خداحافظی مرسدس بنز با جعبه دنده های دستی!

خداحافظی مرسدس بنز با جعبه دنده های دستی!

شرکت «مرسدس بنز» به تازگی جزییات تازه ای را از استراتژی عظیم کاهش هزینه های خود منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل در سراسر جهان، ضربه سختی به صنایع مختلف وارد شد. صنعت خودروسازی نیز از این غائله مستثنا نبوده و خودروسازان بزرگ نیز زیان های قابل توجهی را تجربه کردند. اکنون شرکت مرسدس بنز استراتژی جدیدی را طراحی کرده تا هزینه های خود را به صورت چشمگیری کاهش دهد. در همین راستا، به گفته مسئولان مرسدس بنز، تولید جعبه دنده های دستی این شرکت متوقف شده و تیراژ تولید پیشرانه های احتراق داخلی نیز کاهش می یابد.

خداحافظی مرسدس بنز با جعبه دنده های دستی!

به طور دقیق تر، مرسدس قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میزان تولید پیشرانه های احتراق داخلی را به میزان ۴۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۷۰ درصد کاهش دهد. «مارکوس شافر»، مدیر اجرایی ارشد مرسدس بنز:

«همزمان با گسترش سبد محصولات الکتریکی و رساندن سهم فروش آن ها به ۵۰ درصد از کل تولیدات تا سال ۲۰۳۰، سرمایه گذاری ما در توسعه و ساخت پیشرانه های احتراق داخلی نیز به سرعت کاهش می یابد و سهم آن ها تا سال ۲۰۳۰ تا ۷۰ درصد کم می شود.»

خداحافظی مرسدس بنز با جعبه دنده های دستی!

مرسدس بنز تاکنون در مجموع جعبه دنده های دستی فراوانی را تولید نکرده و محصولات اندکی به سه پدال توسط این شرکت به بازار عرضه شده اند. امروز تنها مدل های پایه ای مرسدس بنز در بازار اروپا با جعبه دنده دستی عرضه می شوند. محصولات کنونی این شرکت در بازار آمریکا هیچ کدام با جعبه دنده دستی قابل سفارش نیستند. افزون بر این، مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۴ سیستم عامل بومی سازی شده خود با نام “MB.OS” را معرفی می کند.

خداحافظی مرسدس بنز با جعبه دنده های دستی!

 این سیستم عامل با متمرکزسازی دامین های مربوط به تمامی خودروها و اطلاعات کاربران، سرعت بیش تری را در تعاملات میان آن ها در اختیار قرار می دهد. افزون بر این، به روزرسانی های نرم افزاری خودروها نیز بر مبنای این سیستم عامل جدید بارگذاری می شوند. مرسدس بنز تاکنون اعلام نکرده که کدام یک از خودروهای آن ها برای اولین بار از سیستم عامل MB.OS بهره می برند. به گفته «اولا کالنیوس»، مدیرعامل مرسدس بنز، سری های A و B در اولویت بهره مندی از سیستم جدید قرار ندارند.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.