دانگ فنگ سهام خود را در گروه پژو – سیتروئن کاهش می دهد

دانگ فنگ

پس از اعلام همه گیری ویروس کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی، شرکت های خودروسازی ملزم به تعلیق فعالیت های خود شدند. در این میان گروه “PSA” نیز، همچون خودروسازان دیگر، با ضرر هنگفتی رو به رو شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هنگام رسمی شدن قرارداد ادغام بین دو گروه خودروسازی «پژو – سیتروئن» و «فیات – کرایسلر»، شرکت «دانگ فنگ» با کاهش سهم خود از ۱۲٫۲ درصد به ۴٫۵ درصد در سهام PSA موافقت کرد. این شرکت با فروختن بیش از ۳۰٫۷ میلیون سهم به ارزشی بیش از ۷۴۴ میلیون دلار سهم خود را در گروه PSA کاهش می دهد.

پژو – سیتروئن

 با وجود این، به گفته یکی از مسئولان شرکت دانگ فنگ، ممکن است تغییراتی در میزان سهم شرکت چینی از گروه PSA ایجاد شود. تاکنون هیچ یک از مسئولان شرکت های مذکور جزییات دقیق تری را از تغییرات آتی منتشر نکرده اند، اما بدون شک خط تولید گروه پژو – سیتروئن – دانگ فنگ در شهر ووهان چین به منظور سودآوری بیش تر گروه فیات – کرایسلر و پژو – سیتروئن تعطیل خواهد شد.

پژو – سیتروئن

 با اعلام خبر رسمی شدن ادغام FCA و PSA مقرر شد تا این دو خودروساز تمهیدات لازم برای انجام فرایند را بین مدت ۱۲ تا ۱۵ ماه فراهم آورند. اکنون با همه گیری ویروس کرونا در جهان و قرنطینه شدن بسیاری از مناطق، مشخص نیست که آیا دو خودروساز می توانند در موعد معین فرایند ادغام را به پایان برسانند یا خیر.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.