تصاویر و جزییات رسمی کابین نسل جدید مرسدس بنز S کلاس منتشر شد

مرسدس بنز S کلاس 2021

شرکت «مرسدس بنز» به صورت رسمی عکس ها و جزییات کابین نسل جدید “S-Class” را منتشر کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

مرسدس بنز S-class جدید یکی از مورد انتظارترین خودروهای مدل ۲۰۲۱ به شمار می رود. با وجود این که چیزی تا معرفی رسمی این خودرو باقی نمانده است، اکنون مرسدس بنز جدیدترین عکس ها و جزییات کابین این خودرو را منتشر کرده است. بنابر عکس های منتشرشده، راحتی و دسترسی سرنشینان عقب در مرسدس بنز کلاس S جدید جزء کلیدی ترین اهداف طراحی کابین بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
مرسدس بنز S کلاس 2021

برای سرنشینان عقب خودرو در مجموع سه نمایشگر لمسی بزرگ درنظر گرفته شده که کنترلرهای متعددی در آن ها به کار رفته و از فناوری تشخیص صدا و کنترل سیستم MBUX بهره می برند. با معرفی نسل جدید مرسدس بنز کلاس S، سیستم سرگرمی MBUX این خودرو نیز وارد نسل دوم خود می شود. همان طوری که در تصاویر مشاهده می کنید، کابین خودرو اکنون از همیشه مدرن تر شده و پنج نمایشگر متعدد را در خود جای داده است.

مرسدس بنز S کلاس 2021

این نمایشگرها جای ۲۷ کلید سخت افزاری را گرفته اند تا در کابین مرسدس بنز کلاس S جدید نیاز به کنترلرهای فیزیکی به حداقل برسد. نمایشگر عمودی نصب شده در قسمت میانی داشبورد، ۱۲٫۸ اینچ ابعاد دارد و با فناوری OLED قابل سفارش است. این نمایشگر به سبک خودروهای «تسلا» طراحی شده است. یکی از مهم ترین اهداف در توسعه نسل جدید سیستم سرگرمی MBUX مرسدس بنز، فاکتورهای انسانی (ارگونومی) بوده تا دسترسی راحت تری پیش روی سرنشینان باشد.

مرسدس بنز S کلاس 2021

به طور مثال، اکنون برای اولین بار با فشردن یک دکمه، نمایشگر خودرو بدون نیاز به زدن عینک ۳D به حالت سه بعدی درمی آید. راهنمای صدای “Hey Mercedes” نیز اکنون توسعه یافته و از توانایی سخن گویی بالاتری برخوردار است. فعالیت های مشخصی همچون پذیرش تماس های ورودی و مسیریابی ماهواره ای نیز اکنون بدون نیاز به استفاده از کیبورد انجام می شوند.

مرسدس بنز S کلاس 2021

سیستم تشخیص صدای “Hey Mercedes” اکنون از ۲۷ زبان مختلف و فناوری فهم زبان طبیعی NLU بهره می برد. در بحث ایمنی، اکنون به جای استفاده از رمز Pin، ویژگی های جدیدی درنظر گرفته شده است. بدین ترتیب، برای پرداخت های آنلاین یا دسترسی به تنظیمات شخصی، از تشخیص صدا و صورت و اثر انگشت استفاده شده است. بیش از ۷ حساب مختلف برای ذخیره تنظیمات مورد علاقه راننده اعم از موج رادیو درنظر گرفته شده تا به صورت پیش فرض عمل کنند.

مرسدس بنز S کلاس 2021

به گفته مرسدس بنز یکی از نکات برجسته نسل جدید سیستم MBUX، هماهنگی دقیق آن با سیستم های خودرو و سنسورهاست. به طور مثال، سیستم MBUX با استفاده از دوربین های نصب شده در خودرو، هشدار خروج را در هنگام پیاده شدن سرنشینان صادر می کند.

مرسدس بنز S کلاس 2021

اگر خودرویی در نقطه کور راننده در حال حرکت باشد، سیستم روشنایی خودرو با هماهنگی هشدار نقطه کور به رنگ قرمز درمی آید تا راننده از خطر احتمالی آگاه شود. افزون بر این، سیستم MBUX به بررسی اتصال صحیح صندلی کودک به صندلی جلو می پردازد و راهنمای توجه سطح هوشیاری راننده و خواب آلودگی وی را بررسی می کند.

مرسدس بنز S کلاس 2021

در نهایت، دو نمایشگر هدآپ نیز به صورت سفارشی موجود هستند که در نمونه بزرگ تر از فناوری واقعیت مجازی رنگی استفاده می شود. به طور مثال، در هنگام راهنما زدن یک فلش زردرنگ به صورت مجازی روی جاده ایجاد می شود. مرسدس بنز کلاس S نسل جدید ماه آینده به صورت رسمی رونمایی می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.