درگ دوقلوهای ژاپنی – آلمانی + ویدیو

درگ دوقلوهای ژاپنی – آلمانی
این همان درگی است که مدت ها انتظار تماشای آن را می کشیدیم. دیگر هر کسی می داند تویوتا سوپرا ۲۰۲۰، بر مبنای پلت فرم مشترک با نسل جدید ب ام و Z4 ساخته شده است. اما پرسش اصلی این است که از میان این دو خودروی اسپرت، در نهایت کدام یک سریع تر است؟

مدیران 777 مدیران 777

ویژگی های فنی تویوتا سوپرا در بازارهای مختلف، یکسان نیست، اما اغلب مدل های این کوپه محبوب ژاپنی از پیشرانه خطی ۶ سیلندر ب ام و تغذیه می شوند. در بریتانیا، جایی که Carwow این دو را به جان یکدیگر انداخته است، سوپرا GR با پیشرانه ۳۴۰ اسب بخاری (به طور دقیق، ۳۳۵ اسب بخاری) به میدان آمده است. پیشرانه ای که قدرت یکسان با ب ام و Z4 نسخه M40i تولید می کند. در حالی که ممکن است در بازار های دیگر، هر کدام از این دو یا هر دوی آن ها، با پیشرانه ۳۸۲ اسب بخاری B58 عرضه شوند. در ضمن، چندان نمی توان به اعداد و ارقام رسمی اعتماد کرد! چرا که در تست های داینو انجام شده بر روی سوپرا، گاه قدرت خروجی این خودرو به ۳۷۶ اسب بخار افت کرد و گاه تا ۳۸۱ اسب بخار بالا آمد. همچنین گشتاور نهایی سوپرا نیز در تست های میدانی اندکی بیش تر از عدد اعلامی کارخانه به دست می آید.
اما مردم همچنان معتقدند Z4 و سوپرا را نمی توان متفاوت با هم دانست. باید دید در نهایت چه می شود، آیا سوپرا می تواند رودستر افسون گر باواریایی ها را از میدان به در کند؟ «مت واتسون» (Mat Watson) می گوید خودروهای کوپه به طور طبیعی نسبت به رودسترها سبک تر هستند. نقطه قوت سوپرا، سیستم لانچ کنترل است که تویوتا برای آن در نظر گرفته است. شاید بسیاری بگویند سوپرا با این سیستم، یک ب ام و ژاپنی بهتر از ب ام وهای آلمانی است! در نگاه اول هم این طور به نظر می رسد که سوپرا با شروع طوفانی ای که دارد، از پیشرانه قوی تری نسبت به Z4 برخوردار است. البته این چیزی بیش از یک توهم عجولانه نیست!
ترمزها در یک ب ام و، همیشه حرف اول را می زنند، بنابراین جای تعجب ندارد که Z4 M40i سنگین تر، سریع تر از برادر ژاپنی خود متوقف می شود. اما چنین ویژگی ای به چه اندازه در تصمیم گیری یک فرد برای خرید ب ام و تأثیرگذار است؟ فراموش نکنید سوپرا نسبت به نسخه های تاپ رنج Z4، به میزان بسیار اندکی، گران تر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.