ب ام و با همکاری گریت وال آینده الکتریکی شرکت “مینی” را خواهد ساخت

مینی کوپر JCW GP
کمپانی خودروسازی ب ام و با سرمایه گذاری مشترک خود با گریت وال چین، اقدام به راه اندازی یک کارخانه جدید برای تولید خودروهای الکتریکی مینی خواهد کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باتوجه به گفته منابع خبری، شرکت خودروسازی “ب ام و” با سرمایه گذاری مشترک کمپانی خودروسازی “گریت وال” چین، یک کارخانه جدید در راستای تولید و مونتاژ وسایل نقلیه تمام الکتریکی مینی برای عرضه در بازار بزرگ چین راه اندازی خواهد کرد. این کارخانه در نزدیکی شهر “ژانگژیانگانگ” ساخته شده و سالیانه ظرفیت تولید ۱۶۰ هزار وسیله نقلیه را خواهد داشت و همانطور که گفتیم، این تاسیسات در راستای تولید و عرضه وسایل نقلیه تمام الکتریکی “مینی” در کنار محصولات الکتریکی شرکت خودروسازی “گریت وال” بکار گرفته خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

این سرمایه گذاری جدید میان “گریت وال” و شرکت خودروسازی “ب ام و” شامل همکاری در توسعه وسایل نقلیه آینده نیز خواهد شد، هرچند دو خودروساز مذکور اطلاعات دقیقی در رابطه با این موضوع ارائه نکرده اند.

در حال حاضر شرکت خودروسازی مینی محصولات خود را در کارخانه آکسفورد انگلستان تولید می کند، درحالی که کارخانه جدید این شرکت در چین می تواند سالیانه ظرفیت تولید و همچنین انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کارخانه اصلی مینی در انگلستان داشته باشد، هرچند محصولات الکتریکی مینی در انگلستان و یا بازارهای اروپایی در خود انگستان تولید شده و از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

در تکمیل صحبتمان در رابطه با سرمایه گذاری مشترک “گریت وال” و شرکت خودروسازی ” ب ام و” باید گفت که برای راه اندازی کارخانه جدید سرمایه گذاری ۷۱۶ میلیون دلاری انجام شده است و مراحل ساخت آن در سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد و پیش بینی شده است که اتمام پروژه در سال ۲۰۲۲ میلادی صورت گیرد. با راه اندازی این کارخانه، حدود ۳۰۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

در پایان جالب توجه است که شرکت خودروسازی “ب ام و” برای عرضه محصولات الکتریکی اختصاصی خود در بازار چین، یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت خودروسازی “برلیانس” انجام داده است و از سال ۲۰۲۰ میلادی قرار بر تولید شاسی بلند iX3 در کشور چین خواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.