فهرست قیمت های جدید و احتمالی خودروهای مونتاژ داخل

فهرست قیمت های جدید و احتمالی خودروهای مونتاژ داخل
در هفته گذشته شاهد آن بودیم که شرکت ” مدیران خودرو ” برای افزایش قیمت محصولات اش پیش قدم شد و اعلام کرد بهای رسمی چری تیگو۵ از حدود ۱۲۸ میلیون تومان به ۱۹۸ میلیون تومان رسیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این اقدام بزرگ ترین خودروساز خصوصی کشور با نقد کاربران شبکه های اجتماعی رو به رو شد، اما باید بدانیم که امروز واقعیت صنعت خودروی کشور چنین است و به احتمال زیاد در هفته های آینده، دیگر محصولات تولیدی و مونتاژی نیز افزایش قیمت را تجربه می کنند. مهم ترین عامل افزایش قیمت خودروها هم این است که بیش تر محصولات مونتاژی در شرکت های خصوصی، داخلی سازی کم تر از ۳۰ درصد را دارند. به عبارت ساده ۷۰ تا ۸۰ درصد بهای خودروهای آن ها به صورت مستقیم وابسته به بهای ارز است. خودروسازانی که قیمت محصولات شان چند ماه پیش بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان یا حتا کم تر بوده است، امروز با نرخ ارز فراتر از ۸ هزار تومان رو به رو شده اند و در برخی محافل خودرویی، از سوی مدیران خودروسازهای خصوصی مطرح می شود که گویا نرخ ارز تا ۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم به آن ها اعلام شده است. بنابراین می بینیم بخش عمده قیمت خودروهای تولیدی در شرکت های خودروساز خصوصی به بهای ارزی ارتباط دارد که امروز بیش از دو برابر شده است. هنگامی که با برخی کارشناسان صنعت خودرو صحبت می کنیم، می گویند خودروسازان خصوصی کف قیمت دلار را در نظر گرفته اند و وقتی بهای رسمی ارز برای شان فراتر از ۱۰ هزار تومان شود، دوباره مجبور به افزایش قیمت خواهند شد.
با این که نوسان نرخ ارز تأثیر مستقیم بر افزایش شدید قیمت خودروها، به ویژه محصولات شرکت های خصوصی دارد، اما بسیاری ارزش این خودروها را که بیش تر چینی هستند، درست و واقعی نمی دانند و می گویند با قیمت های کنونی خرید این خودروها توجیهی ندارد، اما باید اتفاق های سال ۹۱ را یادآور شویم؛ هنگامی که خودروها افزایش قیمت دو برابری را تجربه کردند. تندر۹۰ از قیمت ۱۶ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تومان رسید، مگان ۳۲ میلیون تومانی ۷۸ میلیون تومان شد و رانا که قرار بود قیمتی کم تر از ۱۶ میلیون تومان داشته باشد با بهای ۳۲ میلیون تومان در بازار معامله شد.
پس می توان نتیجه گرفت که بازار ایران و سبک رفتار مشتریان اش، پتانسیل این تغییر زیاد قیمت ها را دارد و به احتمال زیاد در روزهای آینده دیگر خودروسازان خصوصی قیمت محصولات شان را افزایش می دهند. همچنین بدیهی است که خودروسازان دولتی، بهای رسمی محصولات چینی یا تولید محدودشان را به سبک خودروسازان خصوصی افزایش دهند، زیرا شورای رقابت نقشی در تعیین قیمت این خودروها ندارد و تنها به قیمت گذاری محصولات تولید انبوه و ارزان قیمت ” سایپا ” و ” ایران خودرو” نظارت می کند.
اکنون در این بخش با توجه به برخی حاشیه ها و شنیده ها می خواهیم قیمت احتمالی خودروهای تولید محدود یا محصولات خودروسازان خصوصی را اعلام کنیم. بدیهی است که این قیمت ها، رسمی نیست و با توجه به نوسان نرخ ارز و سطح داخلی سازی خودروها سنجیده شده است. همچنین رفتار واحدهای فروش و بازاریابی شرکت ها در چند ماه اخیر به عنوان عاملی برای اعلام قیمت های احتمالی در نظر گرفته شده است:

نام خودروشرکت عرضه کنندهقیمت کنونیقیمت احتمالی
چری آریزو۵ توربومدیران خودرو۱۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان۱۴۵ تا ۱۶۵ میلیون تومان
چری تیگو۷مدیران خودرو۱۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۲۵۵ تا ۲۷۵ میلیون تومان
ام وی ام ۳۱۵مدیران خودرو۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۷۸ تا ۹۰ میلیون تومان
ام وی ام X22 اتوماتیکمدیران خودرو۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان۱۱۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان
ام وی ام X33مدیران خودرو۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان۱۳۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان
جک J4کرمان موتور۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۱۰۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان
جک S3کرمان موتور۱۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۱۳۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان
جک S5 اتوماتیککرمان موتور۱۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۱۷۵ تا ۱۹۵ میلیون تومان
هایما S7 توربوایران خودرو۱۰۴ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان
هایما S5 توربوایران خودرو۹۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
بی وای دی S6کارمانیا۱۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان۱۹۵ تا ۲۱۵ میلیون تومان
بی وای دی S7کارمانیا۱۶۰ میلیون تومان(قیمت احتمالی قدیم)۲۴۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان
دانگ فنگ H30 کراسایران خودرو۵۰ میلیون تومان۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان
فاو بسترن B30بهمن موتور۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۱۱۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان
هاوال H2بهمن موتور۱۱۲ میلیون تومان۱۵۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان
جیلی GC6 اکسلنتخودروسازان بم۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان
ام جی ۳۶۰ توربوآذویکو۸۸ میلیون تومان۱۳۰ تا ۱۴۵ میلیون تومان
لیفان ۸۲۰کرمان موتور۱۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان۱۵۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان
چانگان CS35سایپا۷۴ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان
گروه مستند اسب بخار
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.