تثبیت قیمت فوتون ساوانا در بازار آزاد

مشتریان عظیم خودرو، فوتون ساوانا را با تخفیف تحویل گرفتند
فوتون ساوانا یک شاسی بلند آفرودی چینی است که توسط “صنایع تولیدی عظیم خودرو” در بروجرد تولید می شود.

مدیران 777 مدیران 777

ساوانا که چند ماهی است به جاده های کشور آمده، به تازگی توانسته تا جایگاه خود را در بازار آزاد تثبیت کند. قیمت بیش از ۳۷۰ میلیون تومان برای فوتون ساوانای تولید داخل در کارخانه، باعث شد تا در روزهای اول نوسان های شدیدی برای قیمت گذاری این خودرو در بازار آزاد رخ بدهد. اما شاهد هستیم که در هفته های گذشته، قیمت ساوانا در آزاد در یک محدوده قرار گفته و دیگر دلالان و نمایشگاه داران، بهایی مشخص را برای آن اعلام می کنند.
چند ماه پیش، فوتون ساوانا با تخفیف های مختلفی به دست مشتریان رسید و برای همین برخی دلالان ثبت نام کننده، حاضر بودند تا این خودرو را با بهایی کمتر از ۳۹۰ میلیون تومان هم به فروش برسانند. اما حال شاهد هستیم که با توجه به افزایش قیمت های رخ داده در بازار خودرو، دیگر خبری از معامله ی ساوانا با هر قیمتی نیست و اکثر آگهی های فروش این شاسی بلند چینی در محدوده ی ۴۵۵ تا ۴۸۰ میلیون تومان قرار گرفته است.
البته فکر نکنید که فروش فوتون ساوانا با این قیمت ها کار آسانی است و به راحتی مشتریان حاضر هستند تا چند صد میلیون تومان را برای آن بپردازند. زیرا ساوانا به تازگی پا به بازار گذاشته و هنوز حضور آن در جاده های کشور فراگیر نشده است. برای همین عدم آشنایی کافی با این خودرو، سبب شده تا خرید و فروش فوتون ساوانا گاهی تا یک ماه هم طول بکشد.
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و علاقه مندان به خودرو معتقد هستند که خرید یک شاسی بلند چینی آن هم با قیمتی نزدیک به نیم میلیارد تومان، اقدامی منطقی به نظر نمی رسد. البته که این نقد تنها به فوتون ساوانا وارد نیست و در شرایط فعلی، چنین انتقادهایی به خرید و فروش خودروهایی چون کوپا T210، دامای X7، هاوال H9 و… نیز می شود.
اما از آن طرف، خریداران فوتون ساوانا خود را مشتریان به دنبال مشخصات و امکانات فنی معرفی می کنند. اکثر مالکان فوتون ساوانا معتقد هستند که این خودروی چینی، به عنوان یک محصول شاسی مستقل شناخته می شود و یکی از مهمترین قطعات آن یعنی جعبه دنده ی اتوماتیکش توسط کمپانی ZF ساخته شده است. همچنین وجود قفل هوشمند دیفرانسیل عقب، تنظیم نحوه ی انتقال قدرت به چرخ های جلو و عقب، کمک سبک و سنگین، کنترل حرکت هوشمند در سراشیبی، بازشوی زیاد سیستم تعلیق و برخی ویژگی های دیگر از جمله نکاتی است که توسط مالکان فوتون ساوانا نیز به عنوان برتری این خودرو اعلام می شود. همچنین آن ها می گویند که وجود امکاناتی نظیر سانروف، ۷ صندلی با تریم داخلی چرم، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، استارت بدون کلید، سنسور نور و باران، مانیتور، دی لایت و دوربین عقب باعث شده تا ساوانا کاستی نسبت به رقبای هم قیمت نداشته باشد.
اما واقعیت این است که با تمام ویژگی های رقباتی ساوانا در بازار کشور و وجود قابلیت های حرکتی بالا، باید دوام و کیفیت مناسب آن برای افراد علاقه مند به خودرو اثبات شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


برای آشنایی بیشتر با این خودرو، می توانید با کلیک بر روی لینک ویدیوی معرفی فوتون ساوانا را تماشا کنید.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.