سریع ترین خودرو از هر برند را بشناسید – قسمت دوم

سریع ترین خودرو

سوپر اسپرت ها و خودروهای عضلانی، عمیقاً در فرهنگ جهانی ماشین بازی ریشه دوانده اند. بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از خودروسازان امروزی به ساخت اتومبیل های خیابانی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت روی آورده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

جالب این که امروز، برخلاف گذشته، خودروهای سریع صرفاً به کوپه ها محدود نمی شوند! بلکه سدان ها و SUVها نیز می توانند در دسته سریع ترین اتومبیل ها قرار بگیرند. در این میان، یک پرسش مطرح می شود، این که سریع ترین خودرویی که از هر برند می توان خریداری کرد کدام است؟ به همین منظور، در سلسله مقالاتی، فهرستی از سریع ترین خودروهای حال حاضر جهان را تهیه کرده ایم. ملاک قرارگیری خودروها در این فهرست، قدرت نهایی، حداکثر سرعت و سایر ویژگی های فنی بوده است. با ما همراه باشید تا سریع ترین محصول از هر کمپانی خودروسازی را به شما معرفی کنیم.

همچنین شما می توانید قسمت اول «سریع ترین خودرو از هر برند را بشناسید» را نیز بخوانید.

فراری ۸۱۲ Superfast

فراری 812 Superfast

همه چیز از نامش قابل برداشت است! «۸۱۲ سوپرفست» را جدا از سرعت بالا به طراحی خیره کننده اش می شناسیم! پیشرانه ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر این کوپه اسپرت، ۷۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. چنین اعداد و ارقامی آن را قادر می سازند تا در مدت زمان ۲٫۸ ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. البته سوپرفست علاوه بر آن که خیلی سریع است، قیمت تندی هم دارد! ۳۳۵٫۰۰۰ دلار ناقابل! ناگفته نماند که حداکثر سرعت قابل پیمایش با این سوپر اسپرت هم ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت است.

فیات ۱۲۴ Spider Abarth

فیات 124 Spider Abarth

سریع ترین «فیات» که در زیر پوستش یک مزداست! ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور از یک پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربو بیرون کشیده می شوند! این کانورتیبل جذاب صفر تا ۱۰۰ را در ۶٫۷ ثانیه پر می کند. حال آن که تا ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت می رود. قیمت این ایتالیایی متواضع از ۲۹٫۵۴۰ دلار آغاز می شود که یکی از ارزان ترین گزینه های این فهرست به شمار می رود.

فورد GT

فورد GT

این یکی اندکی حیله گر است! با ۶۶۰ اسب بخاری که دارد، سریع تر از شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت است! حتا بیشینه سرعتش هم از شلبی بالاتر است! صفر تا صد را تنها در ۳٫۰ ثانیه تخته می کند (صفر تا صد شلبی GT500 حدود ۳٫۳ ثانیه است) و تا ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرد (در حالی که حداکثر سرعت شلبی به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است). صد البته که قیمت به مراتب بالاتری هم از شلبی GT500 دارد. برای مدل ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۵۰۰٫۰۰۰ دلار! 

جنسیس G70 3.3T

جنسیس G70 3.3T

اگرچه سدان جدید G90 از پیشرانه ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر بزرگ تری برخوردار است که ۴۲۰ اسب بخار هم تولید می کند و ضمن سرعت گرفتن تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت صفر تا صد را در ۵٫۵ ثانیه می پیماید، اما “G70 3.3T” با پیشرانه تویین توربو ۶ سیلندر سفارشی، سدان چابک تری است! به گونه ای که صفر تا صد ۴٫۵ ثانیه ای دارد و تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت می گیرد. قدرت ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۰ نیوتن متری، این شتاب و سرعت را به G70 3.3T بخشیده اند.

جمس یوکان

جمس یوکان

«جمس» هرگز سازنده خودروهای اسپرت نبوده است! از زمانی هم که به یاد داریم به ساخت تراک ها و SUVها می پردازد. بنابراین انتخاب سریع ترین خودرو از محصولات این شرکت، اندکی سخت به نظر می آید. اگرچه سی یرا HD از نظر فنی با داشتن ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین محصول جمس است، اما باز هم از نظر سرعت به پای یوکان ۲۰۲۱ نمی رسد. خودرویی که به پیشرانه ۸ سیلندر سفارشی ۶٫۲ لیتری مجهز شده و ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. طبق تخمین ها، «یوکان» ۲۰۲۱ صفر تا صد را در ۵٫۱ ثانیه می پیماید. البته این ادعا هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است!

هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ R

سریع ترین محصول «هوندا» داغ ترین هاچ بک این روزهای بازار هم به شمار می رود. «سیویک تایپ R» قدرت ۳۰۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری را از دل پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری توربو شارژ بیرون می کشد. این مشخصات فنی آن را قادر می کنند تا در زمانی کم تر از ۵٫۵ ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نقطه قوت این خودرو قیمت نسبتاً رقابتی آن است که ۳۶٫۹۹۵ دلار برای مدل ۲۰۲۰ تعیین شده است.

هیوندای ولوستر N

هیوندای ولوستر N

همچون هوندا، سریع ترین محصول «هیوندای» نیز یک هاچ بک است. «ولوستر N» می تواند ۲۷۵ اسب بخار قدرت را به واسطه پکیج سفارشی پرفورمنس خود ارائه دهد و شتاب صفر تا صد ۵٫۵ ثانیه ای را به ثبت برساند. ولوستر N فقط به دلیل ۰٫۱ ثانیه از سیویک تایپ R عقب می افتد. اما به هر جهت، یکی از هاچ بک های اسپرت و قابل قبول بازار است که قیمت ۲۷٫۶۰۰ دلاری را به خود می بیند.

اینفینیتی Q60 Red Sport 400

اینفینیتی Q60 Red Sport 400

این نسخه سفارشی “Q60” با ۴۰۰ اسب بخار قدرت، سریع ترین محصولی است که «اینفینیتی» در حال حاضر می فروشد. نکته جالب این جاست که شتاب و سرعت هر دو نسخه کوپه و سدان این خودرو تقریباً در یک سطح است! نمونه سدان شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ را در ۴٫۵ ثانیه پر می کند، اما نسخه کوپه هم با وجود وزن پایین تر، شتابی در همین حدود دارد. حداکثر سرعت این دو خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

جگوار F-Type SVR

جگوار F-Type SVR

تعداد محصولات اسپرت «جگوار» در خط تولیدش چندان قابل توجه نیست. خودروهایی همچون F-Type SVR، XE R-Dynamic و کراس اوور الکتریکی I-Pace از معدود نمونه های آن ها هستند. اما همچنان رکورد سریع ترین و قوی ترین محصول ساخت این کمپانی بریتانیایی در دستان “F-Type SVR” است. کوپه ای ۵۷۵ اسب بخاری که ۷۰۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد و این خروجی را مدیون موتور ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر قدرتمندش است. شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت ۳٫۵ ثانیه ای از دست آوردهای این پیشرانه محسوب می شود. لازم به ذکر است که این خودرو تا ۲۹۷ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت می گیرد.

جیپ گرند چیروکی Trackhawk

جیپ گرند چیروکی Trackhawk

«جیپ» به خلق پرفورمنس در آفرود اعتقاد دارد! اگر «گرند چیروکی» استاندارد آن قدرها برای شما هیجان انگیز نیست، می توانید نگاهی به نسخه “Trackhawk” داشته باشید! یک SUV بزرگ با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و پیشرانه ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر که در چارجر و چلنجر هلکت هم به کار رفته است! این شاسی بلند قُلدر می تواند در ۳٫۵ ثانیه صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را پر کند. ضمن آن که تا ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت هم سرعت می رود. در واقع، این یکی از خانوادگی ترین خودروهای سریع دنیاست!

کیا استینگر GT

کیا استینگر GT

شاید نزدیک ترین مورد به استانداردهای یک خودروی اسپرت در میان محصولات «کیا» همین «استینگر GT» باشد! درست است که چهار در دارد، اما نوبت خودنمایی اش که برسد، خودروی هیجان انگیزی می تواند باشد. پیشرانه ۳٫۳ لیتری V6 کیا، ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خروجی قابل قبول، شتاب صفر تا صد ۴٫۷ ثانیه ای به استینگر می دهد و آن را قادر می سازد که سرعت بیشینه اش را تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا دهد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.