نگاهی به خانواده خودروهای N و N لاین هیوندای

هیوندای N لاین

در این مطلب به بررسی کامل محصولات سری N و N لاین «هیوندای» می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال های گذشته، با محبوبیت روزافزون خودروهای کره ای در بازار جهانی، تقاضا برای خودروهای اقتصادی قدرتمند از جمله هاچ بک های قدرتی (Hot Hatch) نیز افزایش یافته است. در همین راستا، شرکت هیوندای در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار محصولی را با نشان قدرتی N معرفی کرد.

هیوندای N لاین

 “I30 N” اولین محصول برند N بود که با مشخصات فنی به روزرسانی شده به بازار عرضه شد. افزون بر تریم N، سری محصولاتی از هیوندای در قالب تریم N لاین نیز عرضه می شود که تنها از نظر ظاهری متفاوت هستند و چهره جذاب تری دارند. در این مقاله، به بررسی جدیدترین نسخه های محصولات N و N لاین هیوندای می پردازیم.

هیوندای N لاین

I30 N

هیوندای I30 N به عنوان اولین محصول برند انحصاری N در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری با ۲۷۱ اسب بخار قدرت بهره می برد. گشتاور پیشرانه نیز به ۳۵۳ نیوتن متر می رسد و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو صورت می گیرد. دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به همراه سیستم توزیع گشتاور، لانچ کنترل و سیستم تعلیق هوشمند الکترونیکی از جمله ویژگی های فنی قابل توجه هیوندای I30 N به شمار می روند.

هیوندای N لاین

با بهره گیری از این مشخصات فنی، خودرو در مدت زمانی کم تر از ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت، به بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. از ویژگی های ظاهری جذاب خودرو نیز می توان به رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی، باله و دیفیوزر عقب، ورودی های هوای بزرگ تر در قسمت جلو و تریم مشکی بدنه اشاره کرد.

هیوندای N لاین

در کابین هیوندای I30 N مشخصات جذابی همچون نمایشگر ۸٫۵ اینچی سیستم سرگرمی، صندلی های برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ردیاب ماهواره ای، شارژ وایرلس و… یافت می شوند. پس از معرفی I30 N هاچ بک، هیوندای از نسخه سدان فست‌بک این خودرو نیز با مشخصات فنی ذکرشده رونمایی کرد. قیمت پایه ای این خودرو از ۲۹ هزار دلار آغاز می شود.

ولوستر N

نسخه جدید هیوندای ولوستر N 2021 سه‌در چندی پیش رونمایی شد. این هاچ بک قدرتمند به صورت استاندارد از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. افزون بر این، خودرو با استفاده از حالت اوربوست، به مدت محدودی ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

یکی از تغییرات جدید و مهم ولوستر N در مدل ۲۰۲۱، افزوده شدن آپشن جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه است. تا پیش از این، تنها انتخاب جعبه دنده ۶ سرعته دستی موجود بود. انتقال قدرت در این خودرو به وسیله جعبه دنده جدید دوکلاچه به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی جلو صورت می گیرد. سیستم تعلیق خودرو هم به منظور فرمان پذیری بهتر سخت تر شده است.

در تمامی مدل های سری N، چهار حالت رانندگی اکو، نرمال اسپرت و N درایو موجود است. با بهره گیری از این مشخصات فنی، هیوندای ولوستر N 2021 تنها در مدت زمان ۵٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. همچون i30 N، هیوندای ولوستر N نیز از رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی و باله عقب به همراه دو خروجی اگزوز بهره می برد.

در کابین خودرو شاهد قرارگیری صندلی های اسپرت جدید با گرم کن هستیم که وزن کم تری دارند. در قسمت های مختلف کابین از پوشش چرم باکیفیت استفاده شده و نشان N در کابین دیده می شود. در قسمت میانی پنل، نمایشگر ۸ اینچی استاندارد هیوندای قرارگرفته که از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده می کند.

سیستم صوتی نیز با ۷ بلندگو و ساب ووفر عرضه شده تا صدای باکیفیت تری تولید کند. در بحث سیستم های ایمنی و کمک راننده، به صورت استاندارد از ویژگی های هشدار تصادف از جلو، شناسایی نقاط کور و راهنمای ماندن در خط استفاده شده است. قیمت هیوندای ولوستر N از ۲۸٫۸۰۰ دلار آغاز می شود.

هیوندای N-Line

افزون بر سبد محصولات N Performance، که از نظر قدرتی به روزرسانی شده اند، هیوندای زیرشاخه دیگری را نیز با نام N لاین معرفی کرده است. خودروهای N لاین با ظاهری متفاوت و ویژگی های ظاهری خاص نسبت به مدل های استاندارد عرضه می شوند.

 تاکنون مدل های i10، i30 فست‌بک و هاچ بک و شاسی بلند توسان در تریم N لاین عرضه شده اند. از جمله ویژگی های خودروهای N لاین می توان به رینگ های بزرگ تر، تریم دورنگ بدنه، تودوزی و دوخت مخصوص کابین و لوازم جانبی بدنه از جمله رکاب و بادشکن زیر سپر اشاره کرد. به تازگی هیوندای النترای N لاین نیز به این خانواده افزوده شده است. شایان ذکر است که در آینده ای نزدیک، سوناتای N لاین نیز معرفی می شود. افزون بر خودروهای N یادشده، دو خودروی i30 N Project C و N TCR نیز به عنوان خودروهای مفهومی رونمایی شده اند. تصاویر خودروهای N لاین هیوندای را می توانید در آلبوم زیر مشاهده نمایید.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.