رقابت کوروت هنسی ۱۰۰۰ اسب بخاری با فراری ۴۸۸ GTB در پیست درگ

رقابت کوروت هنسی ۱۰۰۰ اسب بخاری با فراری 488 GTB در پیست درگ
با وجود اینکه اکنون تمام نگاه ها بر «شورولت کوروت C8» معطوف شده است اما هنوز هم نمونه هایی از کورت C7 وجود دارند که قادر به تولید قدرت های خارق العاده هستند.
یکی از این نمونه ها، «شورولت کوروت ZR1» تقویت شده توسط «هنسی» است. با بهره گیری از کیت HPE1000 هنسی، پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژ کوروت ZR1، اکنون ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با افزایش قدرت ۲۴۵ اسب بخار و افزایش گشتاور به میزان ۳۴۰ نیوتن متر، شورولت کوروت ZR1 هنسی در مدت زمان ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت این خودرو به بیش از ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و قادر است مسیر ۴۰۰ متری مسابقه درگ را در ۹.۴ ثانیه و با سرعت ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت طی کند. افزایش قدرت این خودرو ناشی از تغییر در قطعات داخلی پیشرانه و برنامه ریزی مجدد ECU است.
رقابت کوروت هنسی ۱۰۰۰ اسب بخاری با فراری 488 GTB در پیست درگ
به منظور مقایسه قدرت، پس از انتشار فیلم داینوی این خودرو، اکنون کوروت هنسی در مقابل فراری ۴۸۸ GTB قرار گرفته است. خلاف شورولت کوروت، فراری ۴۸۸ GTB استاندارد است اما این سوپراسپرت ایتالیایی با بهره گیری از پیشرانه ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو، حرف هایی برای گفتن دارد. پیشرانه این خودرو ۶۶۱ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.‌
شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو زیر ۳ ثانیه انجام می گیرد و بیشینه سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
می رسد. در ویدیوی زیر مشخص خواهد شد که آیا فراری ۴۸۸ GTB قادر به رقابت با کوروت هنسی ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد بود یا خیر.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.