بالاخره سایپا، ایران خودرو را پشت سر گذاشت + آمار

خط تولید سایپا تیبا 2

ایران خودرو که در سال های گذشته همیشه در جایگاه اول سازندگان خودروهای سواری به حساب می آمده است، حال این رتبه را به سایپا واگذار کرده و خود در مقام دوم ایستاده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ با انتشار آمار تولید ۱۱ ماهه برخی خودروسازان فعال در حوزه بورس، شاهد هستیم که گروه صنعتی ایران خودرو در بحث تولید خودروهای سواری و تجاری سبک تیراژ ۳۵۷ هزار و ۸۵۹ دستگاه را با ثبت کرده است. در این خودروساز خانواده محصولات پژو و سمند بیشترین تعداد تولید را تا پایان بهمن ۹۸ ثبت نموده اند و کمترین هم سوزوکی گرندویتارا با تیراژ ۱۲۰ دستگاه بوده است.

مدیران 777 مدیران 777

از آن طرف گروه سایپا با مجموع تولید کارخانه هایش از جمله پارس خودرو و سایپا-سیتروئن (سایپا کاشان) توانسته تا در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۹۸ به تیراژ تولید ۴۳۶ هزار و ۶۵ دستگاه برسد و در جایگاه اول تولیدکنندگان خودروهای سواری قرار بگیرد. البته رویکرد پیشی گرفتن سایپا از ایران خودرو، تقریبا از اردیبهشت سال جاری آغاز شده و بالاخره بعد از چند سال شاهد هستیم که جایگاه این دو خودروساز در تیراژ تولید تغییر کرده است.

با توجه به انتشار آمار تولید ۱۱ ماهه ۱۳۹۸، می توان با قطعیت گفت که در هفته های باقی مانده از سال جاری سایپا همچنان جایگاه خود را حفظ می کند و به عنوان برترین تولیدکننده خودروی امسال شناخته خواهد شد. در این سال هر دو خودروساز کشور محصولات جدیدی را به بازار معرفی کرده اند و برنامه دارند تا در سال ۹۹ تعدادی از خودروهای جدید را وارد خط تولیدشان نمایند. برای همین احتمال آن زیاد است که سال آینده رقابت میان ایران خودرو و سایپا جدی تر شود و در بخش های جدید بازار، شاهد رقابتشان باشیم.

پایگاه خبری اسب بخار

منبع آمار: کُدال

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.