داچیا اسپرینگ الکتریکی رونمایی شد + تصاویر

داچیا اسپرینگ الکتریکی رونمایی شد

شرکت «داچیا»، که زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی «رنو» به شمار می رود، به تازگی از اولین خودروی تمام الکتریکی خود با نام «اسپرینگ» رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروسازی داچیا به تازگی در جریان برنامه eWays رنو، از نسخه تولیدی کراس اوور کوچک و اقتصادی اسپرینگ الکتریکی رونمایی کرد. این خودرو در ماه مارس در نسخه مفهومی رونمایی شده بود. با وجود این که تاکنون قیمت داچیا اسپرینگ الکتریکی مشخص نشده است، اما به گفته رنو این کراس اوور یکی از اقتصادی ترین خودروهای بازار اروپا خواهد بود.

اولین محصول الکتریکی داچیا در واقع برمبنای رنو “K-ZE” تولید شده است. این در حالی است که رنو K-ZE نیز برمبنای مدل «کویید» (Kwid) طراحی شده بود. از نظر ابعاد بدنه، داچیا اسپرینگ الکتریکی دارای ۳.۷۳۴ میلی متر طول، ۱.۷۷۰ میلی متر عرض و ۱.۵۱۶ میلی متر ارتفاع است. فاصله طولی بین محورها یا ویل بیس نیز به ۲.۴۲۳ میلی متر می رسد. با بهره گیری از این ابعاد، اسپرینگ الکتریکی بیش تر در ردیف «رنو تویینگو» قرار می گیرد تا «ساندرو».

ویژگی های فنی داچیا اسپرینگ الکتریکی

داچیا اسپرینگ الکتریکی رونمایی شد

همانند رنو “City K-ZE”، داچیا اسپرینگ نیز از بسته باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی و یک موتور الکتریکی با ۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. با بهره گیری از چنین قدرت کمی، دیگر زمان سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودرو چندان اهمیتی ندارد. با این وجود، بیشینه سرعت اسپرینگ به ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.

داچیا اسپرینگ الکتریکی رونمایی شد

شعاع مسافتی داچیا اسپرینگ الکتریکی در چرخه WLTP به صورت ترکیبی به ۲۲۵ کیلومتر و در شهر به ۲۹۵ کیلومتر می رسد. با فشردن دکمه eco، میزان شعاع مسافتی خودرو تا ۱۰ درصد افزایش می یابد. این امر با استفاده از کاهش قدرت موتور الکتریکی به ۳۱ اسب بخار و رساندن بیشینه سرعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به دست می آید.

داچیا اسپرینگ الکتریکی رونمایی شد

در مبحث شارژ باتری، با استفاده از سوکت ۲۲۰ ولتی برق شهر، ۱۴ ساعت زمان لازم است تا تمام ذخیره باتری بازیابی شود. این زمان با استفاده از شارژر Wallbox با نرخ شارژ ۷.۴ کیلووات، به زیر ۵ ساعت کاهش می یابد. در بهترین حالت و با استفاده از شارژ سریع DC، بیش از ۸۰ درصد ذخیره باتری در کم تر از یک ساعت بازیابی می شود.

کابین

داچیا اسپرینگ الکتریکی رونمایی شد

طراحی کابین داچیا اسپرینگ الکتریکی تا حدود زیادی به رنو City K-ZE شباهت دارد. فرمان مخصوص داچیا و نشان های این شرکت، وجه تمایز بین طراحی دو خودروی گروه رنو است. در بحث ویژگی های استاندارد، داچیا اسپرینگ از فرمان تمام برقی، قفل مرکزی ریموتی، چهار شیشه برقی و یک نمایشگر ۳.۵ اینچی میان دکمه ها بهره می برد.

داچیا اسپرینگ الکتریکی رونمایی شد

 تهویه خودکار، سیستم مالتی مدیا، آینه های کناری برقی، سنسور پارک، دوربین دید عقب و زاپاس نیز به عنوان آپشن قابل سفارش هستند. در بحث سیستم سرگرمی، نمایشگر ۷ اینچی مسیریابی ماهواره ای، رادیو DAB، اپل کارپلی و اندروید اتو، بلوتوث و درگاه USB نیز سفارشی هستند.

داچیا اسپرینگ الکتریکی از اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می شود. نسخه دیگری از این خودرو به عنوان نمونه کار و تجاری و با فضای بار بیش تر نیز در آینده معرفی خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.