بازار خودروهای صفر کم کم متعادل می شود

جک S5 فیس لیفت
جک S5 فیس لیفت

با بررسی امروز بازار متوجه شدیم بسیاری از خودروهای صفر ایرانی و چینی رو به پایین بودند، اما به جز دیگنیتی، هیچ کدام از آن ها ریزش شدیدی نداشتند و این قضیه به معنی نزدیک شدن قیمت خودروها به حالت تعادل است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

امروز با وجود کاهش نسبی قیمت ارز، اما قیمت خودروها آن طور که انتظار می رفت افت نکردند و می شود گفت از این به بعد با کاهش میزان نوسان دلار، نوسان قیمت خودروها نیز کم تر می شود و قیمت خودروها تقریباً ثابت می ماند، اما در پایان بهتر است بدانید به طور کلی نمی توان هیچ چیزی را پیش بینی کرد و کاهش نوسان ارز و ثبات تقریبی قیمت خودروها فقط از رفتار بازار تا لحظه برداشت شده است.

امروز در بین خودروهای صفر موجود در بازار، دیگنیتی افت قیمت بیش تری نسبت به دیگر خودروها داشت و حدود ۱۵۰ میلیون از قیمتش کاسته شد. در بین خودروهای ایرانی اما خانواده سورن پلاس و آریسان ۲ بودند که با افت ۱۵ میلیونی روبه‌رو شدند و بیش ترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

حتماً بخوانید: قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

همان طور که گفته شد، خانواده سورن پلاس و آریسان ۲ در بین محصولات ایران خودرو بیش ترین کاهش را داشتند و حدود ۱۵ میلیون ارزان تر شدند. دیگر خودروها مانند خانواده پژو پارس سال حدود ۹ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۷ها حدود ۶ میلیون از قیمت‌شان کم شد. در این میان اما برخی خودروها مانند دنا پلاس و دنا پلاس اتوماتیک ثابت ماندند و از طرفی دیگر، تارا اتوماتیک با افزایش ۸ میلیونی در بازار آزاد روبرو شد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
آریسان ۲۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا اتوماتیک مشکی۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس با دوربین۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۳۴۹۸,۰۰۰,۰۰۰۴۸۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک مشکی۷۲۷,۰۰۰,۰۰۰۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

محصولات سایپا هم امروز روند نزولی داشتند، جز پراید وانت که ۵ میلیون گران شد. جدا از پراید وانت، دیگر خودروهای این کمپانی مانند، تیبا حدود ۴ میلیون، ساینا حدود ۳ میلیون و کوییک حدود ۶ میلیون افت قیمتی داشتند. در کنار کاهش ها اما این شاهین بود که حدود ۱۳ میلیون کاهش قیمت داد و توانست بیش تر از همه ارزان شود.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید وانت (۱۵۱)۲۳۱,۰۰۰,۰۰۰۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S۳۰۴,۰۰۰,۰۰۰۳۰۰,۵۰۰,۰۰۰
شاهین سفید۵۲۷,۰۰۰,۰۰۰۵۱۴,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

از آن جایی که چینی ها بیش تر از خودروهای ایرانی از دلار تأثیر می گیرند، بنابراین با کاهش قیمت دلار، بیش تر از ایرانی ها نیز ارزان می شوند.

برای مثال، هایما S5 حدود ۱۵ میلیون و هایما S7 پلاس حدود ۳۵ میلیون از ارزشش کاسته شد. در بین محصولات کرمان موتور نیز شاهد کاهش بین ۱۵ تا ۶۰ میلیونی بودیم که کم ترین کاهش برای T8 و بیش ترین کاهش برای J7 بود. دیگنیتی هم در بین چینی ها بیش ترین کاهش را داشت و ۱۵۰ میلیون افت کرد و در کنارش فیدلیتی هم در نسخه های ۵ و ۷ نفره به طور میانگین حدود ۶۰ میلیون ارزان تر از دیروز شد.

یکی از پرحاشیه ترین خودروهای چند هفته اخیر، لاماری، که تا نزدیکی های ۳ میلیاردی شدن هم رفته بود، در چند روز گذشته افت کرد و امروز نیز نسبت به دیروز ۵۰ میلیون کم تر قیمت گذاری شد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
جک S5 جدید مشکی۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T8 مشکی۱,۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی ۷ نفره سفید۱,۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰۱,۵۷۸,۰۰۰,۰۰۰
لاماری سفید۲,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی مشکی تو مشکی۱,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۳ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.