مدل افسانه ای ۴۵۰ SEL 6.9 مرسدس بنز ۴۵ ساله شد

مرسدس بنز 450 SEL

سال پیش «مرسدس بنز»، برای اولین بار، از مدل “۴۵۰ SEL 6.9” رونمایی کرد. این خودرو در زمان خود به عنوان برترین خودروی آلمانی و سریع ترین سدان جهان شناخته شد.

مدیران 777 مدیران 777

مرسدس بنز ۴۵۰ SEL 6.9 به عنوان پرچم دار خانواده W116 کلاس S در بهار سال ۱۹۷۵ رونمایی شد. طولی نکشید که این خودرو به نماد قدرت و شکوه مرسدس بنز تبدیل شد و محبوبیت چشمگیری یافت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ویژگی های فنی

مرسدس بنز 450 SEL

همان طور که از نام خودرو پیداست، ۴۵۰ SEL از پیشرانه M100 دست ساز با حجم ۶٫۹ لیتر بهره می برد. این پیشرانه به عنوان نسخه تقویت شده از پیشرانه مدل ۳۰۰ SEL 6.3 محسوب می شد و ویژگی های خاصی داشت. از جمله این ویژگی ها می توان به سیستم روغن کاری کارتل خشک یا درای سامپ، سرسیلندرهای آلومینیومی و انژکتورهای مکانیکی اشاره کرد.

مرسدس بنز 450 SEL

مخزن روغن خودرو توان ذخیره ۱۲ لیتر روغن داشت که بازه تعویض روغن را به هر ۱۵ هزار کیلومتر یک بار گسترش می داد. پیشرانه خودرو در زمان خود بسیار پیچیده به شمار می رفت و ۲۸۲ اسب بخار قدرت تولید می کرد. گشتاور پیشرانه حجیم ۶٫۹ لیتری M100 نیز به ۵۵۰ نیوتن متر می رسید.

مرسدس بنز 450 SEL

انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۳ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب صورت می گرفت. با درنظر گرفتن این مشخصات فنی، مرسدس بنز ۴۵۰ SEL 6.9 در مدت زمان ۷٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به بیشینه سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می رسید. نمونه های سفارش آمریکا با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۶ نیوتن متر گشتاور عرضه شدند.

مرسدس بنز 450 SEL

از دیگر ویژگی های فنی جذاب مرسدس بنز ۴۵۰ SEL 6.9 می توان به سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک و میل موج گیرهای سخت تر در جلو و عقب اشاره کرد. دیفرانسیل خودرو نیز از نوع لغزش محدود (کلاچ دار) بود. در سیستم تعلیق خودرو از ۴ کمک فنر استفاده شده بود و با استفاده از سیستم روغن کاری فشار بالا، افزون بر پایداری بیش تر، خلاصی بالاتری برای حرکت فنرها به وجود آمده بود.

مرسدس بنز 450 SEL

ضریب دیفرانسیل خودرو بسیار بلند بود و به عدد ۲٫۶۵ می رسید، بنابراین ۴۵۰ SEL 6.9 در سواری های جاده ای با دور موتور و صدای کم تر در کابین حرکت می کرد. از جمله ویژگی های راحتی مدل مورد بحث نیز می توان به سیستم تهویه، کروزکنترل، قفل مرکزی، شیشه های برقی و چراغ شوی اشاره کرد. مرسدس بنز بین سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰، تعداد ۷٫۳۸۰ دستگاه ۴۵۰ SEL 6.9 تولید کرد. اکنون پس از گذشت ۴۵ سال از رونمایی این خودرو، ۴۵۰ SEL 6.9 همچنان یکی از پرطرف دارترین محصولات تولید شده در تاریخ مرسدس بنز به شمار می رود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.