فوری/ مشتریان آذویکو به ماجرای لوکسژن دقت کنند!

لوکسژن U6

به تازگی شرکت خودروسازی آذویکو اعلام کرده است که همکاری با لوکسژن را به صورت رسمی و مستقیم انجام داده و به هیچ وجه بحث واسطه و عقد قرارداد با دانگ فنگ مطرح نبوده است. این شرکت در محتوای خبری که به برخی رسانه ها داده است، وجود هرگونه واسطه در قرارداد لوکسژن و آذویکو را نفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ روز گذشته محتوای خبری از جانب آذویکو در رسانه ها منتشر شد که در آن چنین مسئله ای ذکر گردیده بود: «لوکسژن ۳۰ تا ۳۵ درصد از بازار خودرو در تایوان را در اختیار دارد و سالانه ۳۵۰ تا ۳۸۰ هزار خودرو تولید می‌کند ضمن اینکه بازار اصلی این برند در چین است و البته به کشورهایی مانند عمان، ویتنام، اروپای شرقی و روسیه نیز صادرات دارد».

نشر گسترده چنین محتوای اشتباهی از جانب شرکت آذویکو نشان می دهد که گویا همچنان فعالیت این خودروساز خصوصی بر مبنای اصول نیست. با کمی بررسی می توان متوجه شد که در سال ۲۰۱۹، حدود ۴۳۵ هزار دستگاه خودرو در بازار تایوان به فروش رسیده و در این میان گروه یولون فروش ۴۲ هزار و ۸۲۳ دستگاهی را ثبت نموده است. این عدد مربوط به تولید خودروهای نیسان، لوکسژن و میتسوبیشی است که در گروه یولون مونتاژ می شود و بر اساس آمار رسمی دیگر، لوکسژن در ۴ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ تنها ۱٫۲ درصد سهم بازار تایوان را داشته است.

همچنین با اعلام خبر عدم واسطه گری شرکت های تابعه دانگ فنگ چین در عقد قرارداد برای تولید خودروهای لوکسژن در آذویکو، بر آن شدیم تا پیگیری های بیشتری را در مورد این موضوع داشته باشیم. به گفته شرکت آذویکو هیچ واسطه ای در قرارداد لوکسژن و این خودروساز ایرانی وجود ندارد و به صورت مستقیم قرارداد همکاری منعقد شده است. لذا لغو همکاری لوکسژن با دانگ فنگ نمی تواند ضربه ای به فعالیت آذویکو وارد کند.

با پیگیری های انجام شده از جانب خبرنگار پایگاه خبری «اسب بخار» مشخص شد که گویا لوکسژن تایوان آنچنان همکاری مستقیمی را با شرکت آذویکو ندارد. زیرا اتاق بازرگانی ایران و تایوان مدت هاست که از عقد قراردادهایی میان طرف های ایرانی و تایوانی خبر نمی دهد و همکاری آذویکو و لوکسژن را اطلاع رسانی نمی کند. از سویی دیگر پیامی به صورت واسطه ای از جانب یکی از مدیران ارشد لوکسژن تایوان به دست خبرنگار اسب بخار رسیده که در پاسخ به سوال “آیا لوکسژن همکاری مستقیمی برای تولید محصول با آذویکو ایران دارد؟” گفته شده است: «At Least, I don’t know them at all»

همین عبارت نشان می دهد که حداقل همکاری لوکسژن با آذویکو به صورت مستقیم پیش گرفته نشده و قطعا واسطه ای برای این قرارداد وجود دارد. از سویی با مروری بر اخبار چند هفته قبل، از جانب دستگاه های نظارتی اعلام شده بود که بخشی از تعهدات شرکت آذویکو با دانگ فنگ S50 پاسخ داده می شود. همین جمله نشان می دهد که بالاخره آذویکو همکاری با دانگ فنگ دارد و در کنار آن، همچنان منابع خبری می گویند که قرارداد لوکسژن و آذویکو از طرف دانگ فنگ منعقد شده است. برای همین قطع همکاری لوکسژن و دانگ فنگ، مشکلاتی را در زمینه ادامه دار بودن فعالیت این نشان تایوانی با آذویکو مطرح نموده است. به گفته برخی منابع آگاه، لغو همکاری این دو شرکت آسیای شرقی باعث شده تا فعلا آذویکو توان تولید تعداد محدودی لوکسژن را در ایران داشته باشد و به احتمال زیاد، در صورت پیدا نکردن راه حل جدید، تنها چند صد دستگاه از محصولات لوکسژن در ایران تولید می شود و سپس آذویکو به سراغ تولید محصولات مستقل دانگ فنگ می رود. همین رویکرد می تواند مشکلات جدیدی را برای مشتریان شاکی آذویکو ایجاد کند.

بدیهی است که رسانه اسب بخار بخار وظیفه خود می داند تا هرگونه توضیح و پاسخی از جانب شرکت آذویکو را بر اساس قوانین و عرف به مخاطبان خود اطلاع رسانی نماید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.