سری ۱ جدید، به طور رسمی معرفی شد + ویدیو

سری 1 جدید، به طور رسمی معرفی شد
خودروسازان اغلب هنگام رونمایی نسل جدیدی از یک خودرو، به استفاده از عبارت “all – new” علاقه دارند. حتا اگر تغییرها در آن خودرو در حد تعویض نسل نباشد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با این حال، به نظر می آید برای “ب ام و” سری ۱ جدید، این عبارت بیش تر از هر زمان دیگر، صدق می کند. مهم ترین تغییر در نسل جدید این خودرو، گذار از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب به دیفرانسیل جلو (FWD) است.
از آخرین باری که ب ام و در یک خودرو، قدرت پیشرانه را به چرخ های جلو می فرستاد، زمان زیادی می گذرد. از نمونه های این خودروها می توان به مینی ون سری ۲ و نسخه سدان نسل قبل سری ۱ اشاره کرد، هر چند این خودروها در بازارهای محدودی عرضه شدند. اما سری ۱ جدید نه تنها در پلت فرم متفاوت است، بلکه در طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی نیز سبک جدیدی را دنبال می کند. جلوپنجره کلیوی ب ام و این بار به جای دو پنجره جداگانه، به شکل دو شبکه به هم چسبیده درآمده است.
سری 1 جدید، به طور رسمی معرفی شد


همچنین در سری ۱ جدید نیز همچون دیگر محصولات ب ام و، شاهد رشد ابعادی قابل توجه ای هستیم. این خودرو ۳۴ میلی متر از نسل پیشین خود عریض تر است و ارتفاع آن نیز به اندازه ۱۳ میلی متر افزایش یافته است. با این حال، طول بدنه، ۵ میلی متر کوتاه تر از گذشته شده است. در نهایت می توان به کاهش ۲۰ میلی متری فاصله محوری اشاره کرد که قابل توجه است.
چراغ های جدید سری ۱، کشیده تر و درخشنده تر از پیش به نظر می رسند که ظاهری هماهنگ با دیگر محصولات جدید کمپانی به این اتاق بخشیده اند. در تریم های گران تر، چراغ ها از نوع تمام LED تطبیق پذیر خواهند بود. همچنین سپر جلو نیز با چند طرح مختلف در تریم های گوناگون، قابل سفارش است. در مدل M135i xDrive، می توان اسپرت ترین حالت را برای آن متصور بود. همچنین در این نسخه، جلوپنجره نیز در طرحی متفاوت با نسخه های معمولی و شبیه به آن چه در M340i و Z4 دیده می شود، به مشتریان عرضه خواهد شد.
سری 1 جدید، به طور رسمی معرفی شد

در نمای کناری، خم هوفمیستر معروف ب ام و، با اندکی به روز رسانی همراه شده است. همچنین می توان به خط شانه جدید در زیر دست گیره درها اشاره کرد که نمای کناری سری ۱ را از آن حالت سادگی نسل قبل، خارج کرده است. رینگ های آلیاژی در طرح های مختلف، از سایز ۱۶٫۰ تا ۱۹٫۰ اینچ، قابل سفارش اند. همچنین نخستین بار است که امکان سفارش سقف پانورامیک بر روی سری ۱ فراهم شده است.
چراغ های عقب، با اخمی بیش تر از نمونه قبل، طراحی شده اند. خشونت زیاد چهره سری ۱ در نمای عقب، بیننده را به سرعت به یاد رقیب اصلی آن، آئودی A3 اسپرت بک می اندازد. سراگزوزهای ۹۰ میلی متری، در نسخه M135i به مدل ۱۰۰ میلی متری قابل ارتقا خواهند بود. تغییر سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو، اکنون منجر به افزایش فضای سر و زانوی سرنشینان عقب، به ترتیب به اندازه ۱۹ و ۱۳ میلی متر شده است. همچنین جای تقدیر دارد که فضای صندوق بار سری ۱ جدید، اینک با افزایش ۲۰ لیتری، به ۳۸۰ لیتر رسیده است. در حالی که با خواباندن صندلی های عقب، این فضا تا ۱۲۰۰ لیتر هم افزایش می یابد. باز و بسته شدن برقی درِ صندوق عقب، از دیگر آپشن هایی است که برای نخستین بار بر روی سری ۱ ارائه می شود.
سری 1 جدید، به طور رسمی معرفی شد

طراحی داشبورد، فرمی آشنا و مشترک با دیگر محصولات جدید ب ام و را به نمایش می گذارد. نمایش گر ۸٫۸ اینچی نیز در قسمت بالایی آن نصب شده است. لازم به ذکر است که در تریم های گران تر، اندازه این نمایش گر به ۱۰٫۲۵ اینچ افزایش می یابد!
ب ام و، سری ۱ جدید را با ۲ پیشرانه بنزینی و ۳ نسخه دیزلی عرضه خواهد کرد. قدرتمندترین انتخاب برای خریداران، پیشرانه ۲٫۰ لیتری در مدل M135i خواهد بود. در واقع این پیشرانه قوی ترین موتور ۴٫۰ سیلندر تاریخ ب ام و است که ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید می کند! در حالی که گشتاور آن نیز به ۴۵۰ نیوتن متر می رسد. همچون مدل X2 M35i، قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده ۸ دنده به محور جلو و عقب انتقال می یابد. M135i با ویژگی های فنی گفته شده، تنها به ۴٫۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. M135i به طور رسمی از ماه نوامبر، آماده عرضه به مشتریان است. البته فراموش نکنید که در هر حال این یک ب ام و است و سرعت نهایی آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است!
سری 1 جدید، به طور رسمی معرفی شد

از دیگر گزینه های موجود برای سری ۱ جدید، نسخه پایه ۱۱۸i است که از پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری ۱۳۸ اسب بخار بهره می برد. این مدل با جعبه دنده ۶ دنده دستی یا ۷ دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد. اما اگر شما علاقه مند به نسخه های دیزلی هستید، نسخه ۱۱۶d با پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری ۱۱۴ اسب بخاری، ۱۱۸d با پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری و در نهایت، نمونه ۱۲۰d xDrive با پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری ۱۸۸ اسب بخاری، پیش روی شما قرار خواهند گرفت.
ب ام و، سری ۱ جدید را در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ ژوئن در شهر مونیخ، همزمان با مدل سری ۸ گرن کوپه، به نمایش در می آورد. به نظر می رسد نخستین خریداران این خودرو تا پیش از پایان سال ۲۰۱۹، موفق به تحویل گرفتن خودروی خود خواهند شد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.