رونمایی از هاچ‌بک برقی هیوندای با 800 اسب بخار قدرت

رونمایی از هاچ‌بک برقی هیوندای با 800 اسب بخار قدرت

کمپانی «هیوندای» به تازگی مدل جدید “RM20e” را به عنوان یک هاچ‌بک برقی معرفی کرده است که این خودرو ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

مدیران 777 مدیران 777

هیوندای تلاش مستمر خود را در رده خودروهای برقی با رونمایی این خودرو نشان می دهد. هاچ‌بکی با عملکرد قدرتمند که در نمایشگاه پکن معرفی شده و به عنوان یک نمونه اولیه به نمایش درآمده است. دو حرف RM در نام این خودرو برگرفته از Racing Midship است و عدد ۲۰ نشان دهنده بیستمین تکرار پروژه های RM برای هیوندای است که از سال ۲۰۱۲ آغاز شده بود و البته واژه e نشان دهنده تمام الکتریکی بودن این خودرو ست. مهندسی بی نقص در پیشرانه و هندلینگ این خودرو باعث می شود عملکرد بی نظیری را در رانندگی با این هاچ‌بک برقی تجربه کنید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
رونمایی از هاچ‌بک برقی هیوندای با 800 اسب بخار قدرت

هیوندای RM20e به پیشرانه ای الکتریکی مجهز است که توان تولید ۸۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. براساس اطلاعات منتشرشده این خودرو در زیر ۳ ثانیه به از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر ساعت در این خودرو در ۹.۸۸ ثانیه انجام می گیرد و نهایت سرعت در این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

هیوندای RM20e به عنوان بستری برای تست تکنولوژی های جدید رونمایی شده و از این خودرو برای تست و توسعه پلتفرم جدید RM هیوندای استفاده می شود. این پلتفرم مختص به خودروهای برقی عملکرد بالای هیوندای است که توسعه آن به کمک ریماک صورت می گیرد.

حتماً بخوانید: انتشار طراحی احتمالی پیکاپ سانتاکروز بر مبنای هیوندای توسان

«توماس شمرا»، معاون اجرایی و رئیس بخش محصولات هیوندای در مورد این خودرو می گوید: «نمونه اولیه هیوندای RM20e به وضوح نشان دهنده آرزو و آرمان این برند برای سری محصولات N است و یک محرک برای تبدیل این سری به سوپرکارهای آینده این نشان محسوب می شود. سری N هیوندای نه تنها با عملکرد موتورهای احتراق داخلی قلب راننده را به تپش می اندازد، بلکه با گشتاور بالا و پایداری در موتورهای برقی این حس دوباره ایجاد می شود. مدل RM20e ثابت می کند که هیجان رانندگی N حتا در مدل های الکتریکی ادامه خواهد داشت.

رونمایی از هاچ‌بک برقی هیوندای با 800 اسب بخار قدرت

با معرفی هیوندای پالیسید و نسل جدید توسان و همچنین موفقیت های برند لوکس «جنسیس»، هیوندای سال هایی طلایی را پشت سر می گذارد. در زمینه برقی هم آن ها برند آیونیک را به تازگی معرفی کرده اند و با رونمایی از RM20e نشان می دهند برقی سازی محدود به محصولات معمولی آن ها نمی شود و به زودی محصولات اسپرت این نشان را با پیشرانه های پاک و برقی می بینیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.