فروش چلنجر از موستانگ و کامارو پیشی گرفت

چلنجر
هر سال با شروع فصل پاییز در نیم کره شمالی، گزارش فروش سه ماهه سوم بازار خودرو در آن سال، منتشر می شود. ۲۰۱۹ سالی بی رحم برای کسب و کار خودروسازان بود! و آخرین اعداد و ارقام نشان می دهند که در پایان این سال هم به جای بهبود اوضاع، شاهد بدتر شدن شرایط هستیم. اما در همین سال سخت، با یک سوپرایز اساسی از طرف دوج مواجه شده ایم! به نظر می رسد مدیران کمپانی های «فورد» و «شورولت»، باید اندکی نگران تر از قبل باشند!
«دوج چلنجر» در این بازه زمانی به راحتی توانسته است «کامارو» را در بحث فروش شکست دهد! ۱۸,۰۳۱ دستگاه چلنجر در برابر تنها ۱۲,۲۷۵ دستگاه کامارو! این یک رکورد جدید برای دوج است. این اتفاق درحالی رخ داده است که شورولت یک فیس لیفت اورژانسی هم به عنوان مدل ۲۰۲۰ برای کامارو درنظر گرفته بود. اما به نظر می آید که رکوردشکنی های چلنجر پایان ندارد! در همین مدت سه ماهه سوم سال، چلنجر توانسته است از اسطوره دیترویت هم سبقت بگیرد! فورد موستانگ محبوب، در مدت زمان مشابه با چلنجر، فقط ۱۶,۸۲۳ دستگاه فروخته است. این پیروزی قاطع را به تیم حرفه ای دوج، باید تبریک گفت.
چلنجر
درواقع چلنجر تنها خودروی این گروه است که رشد مثبت را در کارنامه فروش خود می بیند. فروش چلنجر در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است. درحالی که موستانگ و کامارو به ترتیب، افت فروشی در حدود ۱۲٫۳ درصد و ۱۵ درصد را به ثبت رسانده اند. البته هنوز پیروزی نهایی از آن دوج نیست چرا که فورد در آمار فروش سالانه، با اختلاف اندک، همچنان پرچم دار این گروه است. از ابتدای ۲۰۱۹ تا پایان سه ماهه سوم، در مجموع ۵۵,۳۶۵ دستگاه موستانگ به فروش رفته است. در همین مدت زمان، کامارو و چلنجر به ترتیب فروش ۴۶,۶۹۹ و ۳۶,۷۹۱ دستگاهی را تجربه کرده اند. کامارو همچون سال های گذشته، باز هم به کسب جایگاه سوم رضایت داده است. اگرچه این ماسل کار دوست داشتنی در گوشه و کنار جهان، طرف داران بی شماری دارد، اما افت دائمی فروش آن نگران کننده شده است و امیدواریم شایعه خداحافظی اش از خط تولید، هیچ گاه به حقیقت نپیوندد.
اما پرسش اصلی این است که دوج چه گونه با چلنجری که ظاهرش متعلق به دهه های پیش است، این گونه خوب می فروشد؟ خب این پرسش بسیار هیجان انگیزی است و تنها یک پاسخ ندارد! فیس لیفت های اخیر موستانگ و کامارو، هرگز نتوانسته اند توجه علاقه مندان ماسل ها را به اندازه مدل های کلاسیک به خود جلب کنند. مسئله دیگر، آماده شدن شلبی GT500 جدید برای ورود به نمایشگاه های فورد است. درنتیجه این احتمال هم داده می شود که بسیاری از مشتریان موستانگ، برای خرید این هیولای ۷۶۰ اسب بخاری، دست نگه داشته باشند! درنهایت، مهم ترین دلیل محبوبیت چلنجر را می توان اقدام تحسین برانگیز دوج در زنده نگه داشتن پلت فرم و استایل کلاسیک اش دانست. همچنین عرضه نسخه ها و ویرایش های متنوع از این خودرو هم در داغ نگه داشتن بازار فروش اش، بی تأثیر نبوده است. نیاز به توضیح نیست که عرضه ویرایش هایی چون SRT Demon و به تازگی Challenger Redeye، تا چه حد دوج را در جذب جوانان موفق کرده است.
چلنجر
اما آیا چلنجر می تواند سرانجام در پایان سال ۲۰۱۹، موستانگ را شکست دهد؟ خب باتوجه به اختلاف کم تر از ۱۰,۰۰۰ دستگاهی میان این دو، چندان هم بعید به نظر نمی آید. درواقع تا رسیدن به پایان سال، دیگر شنیدن هیچ خبر شگفت انگیزی از دوج برای مان تعجب آور نخواهد بود!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.