جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

در حالی که، تمام نمایشگاه های خودرو در سرتاسر جهان به دلیل شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا یا به تعویق افتاده اند و یا لغو شده اند، نمایشگاه پکن در چین با قدرت برگزار شد. ما در این مقاله جذاب ترین های این نمایشگاه را معرفی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نمایشگاه های شیکاگو، دیترویت، ژنو، لس آنجلس، نیویورک و پاریس نمایشگاه هایی بین المللی بودند که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا همگی لغو شدند و حالا نمایشگاه پکن به عنوان تنها نمایشگاه خودرویی جهان در سال ۲۰۲۰ در حال برگزاری است. چین که خود تولیدکننده این ویروس عجیب در دنیا بود حالا در کنترل آن به مرحله ای رسیده که به راحتی می تواند نمایشگاهی عمومی را برگزار کند. البته که نمایشگاه پکن تنها نمایشگاه امسال چینی ها نیست، اما بدون شک از نظر بین المللی مهم ترین آن هاست. امسال تمرکز برندهای چینی در معرفی کانسپت های پرمیوم و تمام الکتریکی بود و طراحی های جدیدی را در این نمایشگاه دیدیم که در این مقاله جذاب ترین های نمایشگاه را بررسی می کنیم.

بیوک الکترا Electra

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

مهم ترین محصول «بیوک» در نمایشگاه، «الکترا» نام داشت. کانسپت جدید بیوک یک شاسی بلند تمام الکتریکی مدرن است که قدرت ۵۸۳ اسب بخاری دارد و با هر بار شارژ آن می توان مسافت ۶۶۰ کیلومتر را پیمود. در این کانسپت از پیشرانه های الکتریکی جدید «جنرال موتورز» استفاده شده که در هامر الکتریکی و کادیلاک لیریک مورد استفاده قرار گرفته است.

شورولت مِنلو Menlo

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

به تازگی خبرهای بسیاری را در مورد محصولات تمام الکتریکی «شورولت» شنیده ایم، اما این بار با یک محصول انحصاری برای بازار چین طرف هستیم. «شورولت منلو» کراس اوور کامپکت تمام الکتریکی این کمپانی است که با هر بار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتر را می پیماید. این محصول به صورت انحصاری برای بازار چین طراحی شده و نسبت به «شورولت بولت الکتریکی» بزرگ تر است و در نتیجه فضای بیش تری را هم در داخل دارد. نکته جذاب در مورد این خودرو آن است که قیمت پایه آن در چین از بولت تمام الکتریکی ارزان تر است.

ژنرال بزرگ فوتون یا G9

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

«فوتون» در بازار چین یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های خودروهای کار و تجاری و کشاورزی محسوب می شود و این بار با یک پیکاپ فول سایز به نمایشگاه پکن آمده است. آن چه به عنوان محصول جدید فوتون می بینیم با محصولاتی مثل «تونلند» و یا «ساوانا» که در ایران هستند بسیار متفاوت است. پس از رونمایی از این محصول، بسیاری فوتون را به کپی برداری از فورد F-150 متهم کردند و این اتهام به نظر منطقی می آید، چراکه در سرتاسر بدنه این خودرو آرایه های طراحی یکسانی با F-150 دیده می شود.

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

«فوتون بیگ جنرال» با سه انتخاب پیشرانه عرضه می شود. تنها پیشرانه بنزینی موجود از نوع ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر است که ۲۳۸ اسب بخار قدرت تولید می کند. دو انتخاب پیشرانه دیزلی با حجم های ۲ و ۲.۵ لیتر نیز قابل سفارش هستند، اما تاکنون قدرت این پیشرانه ها مشخص نشده است. با این وجود، انتقال قدرت در فوتون بیگ جنرال توسط جعبه دنده ۸ سرعته خودکار ساخت ZF صورت می گیرد.

حتماً بخوانید: گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

کانسپت اُرا از گریت وال

یکی از محصولات جذاب در غرفه امسال «گریت وال» یک کانسپت تمام الکتریکی با ظاهری متفاوت بود. این محصول از سری ORA که خودروهای تمام الکتریکی این کمپانی را پوشش می دهد است و به نظر می رسد گریت وال برنامه هایی جدی برای تولید آن داشته باشد. طراحی بدنه و داخلی این خودرو به سبک خودروهای کلاسیک انگلیسی انجام شده اما از نظر امکانات و پیشرانه باطنی مدرن دارد. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودرو در دسترس نیست اما بنا بر اطلاعات منتشرشده توسط گریت وال با هر بار شارژ این خودرو قادر خواهید بود ۷۰۰ کیلومتر را بپیمایید.

کانسپت تمام الکتریکی هوندا با نام e:concept

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

«هوندا» در برنامه های خود اعلام کرده بود که قصد دارد کراس اوورهای الکتریکی را در سبد محصولاتش داشته باشد و برای این کار چه بازاری پرسود تر از بازار چین. احتمال آن می رود به زودی کانسپت دیگری و یا همین کانسپت را برای بازار آمریکا معرفی کند و دو بازار مهم خود را از محصول آینده خود مطلع سازد. «هوندا e:concept» یک کراس اوور تمام الکتریکی است که چراغ های باریکی دارد و نشان بزرگ هوندا در جلوی آن از ویژگی های آن است. البته که در ظاهر، این کانسپت بسیار جذاب به نظر می رسد اما به نظر می رسد با محصول تولیدی فاصله زیادی داشته باشد. برای مثال، انتظار آن می رود که به جای دو در برای کراس اوور تمام برقی هوندا چهار در را داشته باشیم و اصلاحاتی در طراحی آن صورت گیرد. هنوز در مورد مشخصات فنی و پیشرانه الکتریکی این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالاً پیشرانه این خودرو همان پیشرانه ای باشد که با همکاری جنرال موتورز توسعه داده شده است.

هونگژی E-HS9

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

اشتباه نکنید این یک «لینکلن» و یا «رولزرویس» نیست. این خودرو جدیدترین محصول «هونگژی» با نام “E-HS9” است. هونگژی به عنوان قدیمی ترین خودروساز چینی با یک کراس اوور تمام الکتریکی و لوکس به نمایشگاه پکن آمده است. این خودرو پیش از نمایشگاه پکن معرفی شد و بسیاری هونگژی را به کپی برداری از رولزرویس کالینان متهم کردند.

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

طبق اطلاعات منتشرشده، هونگچی E-HS9 در دو نسخه معمولی و قوی عرضه خواهد شد. در هر دو نسخه، دو پیشرانه برقی محورهای عقب و جلو را تغذیه می کنند. در نسخه معمولی دو پیشرانه برقی قدرت ۲۱۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر را عرضه می کنند، اما در نسخه قوی تر پیشرانه برقی محور جلو، قدرت ۲۱۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر و پیشرانه برقی محور عقب ۳۳۳ اسب بخار قدرت دارد. پکیج باتری در این خودرو با توان ۹۲٫۴ کیلووات ساعتی تأمین انرژی را انجام می دهد و هونگچی E-HS9 با هر بار شارژ مسافت ۵۰۰ کیلومتر را می پیماید. همچنین انتظار می رود شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ در نسخه قوی تر زیر ۴ ثانیه باشد.

حتماً بخوانید: معرفی کانسپت جدید دانگ فنگ در نمایشگاه خودرو پکن

کانسپت ۲.۰ هونگژی

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

یکی دیگر از محصولات جدید هونگژی در پکن کانسپت «۲.۰» این کمپانی بود که پرتوتایپی از یک خودروی کوچک برقی با طراحی جعبه ای را نشان می داد. نکته جالب در مورد طراحی این خودرو میزان زیاد استفاده از شیشه در بدنه آن است که طراحی را مدرن و زیبا نشان می دهد. گرچه تصاویر از داخل این خودرو موجود نیست، اما این محصول بیش تر نشان دهنده دید بلندمدت هونگژی به آینده خودروهاست و به نظر نمی رسد نسخه تولیدی این خودرو را به زودی ببینیم.

هونگ سانگ دلفین SS

2020-beijing-autoshow-most-interesting-cars

در سال ۱۹۵۸ بود که کوروت C1 با چراغ های دوتایی و قدرت ۲۹۰ اسب بخاری بسیاری از علاقه مندان به خودرو را شیفته خود کرد.هونگ سانگ در چین بدنه این خودرو را حفظ کرده و با پیشرانه پلاگین هیبرید نسخه ای متفاوت از آن را عرضه می کند.در این خودرو موتور ۱.۵ لیتری بنزینی توربو شارژ بهمراه موئتور الکتریکی قدرت را تامین می کند.هدف از تولید این خودرو جذب مشتریانی است که یک خودروی کلاسیک را با پیشرانه ای مدرن می خواهند.این خودرو در بازار چین با ۸ رنگ متالیک و کلاسیک عرضه می شود و قیمت ۸۶ هزار دلاری خواهد داشت.

کانسپت ترنسپرنت هواوی

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

در تابستان ۲۰۲۰ کمپانی چینی «هواوی» از کمپانی های قدرتمند «سامسونگ» و «اپل» سبقت گرفت و حالا به عنوان بزرگ ترین تأمین کننده گوشی هوشمند در دنیا شناخته می شود. به علاوه این کمپانی از جمله سردمداران توسعه نسل پنجم اینترنت در خودروها در دنیاست و پروژه هایی قوی را در بحث خودروهای خودران پیش می برد. کانسپت «ترنسپرنت» (به معنای شفاف) نشان می دهد که یک خودروی الکتریکی دو موتوره چگونه توسط باتری ها و سیستم های هواوی تغذیه و کنترل می شود. با این که در این جا با یک طرح طرف هستیم و نه یک خودرو، اما همین طرح نظر بسیاری از علاقه مندان را در نمایشگاه پکن به خود جلب کرده است.

خودروی پرنده Kiwigogo

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

ایده خودروهای پرنده هنوز هم از ایده های پرطرف دار است و به نظر می رسد که در آینده خودروهایی داشته باشیم که پرواز می کنند. خودروی پرنده “A-One” محصول کمپانی چینی «کیویگوگو» چین نمونه اولیه از یک خودروی پرنده تک‌نفره را در نمایشگاه پکن به نمایش گذاشته است. هشت پره در چهار طرف با چرخش، این خودرو را از سطح زمین جدا می کند. این محصول را نمی توان یک خودروی پرنده کامل دانست اما توجه آن ها به این بخش از صنعت از سوی چینی ها بسیار جالب است.

کانسپت Neta Eureka 03

جذاب ترین های نمایشگاه خودروی پکن را بشناسید

کمپانی «نِتا» در چین امید آن را دارد که با تولید خودروهای برقی رقیب جدیدی برای «تسلا» در بازار چین شود. کانسپت “Eureka03” جدیدترین محصول این کمپانی است و نزدیک ترین نسخه به خودروی تولیدی این نشان خواهد بود. آن ها ادعا می کنند در بحث رنج مسافت بتوانند از تسلا بهتر عمل کنند. براساس اطلاعات منتشرشده، این کانسپت با هر بار شارژ مسافت ۸۰۰ کیلومتر را می پیماید که اگر این عدد در نسخه تولیدی هم باشد بسیار راضی کننده خواهد بود. طراحی بدنه بسیار مدرن است، البته آرایه هایی وجود دارد که می توان به خودروهای دیگر نسبت داد و به نظر می رسد این کمپانی در تولید این خودرو از خودروهای دیگری الهام گرفته باشد. هنوز طراحی داخلی این خودرو کامل نشده اما احتمالاً در آینده بیش تر از این برند چینی خواهیم شنید.

گریت وال Ora GT

در غرفه گریت وال محصولی در اندازه «فیات ۵۰۰X» دیده می شود که نسخه اسپرت “ORA” است که احتمال حضور آن در ایران به تازگی مطرح شده بود. یکی از موفق ترین مدل های ارائه شده توسط گریت وال همان ORA معمولی بود، اما نسخه «جی تی» آن بسیار جذاب تر از نسخه معمولی است. در بدنه این خودرو در قطعاتی از رنگ قرمز استفاده شده که باعث می شود اسپرت تر به نظر برسد. رقبای اصلی برای این خودرو «فولکس واگن گلف GTI» و «هیوندای ولوستر N» محسوب می شوند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.