فولکس واگن ادعا کرد؛ مشتریان آلمانی به سمت دیزل بازگشته اند

فولکس واگن ادعا کرد؛ مشتریان آلمانی به سمت دیزل بازگشته اند
شرکت “فولکس واگن” در طول چند سال اخیر با رخ دادن رسوایی دیزل گیت، به شدت به سمت ساخت خودروهای الکتریکی کشیده شده است. اما گویا سناریوی مرگ دیزلی ها فرجامی نداشته است زیرا فولکس واگن بار دیگر با افزایش فروش خودروهای دیزلی در آلمان مواجه شده است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آمارهای رسمی می گویند فروش دیزلی ها در بازار خودروی آلمان از ۳۹ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۴۳ درصد در ۲۰۱۸ رسیده است! این آمار را شرکت فولکس واگن منتشر کرده است. این پرش حتا در بین مصرف کنندگان شخصی و غیر دولتی بسیار بالاتر بوده است، به گونه ای که در مقایسه با فروش ۱۵ درصدی در ۲۰۱۷، در ۲۰۱۸ با رشد قابل توجه ای به ۲۷ درصد افزایش یافته است!
“در آلمان، مناظره و بحث پیرامون خرید دیزلی ها به طرز شدید و احساسی در جریان است. این واقعیت انکار شدنی نیست که مردم آلمان دیزل را دوست دارند حتا اگر واقعیت چیز دیگری باشد! بازدهی بالای این موتورها در کنار سازگاری آن ها با شرایط اقلیمی گوناگون، عامل محبوبیت این نوع پیشرانه ها است که منجر می شود تا سال های آینده، همچنان این فن آوری مورد استفاده افراد باقی بماند. به خصوص برای آن دسته از افرادی که به سفرهایی با مسافت طولانی علاقه دارند.” این سخن متعلق به “یورگن استاکمن” (Jurgen Stackmann)، کارشناس ارشد فروش فولکس واگن است.
فولکس واگن هنوز به طور کامل از پی آمدهای رسوایی دیزل گیت، رهایی نیافته است. آن طور که CNN اشاره می کند، ۴۹ درصد از فروش کل محصولات فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ را دیزلی ها تشکیل می دادند. ابتدای سال گذشته بود که “ماتیاس مولر” مدیر عامل کمپانی فولکس واگن، رنسانس در حال وقوع برای دیزلی ها را پیش بینی کرد. به گزارش بلومبرگ، او در این باره گفته بود: “دیزل با رنسانسی جدید مواجه می شود که در آینده نه چندان دور اتفاق می افتد زیرا افرادی که با دیزل رانندگی کرده اند،می دانند لذت رانندگی با چنین خودروهایی تکرار نشدنی است.”
با این حال ممکن است دیزلی ها برای همیشه بخشی مهم از سبد محصولات “VW” باقی نمانند. بلومبرگ به تازگی گزارش داد که فولکس واگن در حال توسعه نسل جدیدی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به بهره برداری می رسد. گفته می شود این فن آوری، تمام پیشرانه های درون سوز کنونی را از رده خارج می کند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.