مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۰ با ظاهری ملایم تر و دنیایی از فن آوری + ویدیو

مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۰ با ظاهری ملایم تر و دنیایی از فن آوری

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پس از دیدن کلی عکس جاسوسی از توسعه مرسدس بنز GLE سال ۲۰۲۰ اکنون این خودرو معرفی شده است. خودرویی که جایگاه میانی بین تولیدات شاسی بلند مرسدس بنز را در اختیار دارد و با دنیایی از فن آوری در این کلاس به بازار عرضه شده است.

مدیران 777 مدیران 777

کمپانی ” مرسدس ” اعلام کرده GLE آیرودینامیک ترین خودرو در کلاس خود است، با ضریب پسا ۰.۲۹ که به نسبت نسل پیشین خود با ضریب پسای ۰.۳۲ بهبود را تجربه کرده، با این حال این خودرو از مدل پیشین خود بزرگ تر شده و ظاهری لغزنده تر به خود گرفته است. فاصله دو محور در این خودرو ۸۰ میلی متر افزایش داشته و به ۲،۹۹۵ میلی متر رسیده است. این میزان افزایش بدان معناست که سرنشینان عقب این خودرو ۶۹ میلی متر جای پای بیش تر و ۳۳ میلی متر جای سر بیش تری در اختیار خواهند داشت. با این شرایط، خریداران می توانند ردیف سوم با دو صندلی اضافه را در فهرست سفارش های خود داشته باشند و خودرویی هفت نفره را خریداری کنند.
مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۰ با ظاهری ملایم تر و دنیایی از فن آوری


اکنون تنها پیشرانه ای که کمپانی مرسدس بنز برای این خودرو عرضه کرده GLE 450 4Matic است که نیمه هیبرید و ۳.۰ لیتری است و آرایشی ۶ سیلندر خطی و توربوشارژ دارد. این موتور می‌تواند ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند بر فیت گشتاور تولید کند. در ضمن موتور الکتریکی آن می‌تواند ۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند بر فیت گشتاور به این مجموعه بیافزاید. جعبه دنده ای ۹ دنده و اتوماتیک برای این پیشرانه درنظر گرفته شده است. براساس اعلام کمپانی، مدل پلاگین هیبرید و توربودیزل به زودی به فهرست پیشرانه های در دسترس افزوده خواهد شد. مدل GLE با آخرین ادوات کمکی رانندگی مرسدس بنز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت و این شامل سیستمی است که باعث تعامل راحت تر با ترافیک می شود. برای مثال سیستم جدید و فعال کنترل فاصله به صورت زنده ترافیک را پیگیری می کند و اگر ترافیک ایستا و رونده ای را تشخیص دهد به عنوان احتیاط، سرعت خودرو را تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کاهش می دهد. در این سرعت حس گرهای جاسازی شده در خودرو می توانند به سرعت واکنش نشان دهند و اگر ترافیک مقابل تان ناگهان بایستد، می توانند سرعت خودرو را کاهش دهند. برای سواری نرم تر، گزینه ای آپشنال به نام سیستم الکترونیکی فعال کنترل بدنه در دسترس است. این سیستم از سامانه ای ۴۸ ولتی برای تنظیم هر گوشه از سیستم تعلیق بادی خودرو جداگانه، استفاده می کند. اگر خارج‌ از جاده نیز گیر کنید، این سامانه می تواند سیستم تعلیق را بالا یا پایین ببرد که این سبب می شود فشار زمین به سمت لاستیک ها تغییر کند و بلافاصله چسبندگی خودرو افزایش یابد.
مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۰ با ظاهری ملایم تر و دنیایی از فن آوری

درون کابین، این مدل جدید GLE نیز از سامانه جدید سرگرمی مرسدس بنز یعنی MBUX بهره می برد که اندازه ۱۲.۳ اینچی دارد و در کنار دیگر ابزار دیجیتالی با همین اندازه قرار گرفته است. مشتریان همچنین می توانند سیستم هدآپ بزرگ تری را سفارش دهند که دو برابر سیستم قبلی اندازه و ۲۰ درصد روشن تر از آن است. برای سواری راحت تر، مرسدس سامانه ای آپشنال به نام سیستم انرژی برای صندلی های جلو ترتیب داده است که کوسن ها و پشتی های صندلی را براساس تغییر حالت سرنشینان تنظیم می کند. این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه اکتبر به طور عمومی رونمایی خواهد شد و ابتدای سال ۲۰۱۹ برای فروش در اروپا و آمریکا در دسترس خواهد بود و در روزهای نزدیک به عرضه، قیمت آن هم اعلام خواهد شد. سایت Tuscaloosa در ایالت آلابامای آمریکا، این خودرو را به تولید خواهد رساند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.