لیریک اولین محصول تمام الکتریکی کادیلاک معرفی شد

کادیلاک لیریک 2023

شاید کمی برای ورود «کادیلاک» به دنیای الکتریکی سازی دیر شده باشد! چرا که کمپانی های رقیب همچون «آئودی»، «فورد» و «مرسدس بنز» پیش از آن وارد این عرصه شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما فراموش نکنیم که برای پیشرفت هیچ گاه دیر نیست! «کادیلاک لیریک» جدید، سرانجام پس از ۵ ماه انتشار عکس و ویدیوهای مختلف، رونمایی شد. خودرویی که بر پایه کانسپتی با همین نام طراحی شده است. لیریک نخستین محصول تمام الکتریکی کادیلاک و اولین خودرویی است که از پلت فرم مدولار الکتریکی جدید «جنرال موتورز» بهره می برد. به واسطه این پلت فرم، لیریک به باتری های فوق العاده ای مجهز شده که برد حرکتی بالایی به آن می دهند.

کادیلاک لیریک 2023

پکیج ۱۰۰ کیلووات ساعتیِ در نظر گرفته شده برای لیریک، توانایی پیمایش ۴۸۰ کیلومتری (۳۰۰ مایلی) را به این خودرو می دهند که با سطح ۲ تکنولوژی شارژ ۱۹ کیلوواتی یا فناوری شارژ سریع ۱۵۰ کیلو واتی DC تغذیه می گردد. در بخش پرفورمنس، کادیلاک می گوید که لیریک هم به صورت دیفرانسیل عقب و هم چهار چرخ محرک وارد بازار می شود. پکیج باتری های فوق العاده در نظر گرفته شده برای این خودرو در ارتفاعی پایین و نزدیک به زمین نصب شده اند تا بالانس وزنی ۵۰/۵۰ را برای این کراس اوور فراهم کنند. نکته جالب این جاست که کمپانی کادیلاک هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که لیریک دقیقاً چه قدر قدرت دارد.

کادیلاک لیریک 2023

از نظر بصری، لیریک سبک طراحی جدید کادیلاک را دنبال می کند. سبکی که شامل جلوپنجره ای خاص با المان های نوری متمایز، تعداد زیادی دریچه ورودی هوا در میان سپر و چراغ های بسیار باریک عمودی می شود. المان های نوری زیبا، محدود به نمای جلو نیستند و در نمای عقب هم به چشم می خورند. چراغ های عمودی عقب به رسم سنت همیشگی کادیلاک، در کناره های سپر عقب، تعبیه شده اند. افزون بر آن ها، دو ردیف LEDهای زاویه دار نیز شیشه عقب را از دو طرف احاطه می کنند. بنا به آن چه شنیده ایم، برخی المان ها، همچون چراغ های جلو و آینه های کناری، هنوز تجاری سازی نشده اند! در واقع، کادیلاک می گوید که آن چه اکنون از لیریک می بینیم، پرتوتایپی اولیه است که تا ۸۵ درصد به نمونه تولید انبوه شباهت دارد.

کادیلاک لیریک 2023

داخل کابین، لیریک یکی از بزرگ ترین نمایشگرهای دنیای خودرو را دارد! نمایشگر ۳۳٫۰ اینچی مورب LED که از پشت فرمان تا میانه داشبورد کشیده شده است. لازم به ذکر است که این نمایشگر غول آسا می تواند تا ۱ بیلیون رنگ را نمایش دهد. همچنین نظارت بر میزان شارژ باتری ها، پارک از راه دور، سیستم هدآپ دیسپلی و آخرین نسخه از سامانه Super Cruise نیز از طریق این سیستم چندرسانه ای هدایت می شوند. اطلاعات بیش تر در خصوص لیریک، قطعاً تا زمان ورود این خودرو به بازار در اختیار رسانه ها قرار می گیرند.

کادیلاک لیریک 2023

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.