اگر مرسدس به فکر تولید پیکاپ کلاس جی افتد!

پیکاپ کلاس جی

تولید «مرسدس بنز کلاس ایکس» تا پایان ماه می متوقف می شود. ستاره نقره ای اشتوتگارت، پیش از این اعلام کرده بود که در جهت کاهش هزینه ها و صرفه جویی، تولید کلاس ایکس را متوقف می کند.

مدیران 777 مدیران 777

کلاس ایکس خودروی استراتژیکی به حساب می آمد و تصور می شد که بتواند در بازار ایالات متحد آمریکا، به عنوان بهشت پیکاپ ها، سری میان سرها بلند کند! اما همه چیز آن طور که مرسدس انتظار داشت پیش نرفت. اکنون به نظر می رسد برای دوران پسا ایکس کلاس، یک جایگزین مناسب می توان پیدا کرد. شاید این جایگزین، نسخه پیکاپ شاسی بلند کلاس جی باشد! چرا که نه؟! قطعاً محبوبیت کلاس جی می تواند بر فروش چنین محصولی هم تأثیر بگذارد. اما آیا اگر این پیکاپ، همچون نسخه SUV کلاس جی، با همان قیمت بالا عرضه شود، شانسی برای موفقیت دارد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به تازگی یک هنرمند رندرکار در فضای مجازی، رندری از نسخه پیکاپ کلاس جی را به روایت خویش منتشر کرده است. همان طور که «جیپ» از «رانگلر»، پیکاپ می سازد، چرا مرسدس با کلاس جی این کار را نکند؟ نکته جالب این که در این رندر، پیکاپ جی به شکل اسپرت و با ارتفاع کوتاه طراحی شده است. چهره کلاسیک جلوپنجره و چراغ ها و شیشه سنتی کلاس جی نیز کماکان در این رندر حفظ شده اند. در واقع، این رندر از نمای جلو هیچ تفاوتی با یک کلاس جی SUV ندارد.

پیکاپ کلاس جی

در قسمت عقب بدنه این خودرو، همه چیز عجیب تر می شود. در این قسمت، نیمی از اتاق بریده شده و به جای محل نشستن سرنشینان عقب، فضای بار پیکاپ تعریف شده است. نکته جالب دیگر، حفظ المان زاپاس بند است. به گونه ای که لاستیک زاپاس به پشت دیواره کابین پیکاپ جی انتقال یافته است. چراغ های افقی عقب کلاس جی، تغییر خاصی در این نسخه پیکاپ نکرده اند. آن ها همچنان در نزدیکی سپر عقب قرار دارند. هر چند از روی رندرها، نسبت به جی کلاس های استاندارد، اندکی کوچک تر به نظر می آیند.

آن طور که از نوشته های پشت این پیکاپ مشخص است، طراح، کلاس جی پیکاپ را در نسخه AMG G63 تصور کرده است! همچنین شما می توانید اگزوزهای استیل دوگانه ای که در نمای جانبی از کناره چرخ عقب بیرون زده اند مشاهده کنید. این اگزوزها هم تأکید دیگری بر این موضوع هستند که ایده شکل گیری پیکاپ کلاس جی در ذهن طراح، عرضه این محصول با پیشرانه ۴٫۰ لیتری ۸ سیلندر بوده است. پیشرانه ای که ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می کند و این حجم از قدرت برای پیکاپی دودر، قطعاً هیجان انگیز خواهد بود!

طراح از تعبیه ردیف دوم صندلی ها و فضای عقب برای کابین صرف نظر کرده است. هر چند بسیاری از پیکاپ های امروزی در بازار هم عملاً فاقد یک فضای جادار و کاربردی در ردیف عقب هستند. بعید است که مرسدس بنز به این زودی ها قصد بازگشت به بازار پیکاپ ها را کند. کلاس ایکس از ۲ سال پیش وارد بازار شد و در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ فروش چندان بالایی را تجربه نکرد. مرسدس در ابتدا قصد داشت نسخه پرچم دار کلاس ایکس را با پیشرانه ۸ سیلندر عرضه کند. ایده ای که در نطفه خفه شد و هیچ وقت اتفاق نیافتاد. اما آیا مرسدس به ایده ساخت پیکاپ از کلاس جی فکر می کند؟ نمی دانیم!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.