دیزل ها نمرده اند! گلف GTD در راه است

فولکس واگن گلف GTD

حتا اگر پسوند “GTD” هرگز به اندازه پسوند “GTI” محبوب نباشد هم نمی توان از «گلف» دیزل به سادگی گذشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گلف دیزلی خارج از اروپا طرف داران چندانی ندارد، اما در قاره سبز قدمت آن تقریباً با مدل بنزینی این خودرو برابری می کند. در حالی که، GTI استاندارد بنزینی از سال ۱۹۷۵ به بازار آمد، GTD تنها ۷ سال بعد از آن و در ۱۹۸۲ معرفی شد.

باید در نظر داشت که خودروهای دیزلی گروه «فولکس واگن»، بعد از رسوایی دیزل گیت، چندان تصویر خوبی در ذهن مردم ندارند. با این حال، به نظر می رسد که فولکس واگن تصمیم به زنده نگه داشتن گلف GTD گرفته است. ماه آینده در نمایشگاه خودرو ژنو فرصت خودنمایی برای گلف جدید فراهم می گردد. مهم ترین ویژگی GTD که احتمالاً مورد استقبال رسانه ها واقع می شود، پیشرانه توربو دیزل TDI است که به ادعای خودروساز آلمانی، پاک ترین پیشرانه نصب شده بر روی گلف خواهد بود. فولکس واگن همچنین می گوید که گلف GTD جدید یکی از پاک ترین خودروهای مجهز به موتور درون سوز در دنیا می شود.

فولکس واگن این وعده ها را با تکیه بر تکنولوژی های پیاده سازی شده در پیشرانه ۲ لیتری TDI، مطرح کرده است. پیشرانه ای که کم تر برای محیط زیست خطرناک خواهد بود و اگر به یاد داشته باشید همین چند وقت پیش بود که فولکس واگن ویدیویی از نحوه کارکرد پروسه تعذیه دوگانه در مبدل های کاتالیزوری خود منتشر کرد. سطح آلایندگی پیشرانه دیزلی جدید گلف، در مقایسه با نسل قدیم، تا ۸۰ درصد کاهش یافته است. همچنین برای قدردانی از مشتریان GTD، مصرف دیزل آن هم، نسبت به گذشته، به مراتب پایین تر آمده است.

البته هنوز فولکس واگن اعلام نمی کند که پیشرانه GTD جدید چند اسب بخار قدرت دارد، اما منابع غیررسمی می گویند موتور ارتقایافته این خودرو قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت است. اگر عدد گفته شده دقیق باشد، می توان نتیجه گرفت گلف GTD جدید ۱۶ اسب بخار قوی تر از نسل قبل خود شده است. مانند قدرت، درباره گشتاور این موتور هم عددی اعلام نکرده اند. فقط برای یادآوری بد نیست بدانید گلف MK7 GTD در دورموتور ۱,۷۵۰ rpm گشتاور ۳۸۰ نیوتن متری تولید می کرد.

فعلاً کنجکاویم بدانیم که آیا گلف MK8 GTD در نسخه واگن هم عرضه می شود یا نه؟ همچنین آیا می توان هر دو گیربکس دنده ای و DSG را بر روی آن سفارش داد؟ امکانی که در نسل پیشین این اتومبیل وجود داشت. همه چیز با معرفی GTI جدید در ژنو ۲۰۲۰ مشخص می شود. اندکی بعد هم، در ادامه سال ۲۰۲۰، هاچ بک آتشین GTI TCR از راه می رسد که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است.

سپهر عظیمیپایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.