ریماک برای ساخت پیشرانه ۲۰۰۰ اسب بخاری برقی به کمک پنین فارینا می آید

ریماک برای ساخت پیشرانه 2000 اسب بخاری برقی به کمک پنین فارینا می آید
به تازگی کمپانی ” پنین فارینا ” جزییات جذابی از PF0 منتشر کرده است. این اتفاق پس از نمایشی سری به برخی از خریداران احتمالی این ابر خودروی الکتریکی رخ داد. درست زمانی که فکر می کردیم از این باحال تر امکان ندارد، کمپانی اعلام کرد با کمپانی “ریماک” همکاری خواهد کرد تا باتری ها و پیشرانه خودرو را تأمین کند، چه در زمینه نرم افزار و چه در زمینه سخت افزار. کمپانی پنین فارینا همچنین، با مهندسانی از پورشه و پاگانی ملاقات کرده تا در توسعه این خودرو کمک کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بنیان گذار کمپانی ریماک آقای ” مت ریماک ” ( Mate Rimac ) گفت: “ما برای این چالش بسیار هیجان زده ایم، ترکیب فن آوری، نوآوری و کارایی ریماک با تاریخ، میراث و طراحی ایتالیایی پنین فارینا همکاری جالبی برای این ابر خودروی جذاب خواهد بود. در PF0 این شراکت نقطه عطفی برای هر دو کمپانی خواهد بود و ما دنبال این هستیم که این خودروی شگفت انگیز را به حقیقت تبدل کنیم.”
بر اساس ادعای پنین فارینا پیشرانه PF0 قادر به تولید ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۷۰۰ پوند بر فوت گشتاور است و تین بدان معناست که PF0 این پتانسیل را دارد که صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در کم تر از ۲ ثانیه بپیماید و سرعت نهایی فراتر از ۲۵۰ مایل بر ساعت داشته باشد و تمام این ها در حالی است که برد آن چیزی بیش از ۳۰۰ مایل است.


این عددها و رقم ها شبیه به ابر خودروی C_Two کمپانی ریماک است. با وجود ریماک، این ابر خودروی PF0 بسیار حساب شده و با وجود پنین فارینا بسیار دلربا خواهد بود.
پنین فارینا همچنین اعلام کرد که افراد جدیدی در این کمپانی مشغول به کار خواهند شد که گذشته درخشانی در صنعت خودروسازی داشته اند. آقای ” کریستیان جانگ ” ( Christian Jung ) به عنوان مدیر فن آوری به این کمپانی اضافه خواهد شد که سابق بر این در ب ام و و پورشه مدیر طراحی سیستم های تحرک الکترونیکی بوده است، جایی که او بخشی از تیم اصلی پروژه را برای Mission E رهبری کرد. آقای ” پیتر توتزر ” ( Peter Tutzer ) هم به عنوان مشاور ارشد PF0 به مجموعه اضافه خواهد شد که وی پیش تر در پورشه، پاگانی و بوگاتی مشغول به کار بوده است. آقای ” نیک هدفلد ” ( Nick Heidfeld ) هم به عنوان راننده توسعه پنین فارینا کار خواهد کرد که از تجربه فرمولا وان، فرمولا ایی و مسابقات استقامتی قهرمانی جهان، برخوردار است.
با این میزان از استعداد که پشت توسعه این خودرو قرار دارد، به نظر می رسد که PF0 خودروی مخصوصی از آب در آید. این خودرو در سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهد رسید.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.