درگ آلفا رومئو ۴C با ب ام و M2 و لوتوس Exige + ویدیو

درگ آلفا رومئو 4C با ب ام و M2 و لوتوس Exige + ویدیو
در این ویدیو ” مارک ” ( Mark ) خودروی خود یعنی آلفا رومئو ۴C را بیرون می آورد تا در یک فرودگاه به رقابت با دو خودروی دیگر برود و ببینیم چه گونه در مقابل دیگر خودروها صف آرایی می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برای به چالش کشیدن ۴C خودروی ب ام و M2 Competition جدید به این نبرد اضافه می شود. شاید این خودرو کمی گران تر از ۴C باشد اما زمان صفر تا صد این دو خودرو به تمامی قابل مقایسه و در محدوده چهار ثانیه است. البته برای این که همه چیز کمی جالب تر شود شرکت کننده سوم هم به این جمع اضافه می‌شود؛ یک لوتوس Exige 350 Sport.
پیش از شروع این مسابقه سه جانبه، دو مدل پایه از ب ام و M2 به این جمع اضافه می شوند تا به مصاف مدل Competition بروند. خودروی آبی رنگ M2 با یک جعبه دنده دستی ۶ دنده تجهیز شده و خودروی مشکی رنگ با یک جعبه دنده ۷ دنده دو کلاچه همراه است. در مسابقه نخست، خودروی دنده دستی M2 بهترین شروع را در ابتدای خط داشت اما خودروی Competition بی درنگ وارد عمل شده و دو خودروی دیگر را جا می گذارد. با یک تعویض راننده سریع مسابقه دوم را آغاز می‌کنیم. اکنون ” بکی ” ( Becky ) پشت خودروی دنده دستی قرار می گیرد و البته موقع تعویض دنده ها در شروع مسابقه خرابکاری می کند. طبق انتظار باز هم M2 Competition بدون مشکلی مسابقه را با پیروزی پشت سر می گذارد و M2 دوکلاچه اتوماتیک مقام دوم را کسب می کند.
اکنون زمان مسابقه اصلی فرا رسیده و M2 Competition در کنار ۴C و Exige 350 Sport قرار می‌گیرد. با علم به این که هر سه خودرو شتابی نزدیک به هم دارند، حدس زدن پیروز این رخداد کار دشواری است.
در مسابقه نخست، آلفا رومئو شروع خوبی داشت و به نزدیک شدن به سمت خط پایان ادامه می داد. لوتوس هم شروع خوبی داشت اما در میانه های راه از قافله عقب ماند. حتا با این که M2 Competition بیش ترین میزان قدرت خروجی بین حاضران را با ۴۰۵ اسب بخار در اختیار داشت، نتوانست دیگران را شکست دهد.
مسابقه نهایی بین سه خودروی متفاوت به خوبی اهمیت نسبت قدرت به وزن را آشکار می کند. با این که آلفا رومئو ۴C کم ترین قدرت را بین شرکت کنندگان داشت و تنها از ۲۳۷ اسب بخار سود می برد، وزن ۱۱۱۸ کیلویی این خودرو بزرگ ترین مزیت آن به حساب آمد. این خودرو کمی سبک تر از Exige است و البته از M2 Competition بسیار سبک تر است. آلفا رومئو ۴C، ۲ سیلندر کم تر دارد اما قدرت زیادی احتیاج ندارد تا آن را به سرعت های بالا برساند و در مسابقه این موضوع مشهود است. این مسابقه یک بار دیگر تکرار شد تا اطمینان حاصل شود که نتایج به دست آمده درست بوده و دوباره همان نتایج حاصل شد.

سیاوش مرادی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.