رستگاری برای سری ۷ / آلپینا B7 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

رستگاری برای سری 7 / آلپینا B7 با 600 اسب بخار قدرت معرفی شد

مدیران 777 مدیران 777

کمپانی “ب ام و” چند ماه پیش با معرفی سری ۷ فیس لیفت شده، شش تریم مختلف را برای این خودرو در نظر گرفت. از نمونه ۶ سیلندر پایه ای گرفته تا مدل ۷۴۵e هیبریدی و مدل M760i با موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۶ لیتری.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکنون “آلپینا” تیونر مشهور هم وارد این بازی شده و با معرفی مدل B7 خط و نشانی جدی برای مدل M760i کشیده است. تیونر آلپینا با تمرکز بر سری ۷ فیس لیفت شده، اکنون نمونه B7 را معرفی کرده است. این خودرو با بهره مندی از موتور ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری تویین توربو، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند بر فوت (۷۹۶ نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.
رستگاری برای سری 7 / آلپینا B7 با 600 اسب بخار قدرت معرفی شد
شاید تصور کنید آلپینا B7 در سرعت و شتاب گیری، شانسی در مواجهه با مدل ۱۲ سیلندر M760i نداشته باشد، اما این طور نیست! این سدان لوکس آلمانی اکنون در مدت ۳٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. در حالی که این شتاب گیری برای M760i در مدت ۳٫۶ ثانیه انجام می گیرد. آلپینا B7 اکنون در بحث بیشینه سرعت هم سنت شکنی کرده و با شکستن محدودیت سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت، اکنون سرعت نهایی B7 را به ۲۰۵ مایل ( ۳۳۰ کیلومتر ) بر ساعت رسانده است. این در حالی ست که M760i به سرعت نهایی محدود شده ۱۵۵ مایل بسنده می کند.
رستگاری برای سری 7 / آلپینا B7 با 600 اسب بخار قدرت معرفی شد
به منظور دست یابی به چنین قدرت و سرعتی، تیونر آلپینا بخش های مختلف خودرو را به روز رسانی کرده است. از تغییرهای فنی انجام گرفته می توان به سیستم خنک کاری و اینترکولر جدید، جعبه دنده تقویت شده ۸ دنده اتوماتیک ZF و سیستم اگزوز اسپرت اشاره کرد. ECU خودرو اکنون بازه بیشینه گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری را بین دورهای ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تنظیم کرده تا راننده بتواند با قدرت پدال گاز را بفشارد.
رستگاری برای سری 7 / آلپینا B7 با 600 اسب بخار قدرت معرفی شد
زیربندی و فرمان پذیری آلپینا B7 هم نسبت به نمونه های معمولی سری ۷، به تمامی به روز رسانی شده است. اکنون در هر دو محور (B7 از سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند بهره می برد) خودرو از تعلیق بادی و ضربه گیرهای دینامیک استفاده شده تا هنگام پیچیدن، لرزش اتاق به پایین ترین حد ممکن برسد. به گفته آلپینا زیربندی هوشمند جدید به میزان ۲ اینچ در ارتفاع تغییر پیدا می کند به طوری که در سرعت های بالاتر از ۱۴۰ مایل، خودرو ۰٫۶ اینچ پایین تر می آید و در شرایط خاص ارتفاع تا ۱٫۴ اینچ بالاتر می رود.
رستگاری برای سری 7 / آلپینا B7 با 600 اسب بخار قدرت معرفی شد
سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب به همراه لاستیک های میشلن پرفورمنس در فرمان پذیری خودرو تأثیر بسزایی دارند.
رینگ های ۲۰ اینچی آلپینا به صورت استاندارد عرضه می شوند اما مشتریان قادرند رینگ های سبک وزن ۲۱ اینچی آلومینیومی را نیز سفارش بدهند که ۲۰ درصد وزن کم تری دارند.
رستگاری برای سری 7 / آلپینا B7 با 600 اسب بخار قدرت معرفی شد
آلپینا در هرچه لوکس تر ساختن B7 تلاش کرده، به طوری که اکنون با بهره مندی از سیستم Comfort+، صدای کم تری وارد اتاق خودرو می شود. با وجود این که مدل M760i ب ام و، ۱۵۸٫۶۹۵ دلار قیمت دارد، اما آلپینا نمونه B7 را با قیمت پایه ای ۱۴۲٫۶۹۵ دلار عرضه خواهد کرد.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.