لوکسژن U6؛ رقیب چینی های تازه نفس

لوکسژن U6؛ رقیب چینی های تازه نفس
کمپانی لوکسژن تایوان چند وقتی است که U6 را به عنوان یک کراس اوور تک دیفرانسیل به بازار کشور خود، روسیه، چین و اروپا معرفی کرده است. این خودرو از نظر فناوری بر اصول مهندسی کمپانی لوکسژن تکیه کرده و کپی برداری از مشخصات آن صورت نگرفته است. البته که کمپانی تایوانی لوکسژن با سابقه بیش از ۵۰ سال مونتاژ خودرو و استخدام مهندسانی چون طراحی پیشرانه نیسان GT-R محصولات خود را به بازار جهانی ارائه می دهد.
U6 به پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو ۱۷۷ اسب بخار با گشتاور ۲۵۶ نیوتون متر مجهز است. قدرت این موتور از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک Aisin به چرخ های جلو وارد می شود. Aisin به عنوان معتبرترین کمپانی ساخت سیستم های انتقال قدرت است که اصالت ژاپنی دارد. لوکسژن برای تامین گیربکس خودروهای خود با خط تولید ژاپن این برند مطرح قرارداد دارد.
این کراس اوور در تست های ایمنی آسیایی موفق به اخذ ۵ ستاره ایمنی شده و کمپانی لوکسژن ادعا دارد که تطبیق این استاندارد با Euro Ncap قابل انجام است. در ساخت و طراحی سازه U6 از چند نوع متریال استفاده شده و جوش نقطه ای آن با آخرین فناوری روز دنیا انجام می شود. همچنین شش کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، BAS، ترمز هوشمند BOS، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی و… از جمله امکاناتی است که ایمنی U6 را تا حد زیادی تضمین می کند.
این خودرو کراس اوور قرار است که از پاییز توسط شرکت آرمان موتور کویر به بازار کشور عرضه شود و قیمتی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان را داشته باشد. رقابت U6 تایوانی با خودروهایی چون چری تیگو۷، بی وای دی سانگ، سوزوکی گرندویتارا و… در بازار کشور انجام می شود.
این خودرو در بخش امکانات رفاهی به سیستم هایی چون:
ترمز پارک برقی
دوربین ۳۶۰ درجه
سامانه دید عقاب
سنسورهای پارک جلو و عقب
رادار نقطه کور
درب صندوق برقی
سانروف
استارت دکمه ای
سنسور نور
چراغ های هالوژن
سیستم تصویری حرفه ای کمپانی HTC
گرمکن صندلی های جلو
کامپیوتر سفر
تودوری چرم صندلی ها
تودوزی چرم فرمان
سیستم تهویه اتوماتیک
سامانه کنترل کیفیت هوا کابین
و…
مجهز است.


گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.