انتشار طراحی احتمالی پیکاپ سانتاکروز بر مبنای هیوندای توسان

انتشار طراحی احتمالی پیکاپ سانتاکروز بر مبنای هیوندای توسان

پس از معرفی نسل جدید «توسان» از سوی کمپانی کره ای «هیوندای»، تصاویر جاسوسی جدید از پیکاپ «سانتاکروز» به ما نشان می دهد که این خودرو مبنای طراحی توسان را دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طراحی متفاوت اولین چیزی بود که با دیدن نسل جدید توسان به ذهن می رسید و حالا کمپانی هیوندای این جسارت را در طراحی سانتاکروز نیز ادامه می دهد. طراحان “KDesign AG” بر مبنای هیوندای توسان و تصاویر جاسوسی که تابه‌حال از سانتاکروز دیده ایم، طرح نهایی پیکاپ جدید هیوندای را ترسیم کرده اند که همانند توسان ظاهری جذاب و متفاوت دارد.

انتشار طراحی احتمالی پیکاپ سانتاکروز بر مبنای هیوندای توسان

در طرح های ترسیم شده برای هیوندای سانتاکروز چراغ های روز را به صورت پنهان در گوشه های جلوپنجره می بینیم یعنی دقیقاً همان طراحی‌ای که در توسان جدید هم دیده می شد. چراغ های جلو در گوشه های سپر با طرحی سه بعدی دیده می شوند و طرح جلوپنجره همان طرح مثلثی موجود در توسان است. طراحان رندر ارائه شده المان های طراحی توسان را با استانداردهای طراحی پیکاپ ترکیب کرده اند و در نتیجه، یک پیکاپ اسپرت و مدرن را می بینیم. در مورد چراغ های عقب هم همان طراحی دیده می شود که در توسان به کار رفته بود، یعنی چراغ های تمام ال ای دی با الهام از طرح گاوآهن که با نواری ال ای دی به هم متصل شده اند.

حتماً بخوانید: انتشار تصاویر جاسوسی جدید از اولین پیکاپ هیوندای

البته تصاویر جاسوسی منتشرشده از سانتاکروز جزییات دقیقی از طراحی این پیکاپ به ما ارائه نمی دهد و اساس رندرهای منتشرشده بر مبنای طراحی توسان است. با این وجود، هیوندای پیش تر هم اعلام کرده بود که اساس پلتفرم و طراحی توسان جدید با سانتاکروز یکسان است، پس احتمالاً طراحی عقب هم مشابه با همین رندر باشد.

انتشار طراحی احتمالی پیکاپ سانتاکروز بر مبنای هیوندای توسان

همان طور که گفته شد، سانتاکروز بر مبنای پلتفرم توسان ساخته می شود اما هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانه های قابل سفارش برای این پیکاپ در دسترس نیست. اگر بخواهیم پیشرانه های توسان را برای این پیکاپ در نظر بگیریم پس این خودرو به پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر با خروجی ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود و پیشرانه هیبرید هم با موتور بنزینی ۱٫۶ توربو با خروجی ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور قابل سفارش است.

کمپانی هیوندای در سال ۲۰۲۱ تولید این خودرو را در آمریکا آغاز خواهد کرد و احتمالاً این پیکاپ با مدل ۲۰۲۲ اواخر سال در بازارهای هدف عرضه خواهد شد. مدت زیادی از رونمایی ابتدایی این پیکاپ می گذرد؛ نخستین بار سال ۲۰۱۵ بود که هیوندای از کانسپت سانتاکروز در دیترویت رونمایی کرد و به نظر می رسید خیلی زودتر از این ها این پیکاپ به بازار آید. اما حالا هرچند دیر، به نظر می رسد به رونمایی رسمی این خودرو بسیار نزدیک هستیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.