سایبرتراک چگونه می تواند در اروپا تردد کند؟

تسلا سایبرتراک

شرکت توف آلمان اعلام کرده است که سایبرتراک(وانت برقی تسلا) نیازمند تغییرات مهمی در زیرساخت های پایه ای و اساسی است تا بتواند استانداردهای لازم برای تردد در اروپا را کسب کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پرشین خودرو، در حالی که تسلا همین حالا صدها هزار سفارش از سراسر دنیا برای وانت برقی سایبرتراک خود دارد اما اصلا معلوم نیست از چه زمانی وارد خیابان ها مخصوصاً خیابانهای خارج از آمریکا خواهد شد.

در آمریکا سایبرتراک تحت عنوان وانت سبک وزن طبقه بندی شده است و به همین دلیل قوانین ایمنی سخت گیرانه ای برای آن حاکم نیست، مثل ایمنی پیاده ها، اما در اروپا این قدر سهل گیرانه نیست. برای مثال استفان تلر Stefan Teller از کارشناسان شرکت ممیزی استاندارد آلمانی اس جی اس-توف SGS-TUV می گوید: «جلوی خودرو نباید تا این اندازه زمخت باشد. گلگیرها و درب موتور باید بتواند انرژی را طوری جذب کند که در صورت تصادف با پیاده، کمترین آسیب ممکن را وارد کند. و این به معنی تغییرات بسیار مهم در زیرساختهای پایه این خودرو است». این کارشناس می گوید، برای حضور سایبرتراک در خیابان های اروپا بین ۵۰ تا ۶۰ قانون وجود دارد که باید رعایت شوند.

این در حالی است که ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۱۹، قریب به ۱۱۲ درصد افزایش داشته و سایر خودروسازان به این اندازه موفق عمل نکرده اند. برای مثال دو خودروساز چینی به نام های NIO و BYD به ترتیب افزایش ۱۲ و ۲۷ درصدی را تجربه کرده اند و خودروسازان متعارفی که سعی در حضور در بازار خودروهای برقی دارند، توفیقی به دست نیاورده اند. حتی برخی از آنها به ویژه در فصل چهارم زیان دیده و پیش بینی های سال ۲۰۲۰ خود را تعدیل کرده اند.

به بیان دیگر، در بین خودروسازان، تسلا در زمینه ارزش سهام از همه خودروسازان بهتر عمل کرده است. البته این زمانی است که در خصوص خودروهای برقی با بقیه خودروسازان مقایسه می شود. تسلا در سال ۲۰۱۹ به رقم فروش ۳۶۷,۵۰۰ دستگاه رسید، بی وای دی به رقم ۲۲۹,۵۰۶ دستگاه و NIO رقم ۲۰۱۹ خود را منتشر نکرده است. البته این رقم در مقایسه با فروش سایر خودروها اصلا عدد و رقم بزرگی نیست.

با این حال عملکرد سهامی تسلا به قدری نزد شرکت های بورسی اهمیت داشته که آدام جوناس از تحلیل گران مورگان استنلی در توصیف تسلا گفته است: «اگر توماس ادیسون با هنری فورد ازدواج می کرد، حاصل فرزند آنها الون ماسک می شد!» منظور وی از این توصیف این است که کمپانی خودروسازی تسلا، نوآوری در زمینه الکتریسته را با نوآوری در زمینه خودرو پیوند زده و حاصل آن کمپانی خودروسازی تسلا شده است. همین تحلیل گر انتظار دارد که حباب ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۰ خالی خواهد شد.

آن چه این تحلیل گر تحسین و تمجید کرده است، نوآوری در تسلا و بالا بودن عملکرد سهام این شرکت در سال گذشته بوده اما آینده را هنوز کسی ندیده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.