گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

پس از قطعی شدن حضور الکتریکی های چینی در ایران حالا شنیده ها حاکی از آن است که یکی از خودروهای برقی «گریت وال» به بازار ایران می آید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

خبرها حاکی از آن است که یکی از خودروسازان بخش خصوصی با کمپانی گریت وال به توافق هایی برای عرضه خودرویی تمام برقی و چینی دست پیدا کرده و احتمال آن می رود به زودی این خودرو را در بازار ایران ببینیم. پس از قطعی شدن حضور eK1 توسط «کارمانیا» و احتمال حضور دیگر چینی های برقی در ایران حالا اکثر عرضه کنندگان خودرو در ایران به دنبال عقد قراردادهای جدید برای عرضه خودروهای برقی چینی هستند. در این میان، حتا احتمال عرضه K132 برقی هم توسط «اسب بخار» مطرح شد و تمام این موارد نشان می دهد بحث ورود خودروهای برقی در بازار ایران بسیار جدی تر از گذشته است و گویا سرانجام قرار است خودروهای تمام برقی حضور گسترده ای در ایران داشته باشند.

گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

اکنون براساس شنیده ها، یکی از خودروسازان بخش خصوصی با کمپانی بزرگ گریت وال چین به توافق هایی برای عرضه محصولی برقی با نشان “ORA” دست پیدا کرده است. ORA یکی از زیرمجموعه های گریت وال است که تحت این نشان خودروهای برقی خاص و جالبی تولید می شود. یکی از محصولات تولیدشده تحت این نشان ORA R2 است که قبل تر در خبرها در مورد آن خوانده ایم. اما مدل مورد نظر برای بازار ایران، یک خودروی برقی و به مراتب جذاب تر است که در بازار چین با نام “Good Cat” (گربه خوب) شناخته می شود. این نوع نام گذاری عجیب مربوط به سیستم نام گذاری جدید گریت وال می شود که بیش تر نام حیوانات را برای خودروهای جدید خود در نظر می گیرد و نام گربه مختص به خودروهای نشان ORA است.

گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

این خودرو برای نخستین بار در همین سال جاری در نمایشگاه چِنگدو چین به نمایش گذاشته شد و در رده خودروهای کراس کامپکت قرار می گیرد. ORA با ۴۲۳۵ میلی متر طول، ۱۸۲۵ میلی متر عرض، ۱۵۹۶ میلی متر ارتفاع و با فاصله محوری ۲۶۵۰ میلی متر هم‌رده خودروهای تمام برقی و کوچک است. در طراحی این خودرو می توان ترکیب خودروهایی مثل «پورشه ۹۱۱»، «فولکس واگن بیتل» و «فیات ۵۰۰» را دید. در واقع، به نظر می رسد که «گربه خوب» با الهام از این خودروها طراحی شده باشد اما بیش تر از هر چیز روح طراحی های «پورشه»، به خصوص در جلوی این خودرو، دیده می شود.

طراحی جلو در این خودرو در نهایت سادگی مدرن به نظر می رسد و جلوپنجره ای در جلوی این خودرو نداریم. سپر هم‌رنگ با بدنه و به صورت یکپارچه با کاپوت و گلگیر طراحی شده و ورودی های هوا در گوشه های سپر با حاشیه نقره ای رنگ طراحی شده اند. سقف ستون جلو به همراه سقف سفید رنگ است و طراحی کلی دورنگ در این خودرو باعث شده ظاهری اسپرت تر داشته باشد.

گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

در نمای عقب این خودرو جای خالی چراغ های عقب حس می شود و با طراحی متفاوت، چراغ عقب در قسمت پایین شیشه عقب قرار گرفته تا این خودرو متفاوت تر از دیگر خودروهای این کلاس باشد. در مجموع، در مورد طراحی بدنه می توان گفت طراحی مدرن و متفاوت است و در صورت ورود این خودرو به بازار ایران می توان گفت طراحی بهتری را نسبت به دیگر رقبای احتمالی ذکرشده در ایران خواهد داشت.

گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

درون خودرو طراحی پرمیوم را داریم. متریال مورد استفاده به نظر باکیفیت هستند و صفحه نمایشی بزرگ و یکپارچه سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد. رنگ زمینه در کابین آبی و سفید است و سعی شده تعداد دکمه ها در داخل به حداقل برسد.

«گود کَت» در نسخه کامل در بازار چین به امکاناتی مثل تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم فرمان صوتی، کروزکنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، سیستم مسیریابی، گرم کن صندلی های جلو، ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف و… مجهز است و باید دید طرف ایرانی کدام یک از این امکانات را برای بازار ایران در نظر می گیرد.

گریت وال ORA به بازار ایران نزدیک شد

گریت وال ORA گود کت به پیشرانه ای برقی مجهز است که توان تولید حداکث قدرت ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. براساس استانداردهای NEDC با هر بار شارژ این خودرو قادر خواهید بود ۵۰۲ کیلومتر مسافت را بپیمایید. با توجه به نیمه لوکس بودن خودروهای ORA و بالا بودن نرخ این روزهای ارز در ایران و همچنین باتری های قوی در این خودرو انتظار می رود این خودرو در صورت ورود به ایران بالاتر از ۸۰۰ میلیون تومان توسط شرکت عرضه کننده قیمت گذاری شود.  

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.