بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هیوندای اکسنت

بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هیوندای اکسنت
یکی از مزایای بزرگی که هیوندا اکسنت نسبت به سایر خودروهای خارجی در بازار ایران دارد این است که امکان استفاده از محصولات وطنی و داخلی برای آنها وجود دارد.
از طرف دیگر خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور یکی از بهترین خدمات در ایران است که شما را از امکانات کافی بهره مند می‌کند. پس اگر در مورد خرید هیوندای اکسنت نگران هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری آن بپردازیم.
لازم به ذکر است که قیمت هیوندا اکسنت در بازار ایران بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان متغیر است و به همین دلیل انتظار داشته باشید که برخی از قطعات آن‌ها قیمت بالایی داشته باشند.

مدیران 777 مدیران 777

کلیاتی در مورد هیوندا اکسنت

هیوندا اکسنت یکی دیگر از خودروهایی است که در ابتدا به صورت یک خودروی وارداتی بود و پس از آن تبدیل به یک خودروی مونتاژی در ایران شد. خوشبختانه از لحاظ حجم موتور و سایر امکانات تغییر چندانی در این خودرو به وجود نیامد و کماکان با همان حجم ۱۵۹۱ سی‎سی به بازار ایران عرضه شد. اگرچه در برخی از امکانات و آپشن‏های جزئی تغییراتی در خودروهای مونتاژی دیده می‌شود، اما می‌توان ادعا کرد که در کیفیت ساخت آن افت چندانی وجود ندارد و ما کماکان با یک محصول خوب و با کیفیت مواجه هستیم.
دو نکته امیدوار کننده در خرید هیوندا اکسنت وجود دارد. در وهله اول شما برای تعویض روغن، برای تعویض لنت و تعویض شمع، برای بنزین خودرو و حتی برای لاستیک آن می‌توانید از محصول برندهای مختلف استفاده کنید و در مورد کارایی آن نگران نباشید. در ضمن شرکت کرمان موتور تقریباً در همه شهرهای ایران نمایندگی دارد و این دسترسی شما را به قطعات مختلف فراهم می‌کند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که خرید و فروش قطعات هیوندای اکسنت در سایت دیوار راهکار ارزان و بسیار سریعی است.
بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هیوندای اکسنت

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

هزینه تعویض روغن‌های هیوندا اکسنت

یکی از هزینه‌های جاری شما، تعویض روغن‌های مختلف خودرو است. معمولاً برای خودروهای شهر تهران توصیه می‌شود که هر هفت هزار کیلومتر و برای شهرستان‌های کوچکتر هر ۱۰ هزار کیلومتر برای تعویض روغن موتور اقدام کنید. خوشبختانه برای تعویض روغن موتور شما می‌توانید از برندهایی مانند لوکینی، توتال، کاسترول و تاپ وان استفاده کنید. قیمت این روغن‌ها با یکدیگر متفاوت است که شما باید از هر لیتر ۸۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان باید بپردازید. برای تعویض روغن گیربکس هم شما به ازای هر لیتر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و برای روغن‌هیدرولیک باید قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید.

هزینه تعویض لاستیک

معمولاً برای هیوندا اکسنت از لاستیک‌های سایز ۱۴ اینچ و ۱۵ اینچ استفاده می‌شود. این موضوع کار شما را برای انتخاب لاستیک خودرو راحت‌تر می‌کند و امکان استفاده از برندهایی مانند لاستیک بارز، لاستیک نکسن، لاستیک میشلن برندهای دیگری مانند کومهو را خواهید داشت. قیمت این لاستیک‌ها با یکدیگر متفاوت است و شما باید خود را برای بازه قیمتی ۶۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان آماده کنید.

هزینه تعویض شمع و لنت ترمز

شمع و لنت ترمز دو مورد دیگر از مواد مصرفی هستند که معمولاً در فواصل زمانی کوتاه باید برای تعویض آنها اقدام کنید. هزینه تعویض شمع  این خودروها با توجه به نوع شمع و برند آنها متفاوت است که شما برای یک شمع سوزنی ایریدیوم لیزری پایه بلند مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای شمع‌های پلاتینیومی باید در حدود ۸۰ هزار تومان بپردازید. این در حالی است که قیمت لنت ترمز جلو ۳۳۰ هزار تومان و قیمت لنت ترمز عقب دیسکی هم ۳۱۰ هزار تومان است. راستی برای فیلتر روغن هم می‌توانید مبلغی بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید.
بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هیوندای اکسنت

هزینه خرید قطعات تزئینی و بدنه

با توجه به قیمت هیوندای اکسنت شما باید خود را برای قیمت بالایی در قسمت‌های مختلف این خودرو آماده کنید. اگر راننده خوبی نباشید و دائماً در حال برخورد به خودروهای دیگر باشید، تقریباً در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سپر خودرو، در حدود ۸۰۰ هزار تومان برای آینه بغل، در حدود ۷۵۰ هزار تومان برای دی لایت اکسنت، وزن در حدود پنج میلیون تومان برای سپر عقب هیوندا باید بپردازید. راستی مانیتور استفاده شده در این خودروها هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه بردار است.
حالا این شما هستید که در بازار خرید و فروش هیوندا اکسنت باید گزینه مناسبی را انتخاب کنید و شرایطی را در نظر بگیرید که هزینه قطعات قرار است به رانندگی و مهارت شما بستگی داشته باشد.
منبع : ویرلن

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.