با رقبای جهانی هیوندا اکسنت ملاقات کنیم

با رقبای جهانی هیوندا اکسنت ملاقات کنیم
یکی از فاکتورهای بسیار مهم مؤثر در جریان خرید هیوندا اکسنت توجه به رقبای خودرو و کیفیت آنها در بازار است. در حقیقت بسیاری از خریدهای ما باید بر مبنای مقایسه با گزینه‌های بهتر و بدتر در بازار انجام گیرد تا بتوانیم معیار مقایسه خوبی داشته باشیم. در حال حاضر در بازار خرید و فروش هیوندا اکسنت سه گزینه تحت عنوان تویوتا یاریس، کیا ریو سدان و رنو فلوئنس به عنوان رقیب خودرو شناخته می‌شوند.
پس با در نظر گرفتن قیمت هیوندا اکسنت و مقایسه آن با قیمت این خودروها به تفاوت آنها و همچنین شباهت‌های فنی و ظاهری خودروها خواهیم پرداخت.
تویوتا یاریس
تویوتا یاریس یکی از خودروهایی است که به طور ویژه با آن که در منطقه خاورمیانه طراحی شده است و طراحی مدرن و جذابی دارد. از جمله نکات مثبت این خودرو می‌توان به طراحی هماهنگ و مدرن، عملکرد مناسب گیربکس و همچنین استهلاک پایین خودرو اشاره کرد. در طرف مقابل نکات منفی مانند استفاده از متریال های بی کیفیت در کابین خودرو و همچنین شتاب ناامید کننده‌ی آن در انتخاب نهایی ما تأثیر گذار هستند. به خاطر داشته باشید که قیمت تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ در حدود ۳۴۰ میلیون تومان است. در بخش فنی در تویوتا یاریس ما با یک پیشرانه با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی مواجه هستیم که حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۰۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن هم ۱۴۰ نیوتن متر است. این موتور دارای ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است که سیستم دیفرانسیل جلو بهره می‌برد و ۴ دنده اتوماتیک است. مقایسه تویوتا با هیوندا اکسنت از لحاظ فنی نشان می‌دهد که تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد و تنها شتاب اکسنت کمی بهتر است.
با رقبای جهانی هیوندا اکسنت ملاقات کنیم
کیا ریو سدان
یکی دیگر از خودروهایی که در خرید و فروش هیوندا اکسنت به عنوان یک رقیب برای آن شناخته می‌شود، کیا ریو سدان است که ظاهری متفاوت و جذاب دارد. در بررسی کلیه این خودرو می‌توان مصرف سوخت اقتصادی، طراحی قابل قبول و جذاب، فرمان پذیری مناسب و هندلینگ خوب و همچنین تعداد آپشن‎های کافی را به عنوان نکات مثبت یاد کرد. قیمت بالای این خودرو نگران کننده است و در کنار آن طراحی ساده برای داخل کابین هم به چشم می‌آید. در حال حاضر قیمت کیا ریو سدان مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۵ در حدود ۳۱۰ میلیون تومان است.
استفاده از یک پیشرانه با حجم ۱۴۹۳ سی‌سی باعث شده که تفاوت زیادی بین این دو خودرو وجود نداشته باشد. این پیشرانه هم ۴ سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ دارد که قادر به تولید ۹۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۲ نیوتن متر گشتاور است. این آمارها برای موتوری با این حجم نمی‌تواند چندان قابل قبول باشد و به همین دلیل است که شتاب خودرو هم در حدود یازده ثانیه برآورد می‌شود. داشتن یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک از جمله نکات مثبت کیا ریو سدان هستند.
رنو فلوئنس
رنو فلوئنس یکی از خودروهایی است که شاید برای بسیاری از ما ایرانی‌ها ناشناخته باشد. این خودرو طراحی خوبی دارد و نسبت به سایر مدل‌های خود تفاوت‌های چشمگیری هم در آن دیده می‌شود. در بندهای قبلی اشاره کردیم که قیمت هیوندا اکسنت در خرید آن تأثیر مهمی دارد اما جالب است بدانید که قیمت رنو فلوئنس در حدود ۳۵۰ میلیون تومان است که این خود نوعی نکته منفی برای آن محسوب می‌شود. در هر صورت تولید خودرو توسط یک برند معتبر و استهلاک پایین از جمله نکات مثبت این خودرو محسوب می‌شوند.
با رقبای جهانی هیوندا اکسنت ملاقات کنیم
استفاده از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ باعث شده که حجم موتور رنو فلوئنس به ۱۹۹۷ سی سی برسد که قدرت تولیدی آن ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور آن ۱۹۵ نیوتون متر است. در این خودرو از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده شده است که نیروی موتور هم به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. به دست آوردن شتابی در حدود ۱۰٫۴ و همچنین حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت نشان می‌دهد که موتور رنو فلوئنس قدرت قابل توجهی دارد.
امیدواریم که این اطلاعات به شکلی باشد که شما به طور دقیق و حرفه‌ای قادر به آنالیز هیوندا اکسنت باشید و رقبای آن را هم در ذهن خود داشته باشید. لازم به ذکر است که خودروی اکسنت تنها از لحاظ حجم موتور نسبت به رنو فلوئنس ضعیف‌تر است و این موضوع با توجه به قیمت پایین‌تر خودرو قابل توجیه است. از آنجایی که شرکت کرمان موتور مسئله خدمات پس از فروش این خودروها را بر عهده دارد، این می‌تواند یک نکته امیدوار کننده برای شما در جریان خرید هیوندا اکسنت باشند تا از تأمین قطعات و گارانتی آن اطمینان بالایی داشته باشید.
منبع : ویرلن

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.