگر این خودرو، پرچم دار کمپانی مرسدس بنز باشد! به عنوان مثال، امروز قابلیت پارک با ریموت کنترل، به سرعت در حال فراگیر شدن بر روی خودروهای لوکس است. بنابراین جای تعجب ندارد که در سال های آینده این آپشن را روی خودروهای اقتصادی هم داشته باشیم!
نسل جدید مرسدس بنز کلاس S، بار دیگر مشاهده شد
تصاویری که تاکنون از W223 منتشر شده است، نشان می دهد با یک نمایش گر غول آسا در مرکز داشبورد سر و کار داریم. بر اساس برخی شنیده ها، اندازه این نمایش گر ۱۶٫۰ اینچ است! همچنین بر مبنای پلت فرم جدید، کلاس S جدید، فاصله محوری بلندتری دارد. در گام اول انتظار می رود این خودرو با پیشرانه های ۳٫۰ و ۲٫۹ لیتری بنزینی و دیزلی معرفی شود. همچنین مرسدس به سختی در حال کار بر روی موتورهای الکتریکی قدرتمندتر و باتری های PHEV جمع و جورتر است که مسافت قابل پیمایش خودروهای هیبرید در حالت تمام الکتریکی را تا ۱۰۰ کیلومتر، افزایش می دهند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.